Waldorf Posted May 4, 2021 Share Posted May 4, 2021 Clowes, hands down. Ik heb verschillende boeken van Burns gelezen, maar het pakt me niet. Terwijl de aparte humor van Clowes mij helemaal ligt. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted October 1, 2021 Author Share Posted October 1, 2021 Ik weet niet hoe Burns erin slaagt om vaak zo een verontrustend gevoel met zijn tekeningen te creëren. Alsof hij iets in het onderbewustzijn triggert. Quote Link to comment
mojo Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 Ik heb het niet zo met horror, maar het beetje v Junji Ito dat ik heb gezien geeft me ook een onbehaaglijk gevoel. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
mojo Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 Clowes, maar ik heb het meer voor de tekenstijl van Tomine of Seth. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Koen Claeys Posted October 11, 2021 Share Posted October 11, 2021 Van beide auteurs heb ik (zogoed als) alles. Voor beide kunstenaars enorm, enorm veel bewondering. Als ik de moeilijke keuze moet maken kies ik voor Clowes (maar ik kan deze keuze niet goed verantwoorden als ik erover nadenk). Quote Link to comment
Koen Claeys Posted October 11, 2021 Share Posted October 11, 2021 Eigenlijk zo’n beetje mijn Amerikaanse heilige drievuldigheid : Chris Ware, Daniel Clowes en Charles Burns. (vraag me wel niet wie de vader, de zoon en de heilige geest is) Quote Link to comment
Mbtobaccos Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 Chris Ware van "The Acme Novelty Library - Jimmy Corrigan - The Smartest Kid On Earth"? Ik heb daar de eerste van proberen lezen, maar kon me écht niet boeien! Of heeft die nog andere aanraders? Dan vind ik Clowes en Burns toch van een ander niveau? Quote Link to comment
Waldorf Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 Chris Ware is altijd goed: Rusty Brown, Building Stories! Stripgoud, meneer. Mbtobaccos 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Mbtobaccos Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 Thanks, eens uitchecken dan Quote Link to comment
Mbtobaccos Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 Op 14/2/2022 om 09:13, Waldorf zei: Chris Ware is altijd goed: Rusty Brown, Building Stories! Stripgoud, meneer. Bedankt voor de tip! Rusty Brown is écht van het beste dat ik de laatste tijd heb gelezen! En dan te bedenken dat ik -doordat ik Jimmy Corrigan niet echt kon apprecieren- deze parel bijna had gemist! Misschien Jimmy toch nog een tweede kans geven dan... Nog andere dingen van Chris Ware die je kan aanraden als "next to read"? Quote Link to comment
Koen Claeys Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 Op 6/3/2022 om 12:19, Mbtobaccos zei: Bedankt voor de tip! Rusty Brown is écht van het beste dat ik de laatste tijd heb gelezen! En dan te bedenken dat ik -doordat ik Jimmy Corrigan niet echt kon apprecieren- deze parel bijna had gemist! Misschien Jimmy toch nog een tweede kans geven dan... Nog andere dingen van Chris Ware die je kan aanraden als "next to read"? Alles van Chris Ware is hemels. Indien je Jimmy Corrigan en Rusty Brown in huis hebt dan is Building Stories de logische aanvulling. Quote Link to comment
Mbtobaccos Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Op 8/3/2022 om 14:26, Koen Claeys zei: Alles van Chris Ware is hemels. Indien je Jimmy Corrigan en Rusty Brown in huis hebt dan is Building Stories de logische aanvulling. Mmmja, bij mij ligt het iets ingewikkelder: Rusty vind ik meesterlijk, Jimmy ergerlijk en Building Stories er ergens tussenin Quote Link to comment
Retardi Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Voor de liefhebber. Kijk eens wat er opnieuw wordt aangeboden in de Previews catalogus voor mei. https://www.previewsworld.com/Catalog/MAY221426 fenip and Waldorf 2 Quote Link to comment
cinco Posted June 18, 2022 Author Share Posted June 18, 2022 Patience. Ik heb het in 2016 of 2017 via de bibliotheek gelezen omdat ik toen andere aankoopprioriteiten had. Nu blijkbaar niet meer. Bij de herlezing van dit uitstekende verhaal merkte ik dat ik me nog bitter weinig herinnerde van de eerste lezing zo een 5 à 6 jaar geleden. Het kan natuurlijk zijn dat ik uitgeleende strips onbewust minder grondig lees dan albums die ik daadwerkelijk koop. De tekst in één vakje herinnerde ik me echter wel nog. Enkel en alleen deze specifieke dialoog: Quote Link to comment
shakeitupguy Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Eigenlijk geeneen van beide. Vind er niets aan Veel liever Chris Ware Quote Link to comment
Koen Claeys Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Ik kan opnieuw niet kiezen.... Zijn 2 levende goden van de Amerikaanse beeldverhalen. Heb van beiden zogoed als alles in huis en vind het allemaal geweldig. fenip 1 Quote Link to comment
Recommended Posts