Ga naar inhoud

Al ingeënt? (vernieuwde vragenlijst/u kan nog steeds anoniem stemmen)


Al ingeënt? (anonieme poll)  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. -

    • 3de prik gehad
      16
    • 2de prik gehad
      6
    • 1ste prik gehad
      2
    • nog geen prik gehad, maar ik ben wel van plan om me te laten inenten
      0
    • niet van plan om me te laten inenten
      4
    • geen inenting omwille van medische redenen
      0
    • 4de prik gehad
      12


Recommended Posts

1 uur geleden, Tanuki zei:

 

Wat er bij Moderna staat kan ik je volgende week zeggen als ze dit bij mij inplanten. Mijn booster heb ik moeten uitstellen wegens op oudjaar besmet geraakt op 't werk.

 

Er staat Spikevax (previously COVID-19 Vaccine Moderna). 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 7 months later...

In de brief staat: wacht twee weken tot nadat je symptomen of klachten zijn verdwenen. Ik kreeg covid begin augustus en merk dat mijn conditie nog steeds niet de oude is. Als ik ga joggen, voel ik in mijn rug dat ik niet de oude ben van afgelopen juli. En vervolgens ben meerdere dagen duizelig en pompaf. Ik ga dus momenteel passen voor mijn vierde vaccin.

 

Ik hoop dat ik in november of december nog gevaccineerd kan worden.

Link naar reactie
6 uren geleden, Red Arrow zei:

In de brief staat: wacht twee weken tot nadat je symptomen of klachten zijn verdwenen.

 

Ik hoop dat ik in november of december nog gevaccineerd kan worden.

 

Klopt, maar dan heeft men het over symptomen als koorts, loopneus en dergelijke meer.
Sommige artsen redeneren ook dat je na een besmetting even kan wachten omdat je dan toch de bescherming van de besmetting hebt. Zelf heb ik covid gehad met nieuwjaar, en mijn geplande derde prik uitgesteld tot begin februari, omdat tegen dan de campagne ging aflopen.
Wat de huidige campagne betreft (en ik spreek voor België en eigenlijk voor de ELZ Noorderkempen) loopt die nog een kleine maand door en daarna is het weer afwachten. Toen de vorige afliep is men bij ons overgestapt naar enkele lokale vaccinatiepunten bij groepspraktijken van huisartsen en apotheken. Hoe het nu gaat lopen... wie weet?
Mijn aanvoelen, maar laat duidelijk zijn dat ik geen arts ben, enkel een vrijwilliger/telefonist in een vaccinatiecentrum, is dat je je nu gerust kan laten vaccineren. Zeker omdat je blijkbaar nog altijd last hebt van de besmetting.
Bel eventueel naar je ELZ-vaccinatiecentrum (het telefoonnummer staat op de brief) en informeer tot wanneer ze slots vrij hebben. Informeer eventueel ook bij je huisarts. Je kan dan nog altijd beslissen om te wachten of toch een afspraak te maken. Het is immers nog altijd niet verplicht. De code heeft een vervaldatum, maar kan altijd via het vaccinatiecentrum weer geactiveerd worden. Je blijft recht hebben op die prik zolang er gevaccineerd wordt.

Link naar reactie

Dan hebben ze het inderdaad over symptomen naar aanleiding van een actieve infectie.  Vermoeidheid maanden later, dat is eerder richting post-covid.  Klachten als gevolg van de doorgemaakte infectie, maar niet meer covid zelf.  (om het simpel te stellen) Ieder moet dat natuurlijk zelf beslissen, maar ik zou het vaccin niet uitstellen in dat geval.

 

Mijn moeder heeft eind juli prijs gehad.  (heel de schoolomgeving trouwens, iederéén had het plots zitten)  Ze heeft twee weken zware last gehad, enorm veel pijn en aanzienlijke krachtverlies, kon letterlijk niets anders dan liggen.  Compleet uitgeput zonder iets te doen en met moeite naar toilet kunnen gaan.  Nu nog speelt de vermoeidheid en spierzwakte wat parten, gewoon bij het dagelijkse leven (zonder extra inspanning), ook al is ze er verder eigenlijk snel doorgekomen.  Vraag ik me wel af: Wat als ze toen niet ingeënt was? 

Enfin, zij heeft ook gevraagd wat ze moet doen ivm het vaccin.  (heb het nagevraagd bij mijn immunologe) Gewoon nemen, want geen actieve besmetting.  In deze toestand beter dan nog eens besmet worden met een andere variant zonder vaccin.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik snap wat jullie bedoelen en misschien doe ik nu wat irrationeel, maar ik acht mezelf helemaal niet in staat om nu gevaccineerd te worden. Zelfs kerngezond was ik een hele week duizelig van mijn tweede vaccin, nu ben ik geregeld duizelig zonder vaccin... Mijn bloeddruk is in orde en mijn bloedstaal was ook oké (geen tekorten, geen indicaties voor hartinfecties), dus de dokter zei dat ik het gewoon tijd moet geven.

 

Ik durf het gewoon niet. Als vaccineren eind dit jaar niet meer gaat, dan is dat maar zo. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik drie keer gevaccineerd ben, maar nú even niet.

