Ga naar inhoud

Hoe divers is het strippubliek hier? (anonieme poll)


cinco

Hoe divers is het strippubliek hier? (anonieme poll)  

124 leden hebben gestemd

  1. 1. geslacht

    • m
      116
    • v
      5
    • x
      3
  2. 2. nationaliteit

    • Belg
      71
    • Nederlander
      43
    • Belg met allochtone roots / allochtoon in België
      3
    • Nederlander met allochtone roots / allochtoon in Nederland
      2
    • andere optie
      1
    • Nederlander in het buitenland
      1
    • Belg in het buitenland
      3
  3. 3. geaardheid

    • heteroseksueel
      114
    • homoseksueel
      4
    • biseksueel
      2
    • andere optie
      4


Recommended Posts

11 hours ago, Kameraad Mauser said:

Zou het helpen als de babe-draad gesloten wordt?

 

Hij schrijft een opmerking als:

On 4/6/2021 at 9:07 PM, Kameraad Mauser said:

Klopt. Omdat ze dan typisch vrouwelijk gerelateerde zaken kunnen bespreken. Zonder dat ze er een klassiek boek moeten over schrijven.

 

Een Blake&Mortimer zullen ze nooit maken.

en denkt dan dat de Babes thread het probleem is.

 

janeway-facepalm-sized-for-feature.jpg

Link naar reactie
Op 6/4/2021 om 20:46, Kameraad Mauser zei:

Vrouwen zijn nu eenmaal beduidend minder geïnteresseerd in strips. Heeft vooral te maken met hun genetische opmaak. Niet allemaal natuurlijk, maar wel minder dan mannen. Omdat strips een niet zo sociaalcontactgebeuren zijn. Net zoals autosport. Er zijn daar ook wel vrouwen in die scenes aanwezig, maar toch beduidend minder dan mannen. Niets aan te doen.

 

images.jpeg

Link naar reactie
2 uren geleden, Yncke zei:

 

Hij schrijft een opmerking als:

en denkt dan dat de Babes thread het probleem is.

 

janeway-facepalm-sized-for-feature.jpg

 

Maar ik denk dat hij wel gelijk heeft: iets zoals Blake & Mortimer, Jan Kordaat, Baard en Kale ... zou een vrouw niet zo gauw maken. Ik heb het dan niet over de kwaliteit, wel over de inhoud

(overigens neem je daar wel een van de slechtere actrices uit ST; 1e afl. gezien, nooit verder bekeken).

 

Om wat neutraler te worden, zou het misschien geen slecht idee zijn zowel Babes als Hunks weg te doen.

 

Het is ook niet zo gemakkelijk om te diversifiëren. Het heeft allemaal veel te maken met tradities, gewoontevorming, voorkeuren van je omgeving...

Het is bijv. ook niet gelukt Vlaanderen en Nederland aan manga te krijgen.

 

Een verhaaltje:

Fernando Alonso, tweevoudig wereldkampioen F1, begon zijn carrière als karter toen hij ... drie jaar (!) was.

Hij reed met een kart die zijn vader had gemaakt voor.. Alonso's zuster.

Maar zij had geen belangstelling, maar Fernando wel.

Een jaar of twintig later was hij wereldkampioen F1, en zij dokter.

Link naar reactie

@Kameraad Mauser, @Peter Motte en bij uitbreiding de anderen met dezelfde mening:
Ik ben redelijk nieuw op dit forum maar hier wil ik toch even op reageren. In tegenstelling tot de doorgaans behoorlijk onderbouwde stellingen die ik meestal graag lees lijkt dit eerder een schrijnend achterhaalde middeleeuwse redenering. Toegegeven, de meeste striplezers in mijn vriendenkring zijn mannen, maar zeker niet allemaal. En misschien heb jij niet het geluk dat ik heb; ik ken namelijk enkele intelligente, creatieve en zelfbewuste vrouwen (met op kop mijn vriendin, maar ook mijn zus en mijn moeder) die niet alleen heel graag strips lezen, maar die gelukkig ook de moeite doen om mij (een man die stilaan met de laatste wagons van tram 30 reist) af en toe wijzen op de oneerlijke verschillen waarmee zij in onze maatschappij helaas nog steeds veel te dikwijls geconfronteerd worden (het ligt echt niet aan hen !), hetgeen ik ten zeerste apprecieer.
Zij zijn echt niet enkel geïnteresseerd in, noch uitsluitend bezig, met “typisch vrouwelijk gerelateerde zaken bespreken”. ‘De mannen’ hebben het toch ook niet enkel over auto’s en bier ? Hoe ver kan dat belachelijke cliché uitgehold worden ?
Het is voor ons (en daarmee bedoel ik mannen die anno 2021 niet meer in een grot wonen) al moeilijk genoeg om af te rekenen met het cliché dat over onze seksegenoten bestaat, en nèt zulke uitspraken doen daar niet echt goed aan .. er is duidelijk nog héél veel werk.
Als ik zo vrijpostig mag zijn om een raad te geven; probeer eens te luisteren ipv te fulmineren, en gooi die oogkleppen in de vuilnisbak bij de andere rommel, want een gedeelde interesse maakt het toch veel interessanter ?

