Ga naar inhoud

Al ingeënt? (vernieuwde vragenlijst/u kan nog steeds anoniem stemmen)


Al ingeënt? (anonieme poll)  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. -

    • 3de prik gehad
      16
    • 2de prik gehad
      6
    • 1ste prik gehad
      2
    • nog geen prik gehad, maar ik ben wel van plan om me te laten inenten
      0
    • niet van plan om me te laten inenten
      4
    • geen inenting omwille van medische redenen
      0
    • 4de prik gehad
      12


Recommended Posts

Bij mijn zoon ook zo gedaan, de tweede prik lag in ons verlof. Had gebeld naar callcenter maar daar was niets mogelijk, afspraak toch vastgelegd voor eerste en tweede prik aan de telefoon.

Ter plaatse bij de eerste prik dan uitgelegd en mocht direct naar aparte bureau van de planning en ze hebben de datum van de tweede prik direct verplaatst. 

Die vaccinatiecentra zijn tip top georganiseerd en supervriendelijke mensen.

Link naar reactie

Ik moest vandaag de tweede maal gaan.  Van de gelegenheid gebruik gemaakt om het daar aan de balie te vragen voor @Comicoos.  Er werd mij gevraagd over welk centrum dat ging (wist ik niet), want dat is helemaal niet de normale gang van zaken en de vrouw in kwestie kon haar oren niet geloven.  Volgens haar:

Er zijn overkoepelende regels die overal gelden, in heel Vlaanderen.  Afspraken kunnen ALTIJD verplaatst worden.  De belangrijkste taak van de telefonisten is zo snel mogelijk een nieuwe afspraak regelen voor zij die op het voorgestelde moment niet kunnen, maar wel een vaccin willen.  Dat is net het hele punt van dit opzet.  En je kan dat sowieso in het centrum zelf doen ook.

Afspraken staan vast op een tijdstip (specifiek uur), maar eigenlijk is het zo dat het bv. in een ochtend-, middag- en avondblok verdeeld is.  Het maakt eigenlijk niet veel uit om welk uur je precies komt, als het maar (ongeveer) in de voorziene blok is.  Afspraken verzetten naar dezelfde dag maar ander tijdstip, dat blijkt dagelijkse kost en absoluut geen probleem.  Zeker omdat er sowieso een flink percentage is dat simpelweg niet komt opdagen.  Vooral bij jongeren en nog meer nu het vakantie is - klonk het.  Het is zelfs zo dat een groot deel van de mensen wél op de juiste dag komen, maar geen rekening houden met het uur.  Dat uur lijkt voor veel mensen eerder een suggestie, zei ze, zoals bij de verkiezingen.  Sommigen komen veel vroeger (bv. voor het werk of tijdens middagpauze), anderen komen veel later.  (bv. na het werk)

Dat je een vaccin moet weigeren omdat je op de voorgestelde datum niet kan komen? -ik citeer-  Zever in pakskes.  Dat kan en mag absoluut niet.  Ze vroeg opnieuw met enige verbazing om welk centrum het dan wel ging.

 

Zelf kon ik gewoon overal meteen doorlopen.  Er was opvallend weinig volk.  Op de sheets, waar de namen -per tijdstip- doorgeschrapt werden, bleken de meesten vóór mij (nog) niet aanwezig.  

Misschien laat de planning op bepaalde plaatsen weinig verschuiving toe?  Dunno.  Of het is weer typisch Belgisch en sommige centra doen gewoon hun eigen zin.  't Zou mij niet verbazen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mijn buurvrouw zocht toevallig vandaag de datum op voor een van haar kinderen. Die was ook ingepland op 1 september. Ze ging morgen eens bellen, dus ben benieuwd naar het resultaat.

 

Op zich is de eerste datum geen probleem, alleen de tweede. Binnenkort verhuist het vaccinatiecentrum naar bij mij om de hoek. Dan wandel ik wel eens tot daar.

Link naar reactie

Chapeau voor de vele vrijwilligers trouwens!  Opnieuw was iedereen ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam, ook al moeten ze de hele dag om de twee minuten hetzelfde zeggen en reageren vele mensen amper op wat ze zeggen of doen, omdat ze bv met hun smartphone bezig zijn.  Je moet 't maar doen. 👍  Van mij krijgt iedereen in ieder geval een vriendelijke begroeting en oprechte dankuwel achteraf, dat verdienen ze wel.

