Ga naar inhoud

Wat was de naam van dat meisje uit boeken of (sticker?)albums die zich afspeelden in de Belle Epoque?


cinco

Recommended Posts

Ik herinner mij dat mijn moeder zulke boeken had. Of zeker één boek. Het kan ook een stickerboek geweest zijn. Volgens mij uit de jaren '70, maar ik kan me vergissen.

Het waren gedetailleerde tekeningen voor kinderen en de setting was in de Belle Epoque.

En het figuurtje was een meisje met vaak grote hoeden en jurken, het kan zijn dat ze een naam had die aan een bloem deed denken.

De tijdsperiode, de kledij, de voertuigen... allemaal zoals in die Disney-tekenfilm genaamd The Nifty Nineties.

 

afbeelding.thumb.png.b207a1beffffc58fd9aa7bf8bdbc7d0f.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Zou het iets geweest zijn van de tekenares Marjolein Bastin?

Ze had een serie over Vera, maar dat was een muis, waarschijnlijk een veldmuis.

Maar ik herinner me ook een rubriek in een vrouwenblad, waarschijnlijk Libelle, waarvoor ze een vrouw tekende, die ook grote hoeden droeg. En dat loopt al sinds de jaren 70. De rubriek schijnt er nog altijd te zijn.

Ze heeft een heel fijne tekenstijl.

Maar volgens Wikipedia heeft ze met dat figuurtje geen boeken uitgegeven.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tuizentfloot zei:

Holly Hobbie ?  

image.png

 

Yessss, dat zou het kunnen zijn.

Ik zal aan de hand van die naam nog wat meer proberen te googelen of ik afbeeldingen vind die ik effectief herken. Dit hieronder bijvoorbeeld doet me ontzettend sterk denken aan die tekeningen die ik in gedachten heb.

 

afbeelding.thumb.png.8fcb90cb8e831c1ec9373afcea7e59fb.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...