JPAR Posted June 17, 2021 Share Posted June 17, 2021 48 minuten geleden, Aleksandr zei: al wat ik kon vragen was de voornaam van de spuitster en dan oprotten Daarmee hoor je ook niet te sjansen op zo'n moment Quote Link to comment
Tanuki Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 't Ging inderdaad goed vooruit, wetende dat het de eerste week was dat er weer werd opgeschaald. Achteraf gezien kan ik eigenlijk niet echt ontevreden zijn over de Belgische aanpak. Het geklungel in het begin was toch vooral te wijten aan de logistieke problemen bij de leveranciers. Veel van mijn collega's moeten naar Park Spoor Oost in Antwerpen (de locatie uit het filmpje), toch één van de grotere in België, en ook daar liep het even gesmeerd als bij mij in Brasschaat. Eén van de buren, een apotheker, wordt regelmatig opgeroepen om in het centrum achter de schermen te werken en die wist me te zeggen dat ze door het tempo dat wordt aangehouden eigenlijk nooit echt in de problemen zijn gekomen. In het begin ging het heel rustig, met maar enkele lijnen open, wat hen in staat stelde de procedures regelmatig aan te scherpen, zodat er eigenlijk nooit fouten zijn gemaakt of men tijdelijk heeft moeten stoppen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 In Geraardsbergen lijkt het vierkant te lopen. Ik ben nu al zowat een maand aan het telefoneren voor een afspraak, en krijg alleen maar te horen dat er niet is waarvoor ik ben ingeschreven. Geef dan iets anders, zeg ik. Mag niet, antwoorden ze. Het begint er verdacht veel op te lijken dat er ondertussen al een hoop zijn ingespoten aan wie ze wél eender wat geven. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Hamirubi Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 5 minuten geleden, Peter Motte zei: In Geraardsbergen lijkt het vierkant te lopen. Ik ben nu al zowat een maand aan het telefoneren voor een afspraak, en krijg alleen maar te horen dat er niet is waarvoor ik ben ingeschreven. Geef dan iets anders, zeg ik. Mag niet, antwoorden ze. Het begint er verdacht veel op te lijken dat er ondertussen al een hoop zijn ingesporen aan wie ze wél eender wat geven. Een mateke kon deze week blijkbaar wel ter plaatse veranderen van vaccin. Mijn broek zakte af. Nou! Veel succes en goede moed tijdens deze administratieve rompslomp, Peter! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
156 Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 New discovery shows human cells can write RNA sequences into DNA Thomas Jefferson University researchers provide the first evidence that RNA segments can be written back into DNA, which potentially challenges the central dogma in biology and could have wide implications affecting many fields of biology. https://www.jefferson.edu/about/news-and-events/2021/6/discovery-shows-human-cells-can-write-rna-sequences-to-dna.html Quote Link to comment
mister o Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Net mn eerste vaccinatie gehad. Quote Link to comment
esteban² Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Volgespoten door een verpleger! En ik heb ook mijn eerste vaccin gekregen. Spoiler Wat een slechte grap, Esteban! Toch redelijk wat volk aanwezig. De man voor mij moest zich vandaag aanmelden voor z'n tweede vaccin. Maar hij was niet komen opdagen bij de eerste. (ik dacht dat die afspraak voor deel 2 dan afgezegd werd) Hij zei dat hij van gedacht veranderd was en vandaag ipv z'n tweede dan z'n eerste vaccin zou willen. Ze zijn dat even gaan vragen en dat bleek geen probleem te zijn. Alles ging ongelooflijk vlot en iedereen was even vriendelijk. Bij mijn vragenlijst-ronde zijn ze toch even een dokter gaan halen om zeker te zijn of het wel OK was om het vaccin toe te dienen. Er was twijfel. Blijkbaar zijn daar ook permanent artsen ter advies aanwezig. Goed geregeld allemaal, zeg ik. Die arts is dan even bij mij gekomen, maar kwam ook niet verder dan: "Het zal dan wel geen kwaad kunnen zeker, niet? Wat zeggen de behandelende artsen?" (no surprise there) Het was aan mij om te beslissen. Ach, ik ben hier nu toch, dacht ik. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Aleksandr Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 niet te veel lastige bijwerkingen hopelijk Quote Link to comment