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

Om wat neutraler te worden, zou het misschien geen slecht idee zijn zowel Babes als Hunks weg te doen.

 

 

Zulke threads hebben op andere fora mensen nooit tegen gehouden om lid te worden. Daar ligt het niet aan.

Ofwel heeft het te maken met een lagere interesse in het medium van het stripverhaal, ofwel met het gebrek aan behoefte om er online over te praten en debatteren. Ofwel een combinatie van de twee. En dan bedoel ik het voor alle bevolkingsgroepen die hier in de minderheid zijn.

 

Sommige Amerikaanse uitgevers van comics trachten al jaren om de inhoud en de personages te diversifiëren om een wijder en jonger publiek aan te trekken. Of dat het gewenste resultaat oplevert, laat ik in het midden.

 

 

 

 

Link naar reactie

Wat ik mij met fictie in het algemeen tegenwoordig afvraag, is vanuit welk punt je moet vertrekken.

Moet je vertrekken vanuit het idee of het verhaal dat de auteur wil vertellen? Of vanuit het publiek dat je voor ogen hebt om te bereiken? En dan bedoel ik zowel voor boeken, films, series, strips, videogames...

Liefst verkies ik dat een creatief persoon zijn ding doet puur gericht op zijn visie en dan maar afwachten welk publiek hij of zij daarmee bereikt. Maar dat valt natuurlijk niet altijd te rijmen met het commercieel aspect.

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

Liefst verkies ik dat een creatief persoon zijn ding doet puur gericht op zijn visie en dan maar afwachten welk publiek hij of zij daarmee bereikt. Maar dat valt natuurlijk niet altijd te rijmen met het commercieel aspect.

Dat laatste is ook mijn idee. Maar dat komt vooral omdat het een hobby is.  Ik moet er mijn brood niet mee verdienen. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
16 minuten geleden, Lichtman zei:

@Kameraad Mauser, @Peter Motte en bij uitbreiding de anderen met dezelfde mening:
Ik ben redelijk nieuw op dit forum maar hier wil ik toch even op reageren. In tegenstelling tot de doorgaans behoorlijk onderbouwde stellingen die ik meestal graag lees lijkt dit eerder een schrijnend achterhaalde middeleeuwse redenering. Toegegeven, de meeste striplezers in mijn vriendenkring zijn mannen, maar zeker niet allemaal. En misschien heb jij niet het geluk dat ik heb; ik ken namelijk enkele intelligente, creatieve en zelfbewuste vrouwen (met op kop mijn vriendin, maar ook mijn zus en mijn moeder) die niet alleen heel graag strips lezen, maar die gelukkig ook de moeite doen om mij (een man die stilaan met de laatste wagons van tram 30 reist) af en toe wijzen op de oneerlijke verschillen waarmee zij in onze maatschappij helaas nog steeds veel te dikwijls geconfronteerd worden (het ligt echt niet aan hen !), hetgeen ik ten zeerste apprecieer.
Zij zijn echt niet enkel geïnteresseerd in, noch uitsluitend bezig, met “typisch vrouwelijk gerelateerde zaken bespreken”. ‘De mannen’ hebben het toch ook niet enkel over auto’s en bier ? Hoe ver kan dat belachelijke cliché uitgehold worden ?
Het is voor ons (en daarmee bedoel ik mannen die anno 2021 niet meer in een grot wonen) al moeilijk genoeg om af te rekenen met het cliché dat over onze seksegenoten bestaat, en nèt zulke uitspraken doen daar niet echt goed aan .. er is duidelijk nog héél veel werk.
Als ik zo vrijpostig mag zijn om een raad te geven; probeer eens te luisteren ipv te fulmineren, en gooi die oogkleppen in de vuilnisbak bij de andere rommel, want een gedeelde interesse maakt het toch veel interessanter ?