 

Vorige keer werd er een arts bij geroepen, omdat er volgens de standaard-vragenlijst twijfel was of het vaccin mocht toegediend worden.  Op mijn vaccin-kaartje werd toen iets (voor mij onleesbaar) geschreven.  Vandaag werd het vaccin gezet door de arts zelf en die nam -met glimlach en humor- eerst alle tijd om toch nog even door te vragen en daarbovenop nog goede raad / advies te geven.  Enfin, mijn ervaringen zijn in ieder geval zeer positief.

Ook aan de telefoon trouwens, toen ik de afspraken laten verplaatsen heb.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Volledig ingeënt, in Spanje. Dat liep allemaal heel vlot, maar er een bewijsje van krijgen is niet zo vanzelfsprekend. Verschillende keren geprobeerd maar ik geraak niet ingelogd. Uiteindelijk voor de vierde keer naar het plaatselijke hospitaaltje gegaan en als het goed is, komt er woensdag iemand uit de stad om mijn papiertje te brengen.

 

Per e-mail opsturen? Nee nee, daar doen ze hier niet aan. 

 

Enfin, fingers crossed binnenkort ben ik voor zes weken op de baan en moet ik voor het werk al een tiental keer een PCR-test afnemen. Zonder dat document komen er daar nog een paar bij, want ik moet verschillende grenzen over. 

Link naar reactie
2 hours ago, Lük Bey said:

Verschillende keren geprobeerd maar ik geraak niet ingelogd.

Da's ook iets waar ze hier een pluim voor verdienen. Dat certificaat ophalen ging ongelooflijk vlot. (Ik had me aan miserie verwacht: iets van de overheid op Linux, maar 't ging zelfs nog vlotter dan voor mijn pa op Windows.)

Link naar reactie
20 uren geleden, Comicoos zei:

‘K zal bij de eerste inspuiting inderdaad eens horen of er nog iets aan de tweede datum kan gedaan worden. Goede tip.

 

Even wat duiding geven. Ik heb me een hele tijd geleden aangemeld als vrijwilliger bij ons lokale vaccinatiecentrum. Nu de vakantie bezig is zijn er heel wat vaste vrijwilligers die er een tijdje tussenuit gaan en ben ik ook al een paar keer opgeroepen. Telkens voor het callcenter.

 

Afspraken kunnen steeds verzet worden, maar er zijn een aantal zaken waar rekening mee moet gehouden worden:

- de tijd tussen vaccinaties moet gerespecteerd worden. Voor Pfizer bv is dat vijf weken. Voor nieuwe uitnodigingen is dat nog maar drie weken. Wil dat zeggen dat je van je vijf weken drie mag maken? Nee. Simpelweg omdat de toegewezen vaccins daarvoor niet voldoende zijn. Voor AstraZeneca gold dat ook. Pas toen de centra voldoende vaccins van dat merk toegewezen kregen, konden zij de mensen die op 12 weken stonden, omboeken naar 8 weken.

- Normaal kan je zelf je afspraken aanpassen, maar het zou kunnen dat eens je bevestigd hebt, dit niet meer kan. (geen eigen ervaring mee) In dat geval: bellen naar het centrum. Zij kunnen je afspraken altijd annuleren en opnieuw inboeken.

- Afspraken maken buiten de voorziene data (bv Pfizer: 5 weken -1 dag tot maximaal 5 weken +7 dagen) kan enkel mits toestemming van de populatiemanager. Zij hebben zicht op de toegewezen vaccins en hoeveel daarvan over zijn (wegens annulering, weigering, no-shows, ...) en kunnen daar wat mee schipperen. Vrijwilligers van het callcenter zelf hebben die ervaring dikwijls niet. Er zijn al fouten mee gemaakt waarbij men een AstraZeneca bv plant op een dag dat die helemaal niet geprikt worden in ons centrum. Dan kan je die mensen weer gaan opbellen en het uitleggen.

- Reizen, werk, school, ... het zijn allemaal redenen die in principe niet geldig zijn. Wanneer je bv tijdig geprikt wil worden om geen test meer te moeten doen voor je vertrekt... tja. De tijden moeten gerespecteerd worden. Enkel wanneer er voldoende overschot is, kan er minimaal van afgeweken worden, maar geen twee weken bv. Eventuele oplossing kan dan de overschotjeslijst zijn waar ons centrum sinds vorige week mee werkt, maar het blijft geluk hebben.
Werk en school: in principe is een werkgever verplicht om je de kans te geven je te laten vaccineren. Mijn werkgever geeft daar maximaal vier uur vrij verlet voor. Voor scholen zal dat niet anders zijn. Maar ook hier geldt dat de calltaker kan kijken of er slots vrij zijn op andere momenten binnen het venster voorzien voor dat type vaccin. Ik heb al heel veel van dat soort telefoons gekregen: kinderen vertrekken op reis, kamp, ... werkgever wil niet meewerken, ...

