Ga naar inhoud

Welke strips zou je graag vertaald en uitgegeven zien in de lage landen?

Recommended Posts

6 minuten geleden, milou zei:

Er komt een integrale van Mademoiselle Louise van André Geerts en Salma uit in het Frans.  Hierin de eerste en enigste 4 delen van deze serie . Maak er een oplage van 400 stuks van voor het Nederlands en je raakt die met gemak kwijt . Tip voor Saga misschien  ?

Is dat dat meisje wat in de laatste Jojo opduikt?

Link naar bericht

Ik vraag me eigenlijk af wat nog de grote meerwaarde is om volwassenstrips te vertalen uit het Engels.

Tegenwoordig kent bijna iedereen die taal goed genoeg?

De uitgevers zullen ook wel zo redeneren?

Als de personages overduidelijk uit Nederlandstalig taalgebied komen kan het wel geloofwaardiger overkomen natuurlijk.

Wat mij betreft hoeven Franstalige strips ook niet vertaald te worden. Maar die taal ligt toch moeilijker bij veel mensen.

Mort en Flandre bijv. heeft een uitgesproken educatief karakter over een onderwerp die historisch zeer belangrijk is voor Vlaanderen, dus daar mag het ook wel 😉

Link naar bericht
18 minuten geleden, cartoonesk zei:

Ik kan het me niet meer zo goed herinneren (had dat meisje in Mamy blues geen lang haar?) maar ik denk het eigenlijk niet, cinco.

Ik heb het even nagekeken. Het was een ander meisje, ja.

Ik was in de war door de achtercover van die laatste Jojo waar Louise en haar entourage zij aan zij getekend staan met de Jojo-cast.

afbeelding.png.1a8ab03fc1fba2e5198f715c5eb6e0c9.png

Link naar bericht

Haar vader en haar vriendje staan er inderdaad ook bij, daar links. En zelfs het figuurtje boven in de lucht is uit die reeks, die ik ken uit Spirou. In het Frans zal haar reeks ook wel vermeld zijn op die achterflap, dan. 

edit

jojo.jpg

Link naar bericht