Ga naar inhoud

Joe Hill - Locke & Key


Recommended Posts

Komt van toch iets te ver.

 

Maar je mag zwaar sponsoren. Hiermee geraak je zelfs achter de tafel bij de tekenaar :-p

 

Zou dat bv niet lukken in combinatie met de Antwerpse boekenbeurs? Hill kan daar ook zijn andere boeken signeren. Een soort van mini-boektournee.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Zal moeilijk zijn want op de Antwerpse boekenbeurs komen alleen tekenaars wiens werk ook daadwerkelijk vertaald is.

 

Hopelijk pikt iemand Locke & Key dan op voor vertaling. Dit zou nog wel passen in het fonds van Blloan :)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Langs de ene kant vind ik zoiets fantastisch en wil ik het zeker zien, maar er zijn zoveel goede originele series. Ik zie liever dat Joe Hill iets nieuws maakt voor televisie, maar die mens heeft ook maar twee handen hé...

De Pilot is niet opgepikt.

Deze keer gaat het over een film trilogie.

Link naar reactie

Ik weet niet. Als iets goed is, waarom mogen daar dan niet meer mensen van genieten door een film of tv reeks bijvoorbeeld. Veel groter publiek.

Ik denk niet dan Hill hier veel tijd zal moeten in steken, ten anderen, en dan nog ;)

Als iets goed is dan mag dat ook vertaald worden naar andere media, vind ik. Beter dat dan krampachtig iets nieuws te proberen verzinnen dat even goed moet zijn. (alhoewel dat in Hills geval natuurlijk geen probleem kan zijn).

Link naar reactie

Allemaal waar.

 

Let er op dat ik in mijn post "ik" gebruik, en niet "een veel groter publiek".

 

Tof voor Hill, tof voor de mensen die het maken, tof voor het grotere publiek, en zelfs een beetje tof voor mij, zoals ik ook aanhaal. Maar ik zei nog liever iets nieuws en origineels, zoals de films van Refn (die nu ook zo nodig de Incal wil verfilmen). Ik ben bijvoorbeeld blijer met de Shield reeks van Joss Whedon. Hij had ook zijn Buffy of Firefly comics kunnen verfilmen.

 

Als men het doet zoals in de Marvel films, en dan vooral de Avengers gerelateerde films, die qua verhaallijnen raakpunten hebben maar toch iets vrij nieuws leveren, vind ik het ook wel tof. Of als ze verder bouwen aan de mythos met extra content. Maar in dit geval denk ik dat ze vrij slaafs het verhaal gaan volgen. Ze kunnen in mijn ogen bijna niet anders. Een compliment voor de comic.

 

Maar wij weten dan bijvoorbeeld wel al wie wanneer dood gaat en wat welke key doet en spanning is voor mij toch een essentieel onderdeel van de kijkervaring...

Link naar reactie

Egoistje. ;)  :P

 

Ik had liever gehad dat Whedon nog wat Firefly had kunnen maken, maar soit. Shield zal ik wel eens bekijken, maar voor de rest ben ik niet zo'n fanboy van Whedon. (nu ga ik het weer horen, zie :) ).

 

Nu, In L&K zullen ze natuurlijk de verhaallijn moeten volgen, maar door tijdsgebrek zal veel moeten ingekort worden, en door het verschil in media zullen dingen anders verteld moeten worden, en ik ben er zeker van dat ze er ook nieuwe dingen in zullen steken, om de ouwe fans ook te verrassen. Maar de reacties van fanboys zijn meestal niet die die de makers verwachten... ;)

Link naar reactie

Meer Firefly, dat zou super zijn! Er waren toch een tijdje geruchten maar ik peins dat Whedon die al in de kop had gedrukt, neen?

 

Wat je zegt over de vertaling naar een ander medium is waar. Ik ben sowieso zeer benieuwd. Let's hope for the best.

Nu heeft hem geen tijd (zelfs niet voor Dr Horrible 2), maar het zou misschien tot een kickstarter kunnen komen.

Ik ben er van overtuigd dat mocht hij 50 miljoen vragen, hij er 100 krijgt...

 

Ik zie het probleem niet dat Refn De Incal wil verfilmen, er valt veel te verbeteren aan die buchtstrip.

Grr. Argh.

Link naar reactie

en veel minder kaskrakers

 

Dat lijkt me nogal een kromme redenering. Alsof er minder kaskrakers zouden zijn zonder verfilmingen van bestaand materiaal. Ik kan honderden kaskrakers opnoemen die origineel materiaal bevatten.

 

De filmindustrie lijdt aan ideeënarmoede en verfilmt strips, boeken, remakes, speelgoed, enz... en slaagt er soms in daar een kaskraker uit te halen, maar ik denk dat dit zelfs eerder een negatieve invloed heeft op bezoekersaantallen. Te bewijzen valt dat natuurlijk niet want er zijn teveel andere factoren (downloaden anyone?) die invloed hebben op de dalende bezoekersaantallen.

 

Wat ik wil zeggen is dat "Inception" bijvoorbeeld ook een kaskraker was. Een goed regisseur heeft Batman niet nodig om een goede film te maken.

Link naar reactie

Dat lijkt me nogal een kromme redenering. Alsof er minder kaskrakers zouden zijn zonder verfilmingen van bestaand materiaal. Ik kan honderden kaskrakers opnoemen die origineel materiaal bevatten.

 

De filmindustrie lijdt aan ideeënarmoede en verfilmt strips, boeken, remakes, speelgoed, enz... en slaagt er soms in daar een kaskraker uit te halen, maar ik denk dat dit zelfs eerder een negatieve invloed heeft op bezoekersaantallen. Te bewijzen valt dat natuurlijk niet want er zijn teveel andere factoren (downloaden anyone?) die invloed hebben op de dalende bezoekersaantallen.