Vandaar dat ik ook schreef: doorgaans, maar niet alle vrouwen.

 

En bezig zijn met typisch vrouwelijke zaken betekent inderdaad niet: enkel maar bezig zijn met typische vrouwelijke zaken. Het is gewoon een onderdeel van de verzameling van veel zaken waar zowel vrouwen als mannen zich dagelijs mee ledig houden.

Beatrice Tillier werkte toch ook aan de reeks Murena? Nu niet direkt een typisch vrouwenstripje. Prima toch?

 

Het gaat mij meer om de ondertoon die suggereert dat vrouwen actief  worden geweerd op fora/internet en diverse delen van de samenleving. Omdat men anno 2021 nog steeds ongelijke verdeling tussen mannen en vrouwen ziet in diverse economische maatschappelijke sectoren. Vandaar mijn antwoord: genetica.

 

En dat is niemands fout. Laat dit duidelijk wezen. Er wordt geen oordeel geveld op het feit dat vrouwen slechter of beter zijn. Het is gewoon anders. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat is hoe de natuur in elkaar zit.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
26 minuten geleden, cinco zei:

 

Zulke threads hebben op andere fora mensen nooit tegen gehouden om lid te worden. Daar ligt het niet aan.

Ofwel heeft het te maken met een lagere interesse in het medium van het stripverhaal, ofwel met het gebrek aan behoefte om er online over te praten en debatteren. Ofwel een combinatie van de twee. En dan bedoel ik het voor alle bevolkingsgroepen die hier in de minderheid zijn.

 

Sommige Amerikaanse uitgevers van comics trachten al jaren om de inhoud en de personages te diversifiëren om een wijder en jonger publiek aan te trekken

 

 

 

 

Ook onder druk van femi- lobbygroepjes die anders op reddit en consoorten "discriminatie, sexisme en genderongelijkheid" roepen en  dreigenmet rechtszaken.

Link naar reactie
17 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Vandaar dat ik ook schreef: doorgaans, maar niet alle vrouwen.

 

En bezig zijn met typisch vrouwelijke zaken betekent inderdaad niet: enkel maar bezig zijn met typische vrouwelijke zaken. Het is gewoon een onderdeel van de verzameling van veel zaken waar zowel vrouwen als mannen zich dagelijs mee ledig houden.

Beatrice Tillier werkte toch ook aan de reeks Murena? Nu niet direkt een typisch vrouwenstripje. Prima toch?

 

Het gaat mij meer om de ondertoon die suggereert dat vrouwen actief  worden geweerd op fora/internet en diverse delen van de samenleving. Omdat men anno 2021 nog steeds ongelijke verdeling tussen mannen en vrouwen ziet in diverse economische maatschappelijke sectoren. Vandaar mijn antwoord: genetica.

 

En dat is niemands fout. Laat dit duidelijk wezen. Er wordt geen oordeel geveld op het feit dat vrouwen slechter of beter zijn. Het is gewoon anders. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat is hoe de natuur in elkaar zit.

meelijwekkende visie

Link naar reactie
Op 8/4/2021 om 10:52, Peter Motte zei:

 

Maar ik denk dat hij wel gelijk heeft: iets zoals Blake & Mortimer, Jan Kordaat, Baard en Kale ... zou een vrouw niet zo gauw maken. Ik heb het dan niet over de kwaliteit, wel over de inhoud

 

 

Twee van de beste verhalen van de Blauwbloezen die gemaakt zijn gedurende de laatste jaren zijn een kortverhaal door Aimée de Jongh en het 65ste album dat uit de pen van het schrijverskoppel Béka komt.

 

afbeelding.png.9ce591a72c5f03a4c47190a2239a7e40.png

 

afbeelding.thumb.png.480a0dadaac68928165f6076c9924f60.png

 

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Ook onder druk van femi- lobbygroepjes die anders op reddit en consoorten "discriminatie, sexisme en genderongelijkheid" roepen en  dreigenmet rechtszaken.

