Ga naar inhoud

🎬 favoriete filmtrilogie


cinco

Recommended Posts

1 uur terug, cinco zei:

Wat zijn 24-delige filmreeksen? Bond? Alle MCU films bij elkaar? De ganse collectie Universal monster movies?

De Japanse Godzilla films?

Ik dacht dat Bond aan 24 zat.

 

Favoriete 12-delige reeks, ondanks een paar ferme miskleunen: The Pink Panther. Met de tarzan-films van Weissmuller als goede tweede. Maar nog één star wars-film en die gaan overduidelijk de nummer 1 van de troon stoten.

Link naar reactie
9 minuten geleden, TDPB zei:

Favoriete 12-delige reeks, ondanks een paar ferme miskleunen: The Pink Panther.

 

Ik heb als kind alleen die met Blake Edwards gezien. Het leek wel alsof ze die films aan het einde van de vorige eeuw constant ergens op één of andere zender draaiden. En de Pink panther titel sequenties waren altijd ideale lokkers op die leeftijd.

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, cinco zei:

 

Ik heb als kind alleen die met Blake Edwards gezien.

 

Van Blake Edwards bedoel je. Dat zijn er nog steeds 9.

Tenzij je met Peter Sellers bedoelt. Dat zijn er 6.

 

edit: ik heb verkeerd geteld: wikipedia lijst ook een niet afgewerkte film op. Het zijn er dus maar elf.

(Shot in the dark is één van de heel weinige sequels die gefilmd werden nog voor de eerste film in de zalen speelde. zoveel vertrouwen hadden ze erin.)

Link naar reactie
6 minuten geleden, cinco zei:

 

Ja, ik bedoel die van Blake Edwards met Peter Sellers.

Die met andere acteurs die Clouseau spelen (of zijn nageslacht?) heb ik nooit gezien.

 

Ik heb overigens altijd gevonden dat Clouseau een ideaal personage zou zijn om een Franco-Belgische-achtige strip over te maken. Dus niet zoals onderstaande voorbeeld, maar meer iets à la Clifton.

http://fourcolorshadows.blogspot.com/2019/06/the-inspector-1976.html

Link naar reactie
10 uren geleden, Yncke zei:

Ik denk dat ik me het liefst van al nog eens zou neerzetten voor een herhaling van Indiana Jones.

 

Ha ja, zeker weten. 'Last Crusade' is een Perfecte Film. 

 

LOTR heb ik onlangs nog eens opnieuw gekeken, ik beperk me tegenwoordig wel tot de cinemaversies, heb het geduld niet meer voor de volle 12 uur of wat het ook is. En een fanedit van de Hobbit, nog maar half zo lang maar zeer genietbaar.

 

En deze niet vergeten, wordt wel met elke film iets minder origineel, maar m.i. nooit slecht:

 

bttf-overview-banner.jpg

 

 

Link naar reactie
12 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Ha ja, zeker weten. 'Last Crusade' is een Perfecte Film.

 

 

Moest het nog een trilogie zijn, zou ik zeker voor Indiana Jones gaan, maar ik ben dan wel zo een die Temple of Doom de leukste van de hoop vindt.

 

De eerste 3 star wars zijn ook altijd welkom (beste slechterik ooit).  En Mad Max ook. Maar dat is ondertussen ook al geen trilogie meer.

Link naar reactie
Op 29/4/2021 om 17:47, kbellon zei:

Misschien ietwat cliché, maar voor mij ook zonder twijfel LOTR.

Geen fan van The Hobbit. De eerste viel mee, maar het was een sterk dalende lijn voor mij. Die derde  vind ik een ehte verschrikking.

LOTR zijn een paar duizend bladzijden aan verhaal, waar men in heeft moeten schrappen om het in drie films van vier uur te krijgen.

The Hobbit is een boekje dat haast in je binnenzak past, en meer op jeugd is gericht. En daar maakten ze ook drie lange films van! Af en toe sleuren ze er dan de Silmarrilion bij om toch maar wat pellicule te vullen maar je merkt dat het oorspronkelijk verhaal hiervoor véél te dun was.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

LOTR zijn een paar duizend bladzijden aan verhaal, waar men in heeft moeten schrappen om het in drie films van vier uur te krijgen.

The Hobbit is een boekje dat haast in je binnenzak past, en meer op jeugd is gericht. En daar maakten ze ook drie lange films van! Af en toe sleuren ze er dan de Silmarrilion bij om toch maar wat pellicule te vullen maar je merkt dat het oorspronkelijk verhaal hiervoor véél te dun was.

Akkoord. Ik heb al de boeken die je vernoemt ook reeds gelezen en The Hobbit beviel me het minste.

Link naar reactie
6 uren geleden, Willem zei:

Moet zeggen dat ik de Matrix trilogie  zeker het vermelden waar vind.

Zeker qua filmen en techniek het noemen waard.

