Ga naar inhoud

Kronieken Van De Zwarte Maan Deel 5 Korte Samenvatting


Recommended Posts

Ik wil dit weekend eindelijk de reeks Kronieken van de Zwarte Maan gaan lezen maar ik heb de delen 3 t/m 5 nergens kunnen bemachtigen. Gelukkig had één van de drie biebs waar ik lid van ben de delen 3 en 4 maar deel 5 kan ik nergens vinden. Ik zal het dus zonder moeten stellen maar ik wil niet gedurende heel deel 6 zoiets hebben van :huh: dus kan iemand mij even een korte samenvatting van deel 5 bezorgen? In ieder geval de info die ik nodig heb voor deel 6.

 

Alvast bedankt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

delen 3 4 en 5 zijn moeilijk in die zin dat ze enkel in sc zijn uitgegeven, nooit in hc zoals de rest van de reeks.

hermann van arboris heeft hard zijn best gedaan, maar het lot heeft er anders over beslist. net daarvoor heb ik van hem die delen gekregen uit zijn prive verzameling. ik zal dat nooit vergeten.

 

maar goed, dat helpt jou niet vooruit he? staan ze niet op catawiki?

Link naar reactie

delen 3 4 en 5 zijn moeilijk in die zin dat ze enkel in sc zijn uitgegeven, nooit in hc zoals de rest van de reeks.

hermann van arboris heeft hard zijn best gedaan, maar het lot heeft er anders over beslist. net daarvoor heb ik van hem die delen gekregen uit zijn prive verzameling. ik zal dat nooit vergeten.

 

maar goed, dat helpt jou niet vooruit he? staan ze niet op catawiki?

Oh I see. Dat verklaart het. Ik heb nml tot nog toe alle albums in HC dus wilde de delen 3 t/m 5 ook in HC. De SCs staan wel op catawiki maar die zocht ik dus niet. Anyway kan ik toch nog een wat uitgebreidere samenvatting krijgen dan die van Nuwanda? Ik ga nml zo beginnen aan deel 3 dus ik wil eigenlijk wel gewoon kunnen doorlezen vandaag.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Maar om op de vraag van Dio te antwoorden: in deel 5 gaan er een paar dood en komen terug tot leven zodat ze in deel 6 en volgende weer kunnen doodgaan en terug tot leven komen :e011::e012:

 

maar er zitten volgens mij ook een paar blote tetten in en hier en daar wordt er wat op elkaar gemot. Ook niet onbelangrijk :)

Link naar reactie

Heel kort, want ik moet weg.

Wismerhill wordt vazal van de Zwarte Maan. Krijgt een leger.

Hij ontmoet Shamballeau de magier en neemt hem op in zijn gevolg.

Veldslag keizerlijke troepen en Parcival - Zwarte Maan:

Fratus vecht niet mee.

Zwarte Maan transformeert in reus en wordt gedood.

Persival en Greldinard doden elkaar.

Zwarte Maanleger verliest.

 

Eindscene: Zwarte Maan en Greldinard ontbieden Wismerhill. (Jep)

Link naar reactie

Heel kort, want ik moet weg.

Wismerhill wordt vazal van de Zwarte Maan. Krijgt een leger.

Hij ontmoet Shamballeau de magier en neemt hem op in zijn gevolg.

Veldslag keizerlijke troepen en Parcival - Zwarte Maan:

Fratus vecht niet mee.

Zwarte Maan transformeert in reus en wordt gedood.

Persival en Greldinard doden elkaar.

Zwarte Maanleger verliest.

 

Eindscene: Zwarte Maan en Greldinard ontbieden Wismerhill. (Jep)

Ah kijk daar heb ik wat aan. Dank je wel. (volgende keer pm ik jou gewoon met dit soort vragen :e012: )

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

wa?  :e010:  Ik zeg net dat er blote tetten en geweld in staan, als dat de verkoop niet gigantisch omhoog stuwt, weet ik het ook niet meer. We zouden verdorie royalties moeten krijgen voor onze wijze raad.

Link naar reactie

wa?  :e010:  Ik zeg net dat er blote tetten en geweld in staan, als dat de verkoop niet gigantisch omhoog stuwt, weet ik het ook niet meer. We zouden verdorie royalties moeten krijgen voor onze wijze raad.

 

Tssss, en dan nog concluderen dat de modale striplezer enkel verzot is op bloot en geweld!  Ongehoord, aap!

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Er voor zorgen dat alle delen vlot verkrijgbaar zijn zou de verkoop wellicht ook geen kwaad doen. :e012:

Indeed! Wat overigens geldt voor zo'n beetje alle Arboris reeksen. Die figuren zouden eens wat meer moeten heruitgeven en minder nieuwe reeksen moeten aankopen. Zeker aangezien dat reeksen zijn als kapitein kreiss. Grrrr :angry:

 

Edit: wat doe ik nu hierop reageren? Lezen moet ik potdomme! ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Er voor zorgen dat alle delen vlot verkrijgbaar zijn zou de verkoop wellicht ook geen kwaad doen. :e012:

 

 

da's zeker een feit. een oud zeer van arboris, maar dat neemt niet weg dat ze een aantal langlopende reeksen hebben die ik nooit zal loslaten. zie ook het land van langvergeten, na 13 delen nog steeds erg relevant.

Link naar reactie

Indeed! Wat overigens geldt voor zo'n beetje alle Arboris reeksen. Die figuren zouden eens wat meer moeten heruitgeven en minder nieuwe reeksen moeten aankopen. Zeker aangezien dat reeksen zijn als kapitein kreiss. Grrrr :angry:

 

Edit: wat doe ik nu hierop reageren? Lezen moet ik potdomme! ;)

 

 

akkoord.

er komt teveel meuk uit. een uitgever zou meer moeten focussen op kwaliteit. een nieuw publiek boor je niet alleen aan door aan steeds dezelfde mensen andere reeksen te verkopen, maar ook door nieuwe mensen, een nieuwe generatie aan te spreken als je de reeks volledig beschikbaar houdt en achter iets 100% achterstaat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...