Ga naar inhoud

Hoe divers is het strippubliek hier? (anonieme poll)


cinco

Hoe divers is het strippubliek hier? (anonieme poll)  

124 leden hebben gestemd

  1. 1. geslacht

    • m
      116
    • v
      5
    • x
      3
  2. 2. nationaliteit

    • Belg
      71
    • Nederlander
      43
    • Belg met allochtone roots / allochtoon in België
      3
    • Nederlander met allochtone roots / allochtoon in Nederland
      2
    • andere optie
      1
    • Nederlander in het buitenland
      1
    • Belg in het buitenland
      3
  3. 3. geaardheid

    • heteroseksueel
      114
    • homoseksueel
      4
    • biseksueel
      2
    • andere optie
      4


Recommended Posts

Vanaf mijn vroege jeugd veel strips gelezen (suske en wiske, Donald Duck en ook wel Asterix en kuifje). De videogames kwamen op en daar heb ik toen (en nu nog steeds) veel plezier aan beleefd.. 

 

Zo rond mijn 17e las ik toen De schauduwen voorbij in de oude kuifjemagazines van mijn pa. Daarmee vlamde mijn liefde voor strips (en later voor het sparen van originelen) weer helemaal op. Mijn voorkeur ging vanaf dan naar alle albums van Van Hamme, en later naar Hermann en Tardi..

Ik kijk trouwens ook graag series.

Ik denk dus dat games, series en strips best goed samen gaan.

 

Wel is het zo dat strips erg duur zijn en dat het dus voor veel jongeren aantrekkelijker is een videogame te kopen voor vele uren plezier in plaats van een strip die slechts een half uurtje plezier oplevert..

 

Ik moet trouwens ook wel zeggen dat ik altijd veel interesse heb gehad in kunst (tekeningen, schilderijen etc). Die voorliefde kan ik ook goed kwijt in het lezen van strips. Het tekenwerk van veel tekenaars (o.a. Tardi en Rosinski) is om te smullen. Het doet me dan ook veel plezier om los van het verhaal ook oprecht te genieten van het tekenwerk. Daar kan voor mij uiteindelijk geen videogame aan tippen...


Zouden mensen die naar de kunstacademie gaan eigenlijk veelal stripliefhebbers zijn? Best mogelijk.. 
 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
4 uren geleden, sanderg zei:

 


Zouden mensen die naar de kunstacademie gaan eigenlijk veelal stripliefhebbers zijn? Best mogelijk.. 
 

Ik was zo iemand. En er waren er wel nog. Maar lang niet iedereen die een kunstopleiding volgt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Vrouwen zijn nu eenmaal beduidend minder geïnteresseerd in strips. Heeft vooral te maken met hun genetische opmaak. Niet allemaal natuurlijk, maar wel minder dan mannen. Omdat strips een niet zo sociaalcontactgebeuren zijn. Net zoals autosport. Er zijn daar ook wel vrouwen in die scenes aanwezig, maar toch beduidend minder dan mannen. Niets aan te doen.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Vrouwen zijn nu eenmaal beduidend minder geïnteresseerd in strips. Heeft vooral te maken met hun genetische opmaak. Niet allemaal natuurlijk, maar wel minder dan mannen. Omdat strips een niet zo sociaalcontactgebeuren zijn. Net zoals autosport. Er zijn daar ook wel vrouwen in die scenes aanwezig, maar toch beduidend minder dan mannen. Niets aan te doen.

zoals Sabine Schmitz, maar helaas dus net 1 minder wegens overlijden

Link naar reactie
Op 6/4/2021 om 20:46, Kameraad Mauser zei:

Vrouwen zijn nu eenmaal beduidend minder geïnteresseerd in strips.

Omdat strips een niet zo sociaalcontactgebeuren zijn.

 

Tenzij het instagramcartoons à la Crostin of Niet Nu Laura zijn.

Dan heb je wel dat sociaal aspect.

 

 

afbeelding.png.f22edc5a83b86b72dc42b0eae1ddec6f.png

afbeelding.png.ac9b7da5aff9292c74daae89b22c2539.png

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Klopt. Omdat ze dan typisch vrouwelijk gerelateerde zaken kunnen bespreken. Zonder dat ze er een klassiek boek moeten over schrijven.

 

Een Blake&Mortimer zullen ze nooit maken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Op Canvas draait nu een docu over Canada waarin men de ongelijkheid tss vrouwen en mannen bekijkt. Veel gezeik over toxische mannelijlheid en van die onzin ( het is een Nl docu, van de NOS, dus per definitie progressief links politiek correct enz)

 

Dus het zou best wel eens kunnen dat vrouwen actief gediscrimineerd worden in de stripscene. De schuld van het patriarchaat zeg ik u!

In Angoulême worden vrouwen ook actief geweerd in de jury's en niet voorgedragen als genomineerden. Allemaal door blanke heteromannen met hun giftig testosteron.

😁

Link naar reactie

Ik ken op z'n minst één vrouw die heel goed op de hoogte is van strips en curiosa.

Meer dan vele zelfbenoemde kenners.

Maar als die één van haar wijsheden laat horen verbannen ze die met een boertig, ga jij maar terug in uw keuken staan.

