Ga naar inhoud

Goede Strips Met Lamentabele Cover


Recommended Posts

Overigens irriteert de enorme discrepantie tussen de kwaliteit van het tekenwerk en van de scenario's bij American comics me mateloos.

 

Ik heb letterlijk jaren geaarzeld om aan Sandman te beginnen. De fantastische covers van Dave McKean maakten het contrast met het binnenwerk natuurlijk nog groter. Maar die Amerikaanse tekenstijlen word je wel gewend na een tijdje.

 

Valt me wel op dat ik dat bij een Amerikaanse comic voor lief neem en Europese strips veel sterker op hun tekenwerk beoordeel...    

Link naar reactie
  • 5 years later...

Waar te beginnen?

- Twee keer vlak onder elkaar de naam van Asterix in grote letters en in dezelfde font.

- De vermelding van de 16 extra pagina's die deel uitmaakt van de cover. Dit is dus geen sticker die je kan verwijderen.

- Dubbele vermelding van de auteurs. (Uderzo zelfs 3 keer als je zijn handtekening erbij telt)

- Alles dat op de achtergrond is bijgevoegd botst met de stijl van de voorgrond.

- Die keuze om onder het magenta van het bed te gaan voor een vloer van cyan. (wat is dit? een kleurencombinatie van eighties MS-DOS games??)

 

afbeelding.png.6939a71a505811268d59dc9b0a8b241d.png

 

Waarom die cover zo om zeep helpen als er al een superieure versie voorhanden is?

 

afbeelding.png.1c1b7c665e6623acbe712b0f9779ed66.png

 

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Lük Bey zei:

Wat zijn die extra 16 pagina's eigenlijk? Zijn daar Kuifje-gewijs ooit strippagina's verwijderd of is het één of ander dossier?

 

 

Wat achtergrond betreffende het album. Best wel ok aangezien het de prijs van de strip niet beïnvloedt.

Hier enkele pagina's van die bijlage:

 

PHI_0016.thumb.JPG.7f270a935f735410b9a37

 

afbeelding.png.959248b9b1002d6c83de9960a2080cb1.png

 

afbeelding.png.0c88b034cb80867ee854871c886218e5.png

 

afbeelding.png.b3f5c76ede1075040dab25c32545a6e2.png

 

afbeelding.png.6fc3f5481ff45a9e35e1504e509e87df.png

Link naar reactie
1 uur geleden, Daan zei:

De eerste was De Ronde van Gallië (2015), daarna kwamen nog:

  • De Olympische Spelen (2016),
  • En de Belgen (2017),
  • De Odyssee (2018),
  • De Strijd van de Stamhoofden (2019) en
  • Het Gouden Snoeimes (2020)

 

Enig idee of die herdrukken met dossier nog vlot verkrijgbaar zijn? 

Link naar reactie
Op 19/6/2021 om 17:01, cinco zei:

Waarom die cover zo om zeep helpen als er al een superieure versie voorhanden is?

 

t is nu niet alsof die originele cover zo geweldig is: opnieuw twee keer de naam Asterix in hetzelfde lettertype, een fijne, doch veel te kleine tekening, een titel met teveel witruimte rond en dan heel veel (niet echt mooi geletterde) tekst.

Link naar reactie
7 minuten geleden, TDPB zei:

 

t is nu niet alsof die originele cover zo geweldig is: opnieuw twee keer de naam Asterix in hetzelfde lettertype

 

Ja, maar niet vlak boven elkaar.

 

7 minuten geleden, TDPB zei:

 

een fijne, doch veel te kleine tekening

 

Zonder de verwijzing indertijd te kennen, liet net die kleinere tekening de cover sterker opvallen.

 

Zelf had ik trouwens deze versie, waar je die dubbele Asterix-naam niet had.

 

afbeelding.png.cbb1f17093036d4b00f3c0edb47a8ae8.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...