 

Ja, er zijn mensen die er een sport van maken om verontwaardigd te zijn over vanalles en nog wat, maar daarnaast zijn er ook mensen die oprechte bezorgdheden willen uiten. Maar de eerste groep schreeuwt meestal het luidst, waardoor de meer gefundeerde argumenten van de tweede groep regelmatig naar de achtergrond geduwd worden. Doordat beide groepen vaak een gelijkaardig doel nastreven, worden ze soms gemakshalve als één geheel beschouwd.

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Maar ik denk dat hij wel gelijk heeft: iets zoals Blake & Mortimer, Jan Kordaat, Baard en Kale ... zou een vrouw niet zo gauw maken.

 

De kenners hier zijn blijkbaar vergeten dat er een Blake & Mortimer bestaat die getekend is door een vrouw.

 

 

Link naar reactie
17 uren geleden, linthout zei:

Er zijn gewoon véééééél minder vrouwen die strips lezen.

Er zijn vééééél minder vrouwen die strips tekenen.

 

Het is ferm aan het keren. Als je kijkt naar de jongere lezers (de groep tussen pakweg 6 en 12 jaar) dan zitten daar immens veel vrouwelijke lezers tussen (als het al niet de meerderheid is).

 

En als je tegenwoordig op zoekt gaat naar de toekomst van de strip, kom je al vlug terecht bij webcomics (zoals bvb te vinden op Tapas.io), waar het grootste deel van de auteurs vrouwelijk is.

Link naar reactie
15 minuten geleden, TDPB zei:

En als je tegenwoordig op zoekt gaat naar de toekomst van de strip, kom je al vlug terecht bij webcomics (zoals bvb te vinden op Tapas.io)

 

Zijn dat niet voornamelijk kortere strips en cartoons?

Zulke artistieke uitingen zullen altijd wel blijven bestaan, maar het traditionele beeldverhaal zoals we het kennen met een verhaal van 32 / 48 / 64 bladzijden, wat meer is dan een snelle hap van één minuut, daar stel ik me de vraag bij hoe die gaat evolueren.

Link naar reactie
1 uur geleden, Lichtman zei:

@Kameraad Mauser, @Peter Motte en bij uitbreiding de anderen met dezelfde mening:
Ik ben redelijk nieuw op dit forum maar hier wil ik toch even op reageren. In tegenstelling tot de doorgaans behoorlijk onderbouwde stellingen die ik meestal graag lees lijkt dit eerder een schrijnend achterhaalde middeleeuwse redenering.

 

Hela, hola, waarom zou een vrouw verhalen bedenken met twee mannen in de hoofdrol, à la Blake & Mortimer, Jan Kordaat (en Jefke of Gerrit of nog iemand), Jerry Spring (en Pancho), Baard en Kale, Jess Long (met Smith), Johan en Pierrewit, Bram Jager en zijn buur, Geniale Oliver (met zijn vriend),  etc.

Of, om het nog sterker te maken: DRIE mannen in de hoofdrol: Buck Danny, Tumbler en Sony Tuckson

Of, nog erger: MAAR LIEFST HONDERD MANNEN! De smurfen.

Ik heb zelfs expliciet gezegd dat het geen kwestie van kwaliteit was.

 

De laatste jaren zijn er inderdaad nogal wat strips met vrouwen: Tamara, Mooie navels, Jasmina, BFF's, Célestine (met of zonder paarden, maar dat kunnen allemaal hengsten zijn :) ))...

 

Maar zoals ik ook al zei: het is dikwijls een kwestie van gewoontevorming.

In de schaakclub van Geraardsbergen werden vrouwen nooit reglementair uitgesloten, maar de eerste die kwam, was de dochter van een van de schakers.

Het voelt nu eenmaal raar aan om als vrouw lid te worden van een vereniging waar alleen maar mannen zijn, net zoals dat omgekeerd raar aanvoelt.

 

Natuurlijk, met een forum is het wat anders. Maar om een of andere reden komen ze hier ook niet. Skinny is spijtig genoeg al weg.

