Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

leuk dat ge uw kaders hier anders aanpakt :)

Ik vond dat een achtergrond zou afleiden, en wou niet al te lui overkomen. ;)

 

140.jpg

 

Ik heb 't gevoel dat ik een kans heb laten liggen, hier, maar ik vond niet hoe ik 't kon doen werken. Ik had graag "Een magiedetector" als cliff hangertje voor de vorige pagina willen gebruiken. Maar ik dacht dat dat niet zou volstaan zonder uitleg wat 't deed. En die uitleg gebeurt dan weer in combinatie met de demonstratie op Tullius' amulet... dus ja. Een suboptimaal gevoel bij deze twee pagina's :s

Link naar reactie

Dramatisch :-).

Ivm de fout van de woonwagen: de rechtste boog van het dak moet op zijn minst evenwijdig lopen met die eerste boog. Liefst moet hij nog meer in de andere richting doorbuigen. De pluimkant lijkt wat te hoog, mag wat korter. Om de wielen te construeren: gewoon vierkantjes in perspectief tekenen en daar de cirkel in plaatsen...

Maar voor de rest goe bezig :-)

Link naar reactie

@ivo: Thanks. :)
@Kameraad Mauser: Af en toe inkt ik 'ns wat supergroot (mijn inzending voor 't Kristallen Zwaard, bijvoorbeeld), maar voor Per'Bat is 't niet realistisch qua tijd. Ik leg de prioriteit liever op de wekelijkse regelmaat, zodat ik toch gestaag een verhaal kan vertellen en misschien een beetje een publiek opbouwen.

@retep: De woonwagen is herwerkt.  ;)

Link naar reactie

Ik vind de voorbije 3 updates heel erg goed, je moet enkel bij het voorlaatste prentje van je laatste post weer een klein beetje oppassen met je vluchtlijnen van de deur en de rest van de caravan. Op pagina 145 staat die deur heel erg goed getekend btw. Ik ben trouwens vergeten of ik dit al eerder gevraagd heb, doe je de textuur van dat hout ook met de hand of gebruik je een brush ofzo in photoshop?

Link naar reactie

Thanks. :)

Ja, inderdaad. Ik vraag me eigenlijk af hoe mensen dat doen als het vluchtpunt ver uit het blad ligt. Ik weet wel dat je dat dan allemaal kunt uitrekenen en uittekenen met snijdende lijnen en zo, maar da's zo'n gedoe. Of is dat iets waar men al doende vlot in wordt?

Nee. Gewoon met een heel dun fine linertje. Een paar knopen in het hout verdelen en de lijntjes van de nerven er rond laten stromen.

Link naar reactie

Merci voor de complimentjes! :)

@Lav: goed idee, 't is in ieder geval een goede sanity check.
@Retep: interessante opmerking. Ik probeer een beetje het krantenstrip systeem te volgen met een minicliffhanger op 't einde van elke 'aflevering', maar had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat dat op de duur vermoeiend wordt.

Link naar reactie

Wat mij enkele keren opviel is dat je de lijn ziet van de tekstballon in de hoek.

Persoonlijk vind ik dat het mooier oogt als de tekstballon dan vol is tot in de hoek.

Ik weet dat een tekstballon voor personages een grote "zonde" is (al vind ik dat niet), maar als het zo is prefereer ik ook dat hij voor de tekeing staat. 

Nu is het meer een decorstuk waar ze voor lopen.

 

Heb het eens aangepast in het laatste kader:

 

post-66-0-35254800-1381338047_thumb.jpg

 

Dit is natuurlijk in smaken en gewoontes.  Misschien vinden andere personen dit niet storend.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...