Ga naar inhoud

Goede Strips Met Lamentabele Cover


Recommended Posts

psykoparis-bd-volume-1-simple-22957.jpg

 

Wat is er mis met bruin kaftpapier? Het beschermt niet alleen je boek, maar het maakt je ook steeds weer nieuwsgierig naar de inhoud ervan. Even doorbladeren en ja hoor, het is het boekje biologie. Fijn toch!? Zelden hebben we een strip gezien die zo gebaat is met een goede kaftbeurt dan deze PsykoParis. De cover is immers zó zwak. Er is niet alleen die sprong in het ijle, maar ook de nauwelijks te ontcijferen, niet relevante en plompverloren geplaatste graffitititel. Was het een overschot aan tijd? Waren we in hogere sferen? Was het masochisme? Wat het ook was, we hebben het album toch eens vastgepakt en doorbladerd. Hé, wat is dit zwierig getekend en fris ingekleurd. Uitzonderlijk hebben we dan toch even de achterkant gelezen: "Parijs. Zonder auto's zonder politie, zonder vuurwapens, met slechts één wet: die van het zwaard!" Mmm, klinkt niet slecht. ( http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2233 )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

@TomB : "Het belang van Ernst te zijn" vind ik een supergoede strip, maar de cover deed me niet direct een vreugdesprongetje maken 

 

Ik deel je mening.

De oorspronkelijke engelse versie had een cover die stukken eenvoudiger en duidelijker was. De Nederlandse uitgever wou echter persé een lay-out in een bepaalde stijl (die niet van mijn hand is) én een kasteel op de tekening. Het resultaat trekt op niets.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Wat te denken van Heroveringen deel 1.

Zijn hier trouwens nog vervolg plannen voor?

Wel een goede strip namelijk.

Jawel, er worden al platen gepost op twitter en zo. Verschijningsperiode kan ik me niet precies herinneren, maar ik dacht dat het eind dit jaar of begin 2014 zal worden.

Link naar reactie

Ik ken de strip niet, maar wat het mij vertelt is: ongelooflijk saai en statisch, het doet meer denken aan die educatieve ondingen van voor mijn tijd dan aan een moderne strip.

 

Ahh, I see...  't is inderdaad zeer statisch, maar ik snap wel al waarom dat bij mij niet zo'n negatieve indruk maakt... Was als kind ook al verzot op de prentjes van 's Lands Glorie, en die kunnen ook tellen qua stati... eeur statistiek, statisme statigheid... enfin, statisch zijn... :)

 

thx voor de feedback, nu weet ik dat 't aan mij ligt :)

Link naar reactie

kt... Was als kind ook al verzot op de prentjes van 's Lands Glorie, en die kunnen ook tellen qua stati... eeur statistiek, statisme statigheid... enfin, statisch zijn... :)

  :)

 

Blasfemie! De 's Lands Glorie prenten zijn een monument in vertelkunst. Statisch kon je die afbeeldingen van de Kruisvaarders in de dorre woestijn, die ingehouden woede van Klaas Zannekin en zijn Kerels, de pijnlijke striemen van de Flagellanten, de eenzaamheid van de vermoorde Jacob van Artevelde,... toch niet noemen? Statig, ja. Statisch, toch niet mag ik hopen.

Link naar reactie

Ongelofelijk, hun hardcovers zijn zo verneukt dat ik overweeg om over te stappen op de softcovers.

Hun softcovers zijn erg mooi dus dat zou ik vooral doen. Het enige wat ik van L heb in HC is Boeken van de Zieners maar daar hebben ze de cover niet van verneukt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Over verneukte covers gesproken die covers van Kronieken van de Zwarte Maan zijn echt spuuglelijk! Doet me denken aan Requiem: een reeks die ik zo slecht vond dat ik zelfs deel 1 niet uitgelezen heb. Het binnenwerk van de eerste 4 delen is qua tekeningen ook niet om over naar huis te schrijven maar vanaf deel 6 wordt dat ontzettend veel beter. Helaas blijven de covers even lelijk. Was het niet voor een aantal repers dan had ik dit nooit zelfs maar open geslagen. En dat zou jammer zijn geweest want tot nog toe bevalt het me wel.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...