Ga naar inhoud

Grueson, de tweede cyclus


Yan

Recommended Posts

Even een inkijk in de interne keuken. Dit is een voorbeeld van één van de voordelen van digitaal tekenen. Ik had een decor een aantal keren nodig, een billboard dat als behang wordt gebruikt. Het eerste is dus de oorspronkelijke tekening die ik maakte. Het tweede is hoe ik dat gebruikte in een decor, in perspectief. Bij geen van beide is er een retouche uitgevoerd (bij de eerste is dat vrij zinloos, zo komt het beeld nooit in het boek, bij de tweede wordt de retouche pas uitgevoerd als het plaatje volledig is, dus met andere decorstukken en personages)

68-03-wall.gif

70-01-wall.gif

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
Op 20/8/2021 om 12:34, Yan zei:

Even een inkijk in de interne keuken. Dit is een voorbeeld van één van de voordelen van digitaal tekenen. Ik had een decor een aantal keren nodig, een billboard dat als behang wordt gebruikt. Het eerste is dus de oorspronkelijke tekening die ik maakte. Het tweede is hoe ik dat gebruikte in een decor, in perspectief. Bij geen van beide is er een retouche uitgevoerd (bij de eerste is dat vrij zinloos, zo komt het beeld nooit in het boek, bij de tweede wordt de retouche pas uitgevoerd als het plaatje volledig is, dus met andere decorstukken en personages)

68-03-wall.gif

70-01-wall.gif

 

Inderdaad, dat is heel handig🙂. Ik heb dat ook toegepast als een aparte laag bij schilderijen en posters, ook soms in perspectief. Maar ik werkte al dadelijk met de complete tekening (met decorstukken en personages in beeld) met bv het schilderij  blanco gelaten, om het daarna digitaal in te passen.

Link naar reactie
13 uren geleden, SPeeDy zei:

Sterk bezig. ‘k Ga zeker ‘ns langskomen op een beurs binnenkort

Dankuwel!

 

Mijn beursagenda ziet er als volgt uit:

 

  • 12/9 Aalst
  • 17, 18 en 19/9 Aarhus (maar dat is wat ver 😉)
  • 17/10 Leopoldsburg
  • 30 en 31/10 Rijswijk
  • 11/11 Brugge
  • 14/11 Sint-Truiden

Mijn agenda en meer info vindt u op https://www.yan-gevuld.be/yangevuld.html

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
3 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Ja, redelijk goor en dat nog zonder kleurtje.

De teksten staan vreemd genoeg wel op de buitenkant van de deur.

Er staat er ook één op de binnenzijde, voorlopig stelde Shirow zijn veto om dat vignet te kleuren 🙄🤪

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Een beetje vroeger, maar morgen (zaterdag 2/10) signeer ik van 10 tot 17 uur in het Vlaamse Stripcentrum in Wilrijk (Boomsesteenweg 337).

 

Een nieuw hoofdstuk, andere plaats, ander tijdstip (avond en volle maan) en andere sfeer (benieuwd wat Shirow hier mee doet).

 

 

67-01.gif

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Het is moeilijk om daar nu al een datum op te kleven, te veel factoren bepalen dat. Wat ik wel kan stellen is dat mijn deel van de taak (behalve de lay-out) zou moeten klaar zijn eind februari 2022.

Ik koester de hoop dat het boek verschijnt eerste helft 2022.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, Yncke zei:

Is dat een voornemen, of een aankondiging van slecht nieuws? :s

 

(Want 't is een mooi machien, maar waarschijnlijk niet zo plezant om de hele tijd te moeten tekenen...)

Het is een mooie auto/motor en niet gemakkelijk om te tekenen. Maar de auto doet zijn laatste optreden in deel 5, dat wordt duidelijk als het gepubliceerd wordt, meer kan ik voorlopig hier niet over zeggen (spoileralert).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
4 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Aha, hier is die REU REU REU!

🤣, ja, un het Nederlands zelf verzonnen, in het Frans gebruik ik dezelfde. In het Engels: potato-potato-potato.

 

Ik zoek trouwens nog correctoren voor het Nederlands, het Engels, en voor het Frans ietsje meer.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...