IvoVWS Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 Tweede spuit Pfizer komt er donderdag aan! KameraadVWS en ik, beiden met het gevoel voor humor van een 12-jarige, hebben al gelachen met mogelijke bijwerkingen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 24, 2021 Share Posted June 24, 2021 Vandaag de eerste gekregen. We moesten na de inspuiting een kwartier wachten, maar ik ben er direct vandoor gegaan. Wham, bam, afgelopen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Waldorf Posted June 24, 2021 Share Posted June 24, 2021 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Peter Motte Posted June 24, 2021 Share Posted June 24, 2021 D'r is echt niks aan. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted June 24, 2021 Share Posted June 24, 2021 Vereeuwigd door @cinco ! Wat kan een mens nog meer willen? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Aleksandr Posted June 24, 2021 Share Posted June 24, 2021 in een Toyota blijkbaar Quote Link to comment
retep Posted June 24, 2021 Share Posted June 24, 2021 2e Moderna zit er in. Het was itt de eerste vaccinatie vlot doorlopen. Wel weer de gebruikelijke weirdos die: hun prik kwamen halen met het hele gezin (baby mee), hond mee, bellen tijdens het inchecken, mondkapje onder de neus, papieren vergeten in te vullen etc. Quote Link to comment
Hamirubi Posted June 24, 2021 Share Posted June 24, 2021 8 uren geleden, Peter Motte zei: Vandaag de eerste gekregen. We moesten na de inspuiting een kwartier wachten, maar ik ben er direct vandoor gegaan. Wham, bam, afgelopen. Mijn broer moest vandaag dan weer drie kwartier nablijven: men vertrouwde het zaakje niet. Ik heb het al eerder gezegd: het is een raadsel waarom die jongen niet als risicopatiënt is opgegeven. Vooralsnog is hij onder de levenden. Goed zo. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Waldorf Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 12 uren geleden, retep zei: Wel weer de gebruikelijke weirdos die: hun prik kwamen halen met het hele gezin (baby mee), hond mee, bellen tijdens het inchecken, mondkapje onder de neus, papieren vergeten in te vullen etc. Dat soort taferelen werd mij bespaard. Iedereen was erg behulpzaam en vriendelijk, zowel mijn medeburgers die hun prik kwamen halen als de vrijwilligers in het vaccinatiecentrum. Ik zeg het niet graag maar onze overheid pakt dit heel goed aan. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 Nu werd ik geprikt in de jaarbeurs, een van de grootste vaccinatiecentra in Nederland. Een groot verschil met de kleinschalige vriendelijke gezondheidscentra in het Meetjesland. Tussen al die honderden prikontvangers lopen altijd wat gekken rond. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 Geprikt op de jaarbeurs? Tijdens een soort braderie waar mensen ook anti-kleefpannen en dubieuze dieetpillen kopen? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 Laat ik het zo stellen, we hebben nu genoeg pannen voor de rest van ons leven.... Quote Link to comment
Comicoos Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 1 uur geleden, retep zei: Laat ik het zo stellen, we hebben nu genoeg pannen voor de rest van ons leven.... En die kan je dan vervolgens aan je arm hangen? Quote Link to comment
cinco Posted June 25, 2021 Author Share Posted June 25, 2021 39 minuten geleden, Comicoos zei: De mensen kunnen nog een stap verdergaan en onderhuidse chips inplanten om hun deuren te openen. https://www.hln.be/bizar/bovenmenselijk-deze-vrouw-liet-microchips-implanteren-om-zonder-sleutels-deuren-te-openen~a59dc9f0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Bovenmenselijk zoals in bovenstaand artikel zou ik het niet noemen. Eerder... euh... zou ik me afvragen, zijn alle pros en cons wel goed tegen elkaar afgewogen? Quote Link to comment
JPAR Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 5 minuten geleden, cinco zei: De mensen kunnen nog een stap verdergaan en onderhuidse chips inplanten om hun deuren te openen. https://www.hln.be/bizar/bovenmenselijk-deze-vrouw-liet-microchips-implanteren-om-zonder-sleutels-deuren-te-openen~a59dc9f0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Bovenmenselijk zoals in bovenstaand artikel zou ik het niet noemen. Eerder... euh... zou ik me afvragen, zijn alle pros en cons wel goed tegen elkaar afgewogen? Volgens sommige mensen krijg je die chip toch al gratis bij je vaccinatie Quote Link to comment
Lük Bey Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 Eerste Pfizer gehad vandaag, een beetje later dan mijn Spaanse leeftijdsgenoten hier want ze hadden me natuurlijk overgeslagen hier. Arm doet zeer nu, hopen maar dat het daarbij blijft... Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
