cinco Posted April 24, 2021 Posted April 24, 2021 Ik herinner mij dat mijn moeder zulke boeken had. Of zeker één boek. Het kan ook een stickerboek geweest zijn. Volgens mij uit de jaren '70, maar ik kan me vergissen. Het waren gedetailleerde tekeningen voor kinderen en de setting was in de Belle Epoque. En het figuurtje was een meisje met vaak grote hoeden en jurken, het kan zijn dat ze een naam had die aan een bloem deed denken. De tijdsperiode, de kledij, de voertuigen... allemaal zoals in die Disney-tekenfilm genaamd The Nifty Nineties. Quote
cinco Posted April 25, 2021 Author Posted April 25, 2021 5 minuten geleden, TDPB zei: Dit misschien? Nee, dat is het niet. Het was erg gedetailleerd en ook vaak met veel bloemen en zo. Het was geen strip. Eerder prenten met tekst onder. Quote
cinco Posted May 15, 2021 Author Posted May 15, 2021 Deze pagina's van Keizerin Charlotte doen me sterk denken aan het boek dat ik in gedachte heb. Quote
Peter Motte Posted May 16, 2021 Posted May 16, 2021 Zou het iets geweest zijn van de tekenares Marjolein Bastin? Ze had een serie over Vera, maar dat was een muis, waarschijnlijk een veldmuis. Maar ik herinner me ook een rubriek in een vrouwenblad, waarschijnlijk Libelle, waarvoor ze een vrouw tekende, die ook grote hoeden droeg. En dat loopt al sinds de jaren 70. De rubriek schijnt er nog altijd te zijn. Ze heeft een heel fijne tekenstijl. Maar volgens Wikipedia heeft ze met dat figuurtje geen boeken uitgegeven. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted May 16, 2021 Author Posted May 16, 2021 Nee, dat was het ook niet. Er kwamen zulke van die oude fietsen in voor en kledij met grote hoeden zoals deze rechterfoto, maar dan gedragen door een jong meisje. Quote
cinco Posted May 16, 2021 Author Posted May 16, 2021 3 uren geleden, Tuizentfloot zei: Holly Hobbie ? Yessss, dat zou het kunnen zijn. Ik zal aan de hand van die naam nog wat meer proberen te googelen of ik afbeeldingen vind die ik effectief herken. Dit hieronder bijvoorbeeld doet me ontzettend sterk denken aan die tekeningen die ik in gedachten heb. Quote
cinco Posted May 16, 2021 Author Posted May 16, 2021 Of zou het Miss Petticoat zijn? (nu via Holly Hobbie vind ik de links van soortgelijke personages) Dit was een stickeralbum van Panini en ik herinner me dat het inderdaad iets met stickers was. Quote
cinco Posted May 16, 2021 Author Posted May 16, 2021 Ik zal die afbeeldingen eens aan mijn moeder moeten tonen. Zij zal het zich beter herinneren dan ik. Quote
cinco Posted May 16, 2021 Author Posted May 16, 2021 En zeggen dat die herinneringen hieraan die zo diep zaten plots getriggerd werden door het lezen van Keizerin Charlotte. Quote
Recommended Posts