 

Wat ik wil zeggen is dat "Inception" bijvoorbeeld ook een kaskraker was. Een goed regisseur heeft Batman niet nodig om een goede film te maken.

Eigenlijk lijdt de filmindustrie dan al van in het begin aan ideeënarmoede.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fiction_works_made_into_feature_films

Ik heb niet bepaald een uitgebreide studie gedaan van die volledige lijst, maar ik zou kunnen vermoeden dat het nu misschien meer is dan vroeger.

Ik zag, opnieuw snel gekeken, ook heel wat films in de periode 1900-1960 die gebaseerd zijn op boeken. Soms zijn er zelfs heel veel films gebaseerd op hetzelfde boek. Dat zou men dan nog erger kunnen vinden dan heel veel films naar heel veel verschillende boeken/strips/...

 

Ik zeg het, dit is ook geen bewijs, maar kom.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Dat lijkt me nogal een kromme redenering. Alsof er minder kaskrakers zouden zijn zonder verfilmingen van bestaand materiaal. Ik kan honderden kaskrakers opnoemen die origineel materiaal bevatten.

 

De filmindustrie lijdt aan ideeënarmoede en verfilmt strips, boeken, remakes, speelgoed, enz... en slaagt er soms in daar een kaskraker uit te halen, maar ik denk dat dit zelfs eerder een negatieve invloed heeft op bezoekersaantallen. Te bewijzen valt dat natuurlijk niet want er zijn teveel andere factoren (downloaden anyone?) die invloed hebben op de dalende bezoekersaantallen.

 

Wat ik wil zeggen is dat "Inception" bijvoorbeeld ook een kaskraker was. Een goed regisseur heeft Batman niet nodig om een goede film te maken.

 

Klopt, maar zonder het succes van Batman had Nolan een persoonlijk duur project zoals Inception niet kunnen realiseren.

Link naar reactie

Hallo Peter,

 

Het klopt natuurlijk dat mijn uitspraak niet veralgemeend kan worden, maar je kan niet ontkennen dat de grote kaskrakers de laatste jaren bijna enkel comic- en animatiefilms zijn.

Daarnaast nemen de filmstudios ook niet zo snel meer een risico omdat ze hun investering moeten terugverdienen. Het is helaas een realiteit dat heel veel films die geproduceerd worden moeilijk uit de kosten geraken. Gelukkig hebben de filmstudios die risico's nemen meestal een beperkter budget waardoor ze gelukkig minder moeten terugverdienen.

Ik ben bijvoorbeeld enkele maanden geleden gaan kijken naar "The place beyond the pines". Totaal budget van deze film was 15 miljoen dollar en uiteindelijk hebben ze 31 miljoen dollar binnengehaald. Dus eigenlijk wel een kaskraker omdat ze 2 keer hun investering hebben terugverdiend.

Een van de redenen was waarschijnlijk Bradley Cooper als hoofdrolspeler, maar persoonlijk denk ik niet dat veel mensen naar dit soort films gaan kijken of ik moet te bekrompen denken.

Link naar reactie

Hallo Peter,

 

Het klopt natuurlijk dat mijn uitspraak niet veralgemeend kan worden, maar je kan niet ontkennen dat de grote kaskrakers de laatste jaren bijna enkel comic- en animatiefilms zijn.

Daarnaast nemen de filmstudios ook niet zo snel meer een risico omdat ze hun investering moeten terugverdienen. Het is helaas een realiteit dat heel veel films die geproduceerd worden moeilijk uit de kosten geraken. Gelukkig hebben de filmstudios die risico's nemen meestal een beperkter budget waardoor ze gelukkig minder moeten terugverdienen.

Ik ben bijvoorbeeld enkele maanden geleden gaan kijken naar "The place beyond the pines". Totaal budget van deze film was 15 miljoen dollar en uiteindelijk hebben ze 31 miljoen dollar binnengehaald. Dus eigenlijk wel een kaskraker omdat ze 2 keer hun investering hebben terugverdiend.

Een van de redenen was waarschijnlijk Bradley Cooper als hoofdrolspeler, maar persoonlijk denk ik niet dat veel mensen naar dit soort films gaan kijken of ik moet te bekrompen denken.

Heb je Blue Valentine van dezelfde regisseur al gezien, ook met Ryan Gosling.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Allemaal waar, maar mijn stelling is en blijft: ik, persoonlijk, mijn eigen mijzelven, zie het liefst origineel materiaal. Trouwens, ik reken de films van Marvel en de Batman films daar zelfs halvelings bij omdat de verhalen niet zomaar volledig nagekauwd worden uit de strips, bij Locke & Key zie ik niet in hoe ze het verhaal weer verassend kunnen maken.

 

Ik heb het vooral over spoilers en plotwendingen die je al op voorhand weet.

 

Inzake blockbusters: dat zijn de laatste jaren vooral superheldenfilms. Maar ik denk dat er altijd blockbusters zullen zijn, ook als de superhelden niet meer in de mode zijn. Er zal dan wel iets anders komen.

 

En Nolan had zonder Batman (misschien) nooit Inception kunnen maken. Maar dan had hij zeker een andere goede film gemaakt.

Link naar reactie

Ja MAAR niet zomaar als eerste beste film bekijken. Het is nogal een film die veel van je vraagt vind ik persoonlijk, dus bekijk die wanneer je er echt zin in hebt en niet wanneer je denkt om eens tussen de soep en de patatten te bekijken

Juist!

Ik kan me gewoon niet inbeelden dat er maar iemand 'tussen de soep en de patatten' naar een film kijkt...

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...