Je zou voor minder zin hebben om tot "ons" wereldje te behoren.

Dat wou ik hier voor één keer ook eens kwijt als man zijnde.

Link naar reactie
52 minuten geleden, Vanillepudding zei:

Ik ken op z'n minst één vrouw die heel goed op de hoogte is van strips en curiosa.

Meer dan vele zelfbenoemde kenners.

Maar als die één van haar wijsheden laat horen verbannen ze die met een boertig, ga jij maar terug in uw keuken staan.

 

Welke "kenners" ken jij dan? Ik heb er nog geen enkele zo'n zever horen verkopen. 

Link naar reactie
18 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Op Canvas draait nu een docu over Canada waarin men de ongelijkheid tss vrouwen en mannen bekijkt. Veel gezeik over toxische mannelijlheid en van die onzin ( het is een Nl docu, van de NOS, dus per definitie progressief links politiek correct enz)


De documentaire is niet gemaakt door de NOS maar door VPRO..

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Vanillepudding zei:

Goed voor jou, maar ik wel.

Maar om ze hier nu met naam te noemen en in hun onderbroek te zetten gaan we hier niet doen, hé.

 

Hangt ervan af. Zitten ze hier? Confronteer ze dan. Zitten ze hier niet, confronteer ze er dan mee in persoon. 

Link naar reactie
1 uur terug, Vanillepudding zei:

Ik ken op z'n minst één vrouw die heel goed op de hoogte is van strips en curiosa.

Meer dan vele zelfbenoemde kenners.

Maar als die één van haar wijsheden laat horen verbannen ze die met een boertig, ga jij maar terug in uw keuken staan.

Je zou voor minder zin hebben om tot "ons" wereldje te behoren.

Dat wou ik hier voor één keer ook eens kwijt als man zijnde.

In Amsterdam heb je een stripwinkel (Beeldverhaal) die wordt gerund door een vrouw- en dat doet ze met verve!

Niemand gelukkig die haar niet serieus neemt in haar kennis over strips.. Voor mij de beste stripwinkel van Amsterdam

Link naar reactie
21 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Vrouwen zijn nu eenmaal beduidend minder geïnteresseerd in strips.

 

Dat kan wel gedeeltelijk kloppen, maar niet in de mate dat het lage percentage verklaart. Ik ken toch wel een aantal vrouwelijke stripfans maar daar zitten er geen van op dit forum. 

 

Ik heb eerder het gevoel dat eindeloos discussiëren over [insert hobby here]  meer iets is dat mannen doen.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, sanderg zei:

In Amsterdam heb je een stripwinkel (Beeldverhaal) die wordt gerund door een vrouw- en dat doet ze met verve!

Niemand gelukkig die haar niet serieus neemt in haar kennis over strips.. Voor mij de beste stripwinkel van Amsterdam

In beide stripwinkels in Leuven zijn er ook zowel mannen als vrouwen aan het werk en van allemaal heel tevreden. Totaal niet gerelateerd aan geslacht vind ik. De enige in mijn vriendenkring die een even grote interesse heeft in het beeldverhaal is ook een vrouw. Ik denk dat er gewoon een niet-representatieve verhouding van de geslachten aanwezig is op dit forum. De reden waarom ga ik niet naar raden, want ik heb geen idee ;) 

Link naar reactie

Doe daar maar eens een onderzoek naar! Je zult van een koude kermis terugkomen.

Er zijn gewoon véééééél minder vrouwen die strips lezen.

Er zijn nog vééééél minder vrouwen die strips verzamelen.

Er zijn vééééél minder vrouwen die strips tekenen.

Er zijn vééééél minder vrouwen die een stripwinkel uitbaten.

Kijk eens naar het publiek in een stripwinkel. Voor het overgrote deel mannen.

Ik verwelkom alle vrouwen in de stripwereld hoor!

Er moesten er meer zijn. Ik stel gewoon vast. Helaas.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
10 minuten geleden, cinco zei:

Dit forum is zoals het smurfendorp: hoofdzakelijk heteroseksuele mannen met allemaal dezelfde huidskleur.

Zal er nu een verstoring in het universum plaatsvinden met zware gevolgen voor ons klimaat? 

Link naar reactie
12 uren geleden, Yncke zei:

Gegeven de toon van de Reep, hoeft dat percentage toch niet te verbazen?

Ik post sowieso al weinig tot niets,(ik ben een man tussen haakjes). Dat oeverloos gezwam, elkaar in de haren zitten en elkaar opjutten zoals teveel gebeurt is niet aan mij besteed. 't Is dat er soms iets interessant over  strips wordt gezegd dat ik nog eens kom piepen. En soms wat van mijn eigen werk  posten natuurlijk.

Link naar reactie
1 uur terug, Kameraad Mauser zei:

Zou het helpen als de babe-draad gesloten wordt?

 

Ik heb me dat ook al 's afgevraad, maar er werd gecompenseerd met een hunk-draad.

Dus, 'k wee nie.

Misschien lezen vrouwen gewoon niet graag strip.

Wel erg populair onder tienermeisjes schijnen tegenwoordig YA-fantasy-boeken te zijn.

 

Misschien wat meer aandacht besteden aan strips zoals BFF's en zo.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...