Comicoos Posted June 25, 2021 Share Posted June 25, 2021 2 uren geleden, cinco zei: De mensen kunnen nog een stap verdergaan en onderhuidse chips inplanten om hun deuren te openen. Oh, maar dat gebruiken we thuis al. Dat is de Sureflap en dat werkt met een chip. Voor de katten wel te verstaan Maar die chip past niet in een vaccin. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Sinds ik zo'n chip heb, zijn alle straten leeg. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Comicoos Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Deze week de uitnodiging gehad voor mijn zoon. Datum tweede vaccin: 1 september en dan ook nog op het uur dat ze de klassen aan het indelen zijn. Duidelijk gepland door iemand die nooit school heeft gelopen. Quote Link to comment
esteban² Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Op dezelfde dag maar ander tijdstip komen is meestal geen probleem, gewoon even bellen. Die planning is voornamelijk om het aantal plaatsen / personen (verdeeld over de doelgroepen) vast te zetten per dag, niet zozeer voor 't uur zelf. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Comicoos Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Omdat ik het niet kon verzetten via de website, direct gebeld naar het centrum. Het antwoord was kort, maar bondig ‘nee, afspraken worden niet gewijzigd.’ Blijkbaar kon het ze niet schelen dat, als ze een paar honderd leerlingen van dezelfde school oproepen op de eerste schooldag, de organisatie van de school volledig in de soep draait. Quote Link to comment
JPAR Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 10 minuten geleden, Comicoos zei: Omdat ik het niet kon verzetten via de website, direct gebeld naar het centrum. Het antwoord was kort, maar bondig ‘nee, afspraken worden niet gewijzigd.’ Blijkbaar kon het ze niet schelen dat, als ze een paar honderd leerlingen van dezelfde school oproepen op de eerste schooldag, de organisatie van de school volledig in de soep draait. Is dit in België? Quote Link to comment
esteban² Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Vroeg ik mij ook net af. (JPAR) Wat vreemd. In mijn dichte familie heeft zowat iederéén dat probleemloos verzet. Bleek ook gewone gang van zaken te zijn. En de uitleg die ik gaf, was van de dame die ik toen aan de lijn had. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Red Arrow Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 In Leuven hoef je niets te verzetten, daar kies je gewoon zelf een dag en een uur (via telefoon of online, duurde minder dan een minuut!). Dat is hier altijd al zo geweest. Ik krijg mijn tweede vaccin op 3 augustus. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 4 hours ago, esteban² said: Op dezelfde dag maar ander tijdstip komen is meestal geen probleem, gewoon even bellen. Ik ben in beide gevallen zowat een half uur te vroeg opgedoken, zonder bellen of afspreken, en heb nooit extra moeten wachten. Te laat komen lijkt me wel riskant, maar misschien kan een half uurtje geen kwaad. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Red Arrow Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Idem, ik was een half uur te vroeg. Misschien kan je zelfs uren te vroeg komen? Die bureaucratie kan dokters en vrijwilligers echt niks schelen. Quote Link to comment
Comicoos Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Ja, is in België. Het verbaasde me ook wat omdat er op myhealthviewer letterlijk wordt gezegd dat je mag bellen naar je vaccinatiecentrum om de afspraak te verzetten. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze het niet doen, is hun eigen gemak. Blijkbaar gebeurt het wel meer. Elders zag ik reacties van mensen waarvan de kinderen op kamp zaten op de eerste datum. Die kregen ook te horen dat ze maar twee opties hadden: kamp vroegtijdig verlaten of vaccin weigeren. Die mensen hadden geweigerd. Hoezee voor de vaccinatiecampagne! Ik kom gewoon een stuk vroeger en hoop dat andere ouders niet net hetzelfde idee hebben. Quote Link to comment
Bart 01 Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Bij je eerste vaccin bij het aanmelden zeggen dat de tweede datum niet uitkomt, je zal ter plekke zeker een ander moment toegewezen krijgen. Bij ons al veel mensen die ik ken ter plaatse omgeboekt omdat het via de telefoon niet altijd gaat. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Het hangt misschien af van waarmee je ingeënt wordt. Enige tijd geleden bleek België een extra lading AZ te hebben gekregen. Ik heb toen een dag of twee gewacht en dan gebeld om de 2e inspuiting te vervroegen. Dat was geen probleem. Op dit moment zijn er ook nogal wat mensen die niet opdagen voor de 2e injectie. Dus volgens mij kun je daardoor in principe zo goed als gaan wanneer je wilt. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts