Ga naar inhoud

Heb je nog strips in kartonnen dozen zitten?


cinco

Heb je nog strips in kartonnen dozen zitten?  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je nog strips in kartonnen dozen zitten?

    • neen
    • ja, in 1 doos zitten er nog
    • in 2 à 3 dozen
    • in 4 à 8 dozen
    • in meer dan 8 dozen


Recommended Posts

Ik heb helaas veel te weinig plaats. Af en toe maak ik wat ruimte op de beperkte schappen die ik heb en verhuizen strips naar een doos.

 

Nu nog een plaats voor die dozen vinden....

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb jammer genoeg strips in een aantal dozen moeten steken en in de kelder geplaatst wegens plaats gebrek. Vind dit heel jammer. 2 dozen zijn strips om te verkopen maar het is archie moeilijk om deze te verkopen voor redelijke prijzen. Ik probeer nu enkel nog nieuwe strips te kopen als ik er verkocht heb. Niet altijd even gemakkelijk maar hierdoor toch al met enkele stripreeksen gestopt en nieuwe reeksen begin ik niet meer aan.

Link naar reactie

Ik heb ze eens geteld. Ik zit momenteel aan 22 dozen, hoewel niet allemaal volledig gevuld. In enkele heb ik nog plaats om strips bij te steken als ik nog eens hersorteer (en op mijn schappen heb ik ook nog plaats om reeksen aan te vullen). Ondertussen probeer ik niet al te veel nieuws meer te kopen, wat meer te herlezen of uit de bib te ontlenen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik zit rond de 4800 strips, hiervan zit 1/3 derde in dozen. 

Deels bananendozen en deels kleinere dozen. 

Ik vind het een gruwel, maar moet gewoon wachten tot de kinderen de deur uit zijn. Verkopen heb ik nog nooit gedaan, volgens mij levert dat nauwelijks wat op. Daarnaast kan ik geen afstand doen. 

 

Liever heb ik dat men mij later cremeert op mijn stapel strips. Dat bespaart mogelijk stookkosten en ik neem tevens mijn strips mee naar het hiernamaals. Er zal toch wel een strip-walhalla zijn, waar ik naast de groten der aarde (Charlier, Greg, etc...) in de grote stripbibliotheek elke dag kan genieten van strips. 🤣🤣🤣

Link naar reactie

De dozen staan achter schotten met een schuine achterkant.

Dus eerst staat er een bananendoos en daarop een kleinere doos.

Ja, die bananendozen zijn zwaar, maar zo achter de schotten is het vooral eenmalig tillen. Ik verwacht dat het nog 2 jaar gaat duren en dan kunnen zij er grotendeels achter vandaan.

Wel ben ik voornemens om dan niet alles klakkeloos weer in de kast te gaan zetten, maar zaken opnieuw te lezen en eventueel zaken weg te doen. Geen idee of dat laatste gaat lukken? 

Link naar reactie

Bwa, valt nog mee: 90 archiefdozen (zoals op onderstaande afbeelding in 4 soorten kleur).  In één doos kunnen er zo'n 15 tot 18 softcovers "groot formaat" (Lombard, Dargaud, Dupuis, etc.).  Ongeveer 1/4 van die 90 dozen zijn gevuld met mijn stripinformatiebladen (Stripschrift, Stripgids, etc.).  Daarnaast nog 18 andere dozen met per doos zo'n 50 softcovers "klein formaat" (Standaard).

Al die dozen staan wel op zolder maar mocht ik meer plaats hebben zou ik die strips allicht met doos en al in mijn bibliotheek zetten.

Archiefdozen.jpg.9c65432e5488bceee416189102ed7e91.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
10 uren geleden, Theodoor zei:

Bwa, valt nog mee: 90 archiefdozen (zoals op onderstaande afbeelding in 4 soorten kleur).  In één doos kunnen er zo'n 15 tot 18 softcovers "groot formaat" (Lombard, Dargaud, Dupuis, etc.).  Ongeveer 1/4 van die 90 dozen zijn gevuld met mijn stripinformatiebladen (Stripschrift, Stripgids, etc.).  Daarnaast nog 18 andere dozen met per doos zo'n 50 softcovers "klein formaat" (Standaard).

Al die dozen staan wel op zolder maar mocht ik meer plaats hebben zou ik die strips allicht met doos en al in mijn bibliotheek zetten.

Archiefdozen.jpg.9c65432e5488bceee416189102ed7e91.jpg

is dat plastic? Lijkt me meer bereikbare manier om surplus in kelder op te slaan ipv dozen 4 hoog stapelen

Link naar reactie
10 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

is dat plastic? Lijkt me meer bereikbare manier om surplus in kelder op te slaan ipv dozen 4 hoog stapelen

Neen, hoor, geen plastic.  Gewone kartonnen archiefdozen (zoals de meer courante op foto hieronder) maar dan in gekleurd karton.

1783646189_Archiefdozen2.jpg.04df9bd0b9e534d6414d57a00f3e6233.jpg

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...