- Verplaatsen naar later: sommige mensen zijn blijkbaar twee maanden op verlof, of zo lijkt het. Je kan dan je vaccinatie naar later verplaatsen, maar hier duikt een ander probleem op: Veel kinderen worden nu uitgenodigd en dat kan enkel per brief. De post is niet altijd even snel, mensen maken niet elke dag hun brievenbus open... Gevolg: veel data in de komende twee, drie weken zijn niet bevestigd. Wat wil zeggen dat er geen slots vrij kunnen komen om door jou ingenomen te worden. Bovendien, wanneer je tweede vaccinatie dan te ver opschuift, zijn die dagen nog niet gepland. We weten dan nog niet  hoeveel vaccins er gaan komen. Een oplossing hier is je eerste datum inplannen, en de tweede open laten en een week of twee weken later nog eens kijken.

 

Even terzijde... als je antivaxxer bent heeft het geen zin om te bellen om je gedacht te zeggen. Weiger gewoon je vaccin zelf, of laat dat doen door het callcenter te bellen, maar laat de vrijwilliger aan de andere kant van de lijn met rust. Het gebeurt blijkbaar maar zelden, maar uitgerekend ik kreeg er vorige week zo eentje aan de lijn. Snapte niet dat wij die rommel opdrongen, moesten hem met rust laten, die bazar werkt toch niet. Hij wilde de hele fabeltjeskrant vertellen. Enfin... Ik ben niet in discussie gegaan wegens geen tijd maar hij weet wel wat ik van hem denk nu. 👹

Link naar reactie

Ook iets om rekening mee te houden: de vaccinatiecode is maar beperkt geldig, ik dacht dertig dagen. Als je dus te ver vooruit boekt, kan het zijn dat de code niet meer geldig is. In dat geval: vaccinatiecentrum contacteren, de populatiemanager kan dit voor je oplossen, en in sommige gevallen ervaren calltakers ook.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Intussen eens gehoord bij het vaccinatiecentrum ter plaatse, maar het antwoord bleef hetzelfde: de afspraken worden niet verzet.

Reden is eigenlijk niet ver te zoeken. Dit is de laatste lichting die wordt gevaccineerd. (Derde middelbaar is op 31 augustus.) Gewoon brute pech dat het tweede vaccin juist op 1 september valt. Wel jammer dat ze ook niet wilden verzetten naar de namiddag.

De school zoekt intussen naar een oplossing om alle kinderen in de juiste klas te krijgen die dag. Daar zullen ze wel even zoet mee zijn want dit is nu niet bepaald de kleinste school. Maar komt dus wel in orde.

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Al ingeënt? (vernieuwde vragenlijst/u kan nog steeds anoniem stemmen)

Mijn boosterprik zal niet meer voor dit jaar zijn. Als de planning blijft zoals ze nu is ga ik mijn uitnodiging pas begin januari krijgen. De vraag 'wanneer kan ik mijn derde prik krijgen' staat samen met 'kan mijn derde prik niet nu gezet worden want (vul excuus naar keuze in, bij voorkeur iets met skireis of zo)' staat met stip op nr. 1.

 

De planning verandert trouwens bijna dagelijks nu. Telkens een minister een nieuwe doelgroep ontdekt, proberen ze die er nog tussen te duwen. Na de leeftijdscategorie 85+ en 65+ komen er nu nog de zorgmedewerkers tussen. (terecht, velen onder hen zijn in februari/maart gevaccineerd). Dan de mensen met J&J. Naar 't schijnt komen ook nog eens de 6-12-jarigen aan bod vanaf januari, niet te vergeten zij die 12 jaar worden nu, ...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Sinds Lewis Hamilton 44 vorig jaar een wedstrijd miste doordat hij corona had (dus ziek was, niet louter besmet of iemand had ontmoet die besmet was), laat ik geen anti-covid-19-vaccinatie aan mij voorbijgaan!

Het is trouwens toch gratis, en gratis entertainment slaan we natuurlijk niet af.  😀

 

Weer direct doorgegaan. Ik wou jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen. B)

Link naar reactie
  • 1 month later...

Vandaag boosterdag. Ik had geen bezwaren tegen de eerste twee, maar ben ik toch (een beetje) minder enthousiast. De 'rijke landen' zijn al aan het boosteren terwijl een groot deel van de wereld nog niet begonnen is.

 

Maar goed, de ziekenhuizen zijn nog altijd overbevolkt, al valt dat hier in Spanje nogal mee. De mensen hebben zich altijd netjes aan de maatregelen gehouden.