 

Opmerking: ik ben ook lid van een boekenforum, Ezzulia, waar elke maand een challenge is om 1, 2 of 3 boeken met een bepaald thema te lezen en samen aan 15 boeken te geraken, en daar zijn zowel mannen als vrouwen lid.

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, cinco zei:

Zijn dat niet voornamelijk kortere strips en cartoons?

 

Neen. Dat zijn vaak langere vervolgverhalen die maar blijven doorlopen. Eerder soaps in stripvorm. Maar de vormgeving is aangepast aan het lezen op een smartphonescherm.

Sommige (zoals het ook in album verkrijgbare Acception van de Nederlandse Coco Ouwerkerk) zijn vervolgverhalen verteld in op zichzelf staande pagina's (zoals bvb Mooie Navels dat ook is, ook al een strip met een vrouwelijke auteur).

Link naar reactie
26 minuten geleden, TDPB zei:

 

Het is ferm aan het keren. Als je kijkt naar de jongere lezers (de groep tussen pakweg 6 en 12 jaar) dan zitten daar immens veel vrouwelijke lezers tussen (als het al niet de meerderheid is).

 

En die leeftijdcategorie zit niet op forums, maar op Facebook en Instagram.

Link naar reactie
1 uur geleden, Lichtman zei:

Toegegeven, de meeste striplezers in mijn vriendenkring zijn mannen, maar zeker niet allemaal. En misschien heb jij niet het geluk dat ik heb; ik ken namelijk enkele intelligente, creatieve en zelfbewuste vrouwen (met op kop mijn vriendin, maar ook mijn zus en mijn moeder) die niet alleen heel graag strips lezen, maar die gelukkig ook de moeite doen om mij (een man die stilaan met de laatste wagons van tram 30 reist)

 

Vrouwen zijn te nuchter om als volwassene nog (kinder- of puber)strips te lezen.  En daar zelfs nog een hoop geld tegenaan te gooien ook.

(eend)

Link naar reactie
4 minuten geleden, TDPB zei:

 

Facebook en Instagram is voor de ouwe zakken. Die zitten op tiktok en andere nieuwigheden.

 

Daar zou ik nog niet te zeker van zijn. Al die diensten hebben een minimumleeftijd. Laat dat nou 13 jaar zijn ...

Oké, je kunt daar gemakkelijk mee rommelen, maar je moet ook niet te gemakkelijk de reclame, advertorials, productplacing en naïeve journalisten geloven die denken dat de kindjes allemaal naar TikTok trekken.

Van manga werd ook gezegd dat die door kinderen en jongeren verslonden werden, maar we kregen die niet aan de straatstenen verkocht (maar goed, het doelpubliek was misschien het probleem: de meeste straatstenen zijn analfabeet).

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Daar zou ik nog niet te zeker van zijn. Al die diensten hebben een minimumleeftijd. Laat dat nou 13 jaar zijn ...

Oké, je kunt daar gemakkelijk mee rommelen, maar je moet ook niet te gemakkelijk de reclame, advertorials, productplacing en naïeve journalisten geloven die denken dat de kindjes allemaal naar TikTok trekken.

 

de kindjes trekken zeker niet meer naar facebook.

Link naar reactie
1 minuut geleden, TDPB zei:

de kindjes trekken zeker niet meer naar facebook.

 

Waarschijnlijk niet, maar soit: naar fora ook niet.

Waar zouden de kindjes trouwens heen gaan? Het is al een raadsel waar ze vandaan komen, laat staan dat we weten waar ze heen gaan.

In elk geval trekken de echte kindjes niet naar Tiktok of zo, ondanks de indruk die wordt gewekt. Dat zijn dingen voor ongeveer 12-jarigen, niet voor 6 tot 10 jaar, vermoed ik.

Link naar reactie
12 minuten geleden, TDPB zei:

 

Neen. Dat zijn vaak langere vervolgverhalen die maar blijven doorlopen. Eerder soaps in stripvorm. Maar de vormgeving is aangepast aan het lezen op een smartphonescherm.

Sommige (zoals het ook in album verkrijgbare Acception van de Nederlandse Coco Ouwerkerk) zijn vervolgverhalen verteld in op zichzelf staande pagina's (zoals bvb Mooie Navels dat ook is, ook al een strip met een vrouwelijke auteur).

 

Maar het klinkt toch nog altijd als iets wat meer gericht is op een snelle hap, iets om tussendoor de tijd te doden. Niet zo van "ik ga me nu eens een uur zetten om puur geconcentreerd en ongestoord dit nieuwe stripverhaal te lezen."

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, cinco zei:

 

Maar het klinkt toch nog altijd als iets wat meer gericht is op een snelle hap, iets om tussendoor de tijd te doden.

Niet zo van "ik ga me nu eens een uur zetten om puur geconcentreerd en ongestoord dit nieuwe stripverhaal te lezen."

 

En dan?

Dat zijn de dagelijkse krantenstrips ook.

Je kan die online strips dagelijks lezen (of wekelijks, of maandelijks) of je kan ze in één ruk uitlezen, en dan ga je ook vlug een uur bezig zijn.

Link naar reactie
7 minuten geleden, TDPB zei:

En dan?

Dat zijn de dagelijkse krantenstrips ook.

Je kan die online strips dagelijks lezen (of wekelijks, of maandelijks) of je kan ze in één ruk uitlezen, en dan ga je ook vlug een uur bezig zijn.

 

Maar de krantenstrip was niet de eindvorm van publicatie. De albumvorm was die met de langste levensduur.

 

Er zijn ook mensen die series of zelfs films op hun smartphone bekijken op de trein, maar dat doet dat medium toch allesbehalve tot zijn recht komen.

 

Ik weet wel dat het ook een kwestie is van "het is online of het is niks", stripverhalen die alleen op die manier kunnen bestaan.

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, TDPB zei:

 

Het is ferm aan het keren. Als je kijkt naar de jongere lezers (de groep tussen pakweg 6 en 12 jaar) dan zitten daar immens veel vrouwelijke lezers tussen (als het al niet de meerderheid is).

 

En als je tegenwoordig op zoekt gaat naar de toekomst van de strip, kom je al vlug terecht bij webcomics (zoals bvb te vinden op Tapas.io), waar het grootste deel van de auteurs vrouwelijk is.

Er is compleet niks aan het keren. De toekomst, daar heb je een glazen bol voor nodig en webcomics blijven voor het grootste deel marginaal.

De populaire strips bij Standaard worden uitsluitend getekend en geschreven door mannen.

Ik ken welgeteld één vrouwelijks stripauteur bij Standaard en die werkt voor mij! 🙂

Stap eens een stripwinkel binnen en kijk hoeveel vrouwen daar rondlopen.

Er zijn wel behoorlijk wat nieuwe kinderstrips die meisjes mogelijks aanspreken.

Die evolutie zie ik wel. Maar aan het keren...Nee, hoor!

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, linthout zei:

 webcomics blijven voor het grootste deel marginaal.

 

Er stond een interview met Coco Ouwerkerk en Marissa Delbressine in de laatste Stripgids over webcomics. Acception krijgt 35.000 likes per aflevering. De strip die Marissa maakt krijgt er wekelijks 10.000. Het echte lezersaantal zou je (volgens het artikel) met tien moeten vermenigvuldigen. Zij halen met andere woorden meer lezers dan pakweg Urbanus of FC De Kampioenen doen.

Link naar reactie

TikTok Demographics

41 percent of TikTok users are aged between 16 and 24.

56% of TikTok users are male and 44% are female.

Roughly 50% of TikTok’s global audience is under the age of 34 with 26% between 18 and 24.

Chinese users account for 80% of the total time spent using TikTok in 2019.

43% of new TikTok users are from India.

TikTok users spend an average of 52 minutes per day on the app.

26.5 million monthly active users are from the USA

In less than 18 months, the number of US adult TikTok users grew 5.5 times.

90% of TIkTok users visit the app more than once per day.

ByteDance’s collection of apps, including TikTok, has a total of 1 billion monthly active users.

Link naar reactie

Nog cijfers, deze keer per geslacht.

Als je alles van één leeftijdcategorie optelt, krijg je voor die categorie dezelfde cijfers als hierboven

 

Distribution of TikTok users in the United States as of June 2020, by age group and gender

 

(in februari 2021 zijn de cijfers nog nagenoeg dezelfde)

 

903504320_Screenshot_2021-04-08USTikTokusersbyagegender2020Statista.thumb.png.2faffbb2e0dfe93f67bc3d7ce7346c24.png

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...