Ga naar inhoud

Grueson, de tweede cyclus


Yan

Recommended Posts

Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Het slechte is dat Shirow Di Rosso mijn volgend boek niet gaat inkleuren.
Het goede is dat Patrick Cornelis dat gaat doen, en dat hij op zijn manier garant staat voor kwaliteit en sfeer, kijk maar ...

proef-P.jpg

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
4 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Mooie cover, tekening en inkleuring.

 

Als ik mag... even de inkleuringen van Shirow di Rosso en Patrick Cornelis naast elkaar leggen:

image.png.44b3fad8736b0b8f855e188012ba3a14.pngimage.png.11621538ffa7bb771d557193ae6090f6.png

dat mag, de drie pagina’s van Shirow (met tekst) maken deel uit van de rewards bij de crowdfunding.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Knap. Post zeker je kickstarter in de crowdfunding topic. Je sterkte zijn je voertuigen en technische spullen. In Razor zaten de verhoudingen van de personages niet altijd even goed maar in het laatste deel (en ga nu niet zweven aub) had ik bij wijlen een Edgar P. Jacobs gevoel. Ik zie hier echt serieuze vorderingen nu.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 12/3/2022 om 21:37, SPeeDy zei:

Knap. Post zeker je kickstarter in de crowdfunding topic. Je sterkte zijn je voertuigen en technische spullen. In Razor zaten de verhoudingen van de personages niet altijd even goed maar in het laatste deel (en ga nu niet zweven aub) had ik bij wijlen een Edgar P. Jacobs gevoel. Ik zie hier echt serieuze vorderingen nu.

Dankuwel, ik blijf op de grond ...

 

Je hebt het over de drie albums van 'Razor', veronderstel ik en meer bepaald over deel 3. De reeks was destijds (2011-2014) opgezet om een retrogevoel naar de strips van Lombard, jaren '50, te creëren. Dat zit in alles: lay-out, inkleuring, verhaal, enz. Eigenlijk heeft deel 1 meer een pagina-indeling à la Jacobs dan de andere twee.

 

Wat verhoudingen betreft, ik kwam van een 1/4 (zoals bv. Robbedoes) naar een 1/5 tot 1/6 (zoals bv. Kuifje). Het was voor mij een nieuwe tekenstijl. Daarna kwam 'Grueson' en dat is dan meer reëel, een 1/7 tot 1/8, bij 'Grant' zijn de personages nog realistischer geworden.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Een paar cadootjes bij een bijdrage, gedetailleerde scènes uit het boek (A4) ...

 

In afwachting van de lancering van de crowdfunding is er al een pre-launch. Als je geïnteresseerd bent, kun je je registreren en ontvang je een waarschuwing wanneer het project start (je mag dit delen)

 

https://www.kickstarter.com/projects/yan-gevuld/grant-the-heist

 

De lancering is op 7 april.

tkeningen-gedetailleerd.jpg

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...