Link naar reactie

Hier kregen we zelfs een drankje aangeboden na de derde prik. 'Aha, een trappistje gaat er wel in' zei ik. Maar het bleek om een actie van de plaatselijke zuivelindustrie te gaan, en de keuze was dan ook beperkt tot enkele melkproducten in roze, bruin of geel.

De dag nadat ik mijn booster kreeg testte mijn dochter positief voor covid. Mijn vrouw mocht haar prik twee dagen later niet krijgen, wegens hoogrisico-contact. Ook de zoon was besmet, maar vrouwlief en ik zijn ontsnapt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
5 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik heb nooit een kwartiertje gewacht. Veel te saai.

 

Ik moest verleden week aan jou denken, na mijn boosterprik (terwijl ik wel een kwartier aan het wachten was).

'k Zat toen almaar te gniffelen bij het lezen van mijn gazet, denkend aan de meme die @cinco hier eens heeft gepost.

 

De dagen erna ben ik wel onder de voet geraakt. Ik kon mijn zetel niet uit, had flanellen benen en was draaierig. Moderna doet wat met een mens.

 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Hamirubi zei:

 

Ik moest verleden week aan jou denken, na mijn boosterprik (terwijl ik wel een kwartier aan het wachten was).

'k Zat toen almaar te gniffelen bij het lezen van mijn gazet, denkend aan de meme die @cinco hier eens heeft gepost.

 

 

Deze dus... misschien dat de gedachte daaraan je 15 minuten heeft verstoord met alle gevolgen vandien.

Ik zal het op de bijsluiter zetten: kan in combinatie met een boostershot flanellen benen veroorzaken.

 

afbeelding.png.b27759154999813e1fe5e03af08ef4da.png

 

40 minuten geleden, Hamirubi zei:

 

De dagen erna ben ik wel onder de voet geraakt. Ik kon mijn zetel niet uit, had flanellen benen en was draaierig. Moderna doet wat met een mens.

 

 

Die Moderna-toestand viel wel mee voor mij... ik bedoel, ik heb er niks van gemerkt.

Maar goed ook, want ik heb hier nog geen zetel staan om niet uit te kunnen.

Link naar reactie
11 hours ago, Rataplan said:

Zijn er mensen op de reep en ook daarbuiten die nog niet bejaard zijn

Wat een zalige formulering. XD

 

Ik haal ook jaarlijks mijn griepprik. Ermee begonnen toen ik ging studeren (en ik het me dus niet kon permitteren om ziek te vallen tijdens blok/examens), en ben daar gewoon mee doorgegaan.

Link naar reactie
12 minuten geleden, cinco zei:

 

Ik vind het nochtans aangenaam om door lakeien en een koets afgehaald en naar het vaccinatiecentrum gebracht te worden.

 

 

Bij ons kan je met de fietsriksja van parking naar ingang gebracht worden, waar dan rolstoelen klaarstaan. Uiteraard voor de mensen op leeftijd, tamme duvels moeten te voet.

Link naar reactie
13 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik weet niet wat ik als booster heb gekregen.

 

In Vlaanderen sinds half december vrij zeker Moderna, anders Pfizer.
Je kan dit nazien in je CovidSafe-app, als je onder de QR naar beneden scrollt. Als je Comirnaty of BioNtech ziet staan is het Pfizer (BioNtech werkt samen/is overgenomen door Pfizer en destijds opgericht door één van de "uitvinders" van het vaccin, comirnaty is de typenaam)

Wat er bij Moderna staat kan ik je volgende week zeggen als ze dit bij mij inplanten. Mijn booster heb ik moeten uitstellen wegens op oudjaar besmet geraakt op 't werk.

Link naar reactie
13 uren geleden, Rataplan zei:

Zijn er mensen op de reep en ook daarbuiten die nog niet bejaard zijn en ook ieder jaar een gewone griepprik laten zetten?

 

Ik sinds de coronacrisis begon. Ik was het al enkele jaren van plan maar het kwam er nooit van. We kunnen die op de medische dienst van het werk gratis krijgen, maar de voorraad was steeds redelijk beperkt. En dan laat ik graag de "oudjes" voorgaan.

Maar die eerste coronawinter had ik het op één of andere manier in m'n hoofd gestoken dat ik er maar beter eentje kon gaan halen. De voorraad was sowieso opgetrokken want blijkbaar was ik niet de enige met dat idee.

 

De eerste ben ik serieus mottig van geweest, een hele dag op de zetel en daarna in m'n bed. Meer last dan van de twee Pfizer-shots eigenlijk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...