Is een heel leuke. Maar ik vind dat de kwaliteit van het plot wel serieus zakt met elke film. Ik kan er wel van genieten om eens te kijken.

Link naar reactie
Op 1/5/2021 om 15:28, Aleksandr zei:

dan is het nu nog even wachten op de zes filmen van Dune

 

Ik durf bijna niet enthousiast zijn. De boeken waren best oké, het RTS-game Dune II geweldig en nu hoop ik dat ze de film niet verkloten zoals al te vaak gebeurt (al zullen mijn hooggespannen verwachtingen ook niet helpen)

Link naar reactie

Die tv-serie, daar herinner ik me nog flarden van. Vooral dat ik 'm niet zo geweldig vond, vrees ik. Anders zou ik er me meer van herinneren... Dat gaat me alleszins niet tegenhouden om toch naar de film te gaan zien hoor... Ik ben zelfs naar Star Wars 2 en 3 gaan zien, tegen beter weten in.

Link naar reactie
Op 1/5/2021 om 15:01, Tanuki zei:

LOTR zijn een paar duizend bladzijden aan verhaal, waar men in heeft moeten schrappen om het in drie films van vier uur te krijgen.

The Hobbit is een boekje dat haast in je binnenzak past, en meer op jeugd is gericht. En daar maakten ze ook drie lange films van! Af en toe sleuren ze er dan de Silmarrilion bij om toch maar wat pellicule te vullen maar je merkt dat het oorspronkelijk verhaal hiervoor véél te dun was.

 

Je hebt in principe volledig gelijk.

 

Moet wel gezegd dat ik dat bij de film van The Hobbit niet zo ervaren heb.  In het geval van The Unexpected Journey voelde geen enkele scène te veel, die film wist mij de hele speelduur lang te boeien.  Fan ook van dat tempo, het voelde misschien zelfs ietwat als lezen, in die zin dat er ruim de tijd genomen werd om het verhaal te ontvouwen.  Dit eerste deel vond ik ontzettend goed.

En ook bij The Desolation of Smaug had ik nooit het gevoel dat zaken onnodig uitgerekt werden.  Nuja, daar zat wel eens een heel lange actiescène in ter entertainment, maar het stoorde mij nooit.  In z'n geheel wel minder dan de voorganger.  Battle of the Five Armies heb ik helaas gemist en nog niet kunnen inhalen.  Daar kan ik dus weinig zinnigs over zeggen.

Bij Lord of the Rings voelde je dan wel dat daar uit geschrapt moest worden, ook al zaten die films al nokvol.  Maar eveneens nooit in die mate dat het tijdens het kijken echt veel uitmaakte, naar mijn beleving. *  Behalve de opeenstapeling aan eindscènes bij The Return of the King.  Hoewel ik daar eveneens van genoten heb, dacht ik op een gegeven moment:  Nóg méér?  Het blijft maar komen.

* Dat is anders bij Harry Potter bijvoorbeeld, daar heb ik (vooral bij de laatste 4 films) voortdurend de indruk dat ik essentiële informatie mis en er heel wat geknipt werd.  Dat stoort.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

image.thumb.png.e166387254fe09e98314d9456b908444.png

 

😎  Naah, kidding natuurlijk.  Aladdin is uiteraard topklasse wat WDAS titels betreft.  De Wraak van Jafar vond ik als kind al gene vette, toch keek ik 'm vaak.  Aladdin en De Dievenkoning vond ik echter verrassend goed, rekening houdend met het feit dat dit uit de sequel-fabriek kwam. 


Alle goede trilogies werden hier al genoemd.  Ik zou Toy Story naar voor schuiven, maar toen kwam dus deel 4.  Hetzelfde met Indiana Jones.  (The Temple of Doom blijft mijn topfavoriet)  The Matrix is binnenkort ook geen trilogie meer.

Er bestaan, merk ik in m'n zoektocht, in ieder geval vrij veel trilogieën waarvan part 3 het deel te veel was.  Degene die het verpest, zeg maar.

 

image.thumb.png.6c020ef45353ac3be593f34fa0309218.png

De Before trilogie.  Dat deze nog niet genoemd werd.  Toegegeven, ik heb ze zelf nog niet allemaal gezien.  Wel van plan!  Maar ik ken in mijn omgeving eigenlijk niemand die ze niet goed vond.  Zitten hier geen fans?

 

 image.png

 

Net ontdekt dat het ongelooflijk amusante l' Auberge Espagnole (2002), waar ik destijds wel van genoten heb in de bioscoop, na Les Poupées Russes (2005) nóg een vervolg gekregen heeft.  Nooit geweten.  Casse-tête Chinois (2013) komt op de kijklijst.  Confronterend wel.  Ik zag die eerste als student en dat lijkt -bij wijze van spreken- gisteren wel.  De laatste film toont een opvallend ouder geworden cast, terwijl ook die finale ondertussen al 8 jaar oud is.  Reality-check!

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • cinco changed the title to 🎬 favoriete filmtrilogie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...