Link naar reactie
20 uren geleden, Red Arrow zei:

Ik durf het gewoon niet. Als vaccineren eind dit jaar niet meer gaat, dan is dat maar zo. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik drie keer gevaccineerd ben, maar nú even niet.

 

Dit is het soort excuses waar ik wél respect en begrip voor heb, in tegenstelling tot de zever waar antivaxxers dikwijls mee afkomen. Hopelijk gaat het snel de goede kant op met je gezondheid.
Vaccineren zal in ieder geval altijd wel kunnen, enkel de manier waarop je eraan moet geraken zal vermoedelijk wijzigen. Hoe het dan loopt zullen we dan wel zien. En vermoedelijk zal zeer binnenkort wéér een aangepast vaccin beschikbaar worden, deze keer met de omicron-BA4/BA5-variant mee opgenomen.

Vrijdag ben ik zelf om de herfstbooster gegaan. Het was er vrij druk, en afgelopen weken in het callcenter was het me ook opgevallen dat de beschikbare data vrij snel vollopen.

Meestal heb ik toch een dagje "last" van een vaccinatie, of het nu griep, corona of zelfs tetanus is. Bijkomende ellende was dat ik die avond de nachtshift op moest. Ik was van plan om te gaan maar, omdat we toch in overtal stonden, te bekijken of ik niet vroeger naar huis kon. Uiteraard hebben enkele collega's de dag zelf nog snel verlof ingepland zodat ik wel moest blijven. Kers op de taart: we gaan deels in shutdown voor onderhoud dus druk druk druk.

Bottomline is: ik heb het overleefd maar het was puur op karakter 😵

Link naar reactie

Zo, die vierde zit er ook weer in.  De griepachtige bijwerkingen, daar leef ik al jaren dagelijks mee en dat maakt me zodoende weinig uit.  Ze zijn minder erg dan de rest.  Als ik maar weer geen tennisballen van klieren krijg.  :)  Hoewel, dat was Moderna, ditmaal opnieuw Pfizer.  Shouldn't be a problem.  Fingers crossed.

 

In mijn vriendenkring en familie merk ik dat veel mensen het niet meer willen doen.  "Waarom nóg? Het is al lang voorbij.  Je hoort daar niets meer van.  Ik ken niemand die ziek is."  Als ik de overige redenen verneem, blijkt er toch enorm veel desinformatie te zijn.  En vooral veel gebrek aan juiste informatie, die komt namelijk niet tot bij de mensen of worden volledig overspoeld door 't omgekeerde.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 9/26/2022 at 8:39 AM, Waldorf said:

Ik heb nog steeds geen Covid gehad, voor zover ik weet. Ik haal dus graag een vierde prik.

ik ben braaf geweest en alle prikkertjes gehaald.
Ook toch Covid gekregen , maar een prik betekent niet "je krijgt het niet" maar wel "je gaat er niet aan kapot" ...
Ik heb gewoon door kunnen werken (remote) maar was beetje moe enzo. Dus functioneerde op 75%

 

Mijn vrouw had het wat erger... opgezette klieren en meer. En dat waren de bijeffecten van de prik en niet van Covid zelf

 

Dus die zit niet te wachten op de 4e prik, want elke prik was ze fiks amegtig

En ik? Ach, het interesseert me nog maar weinig. Ik ga gewoon naar de winkels en naar buiten, maar hou 2 meter afstand als het gaat. En als ik naar een grotere happening ga (FACTS, Rijswijk, Breda) dan probeen ik zo min mogelijk handjes te schudden en idd wel afstand houden. Maar ik zet nog geen vaart om me de 4e prik te laten zetten

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Er wordt inderdaad niet zo veel meer over bericht als vroeger, terwijl de besmettingen nochtans toenemen. Afstand houden, mondmasker dragen en handen ontsmetten doe ik nog altijd. Ik beschouw het als een goede gewoonte, waaraan we maar beter vasthouden, want vroeg of laat worden de maatregelen toch weer verscherpt, en met al die variatie volgens plaats en tijd rekening houden, doe ik liever niet. Keep it simple: altijd masker, afstand, ontsmetten.

En een vaccin, natuurlijk.

Al bij al vind ik het erg gemakkelijk als je op die manier op je gezondheid kunt letten. Er zijn andere therapieën die veel moeilijk vol te houden zijn. Allemaal dat gezeur over die maatregelen... Pff, watjes!

Link naar reactie
23 minutes ago, Peter Motte said:

Afstand houden, mondmasker dragen en handen ontsmetten

mondmasker nog?
Ik zie er nog maar weinig moet ik bekennen.
Af en toe een Duitser die bij ons in de Aldi komt (10 min van de grens) maar meer niet

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 5/10/2022 om 17:44, esteban² zei:

Als ik maar weer geen tennisballen van klieren krijg.  :)  Hoewel, dat was Moderna, ditmaal opnieuw Pfizer.  Shouldn't be a problem.  Fingers crossed.

 

Sakkerdepietjes, dan toch weer prijs. En myocarditis er bovenop. *rolleyes*  Blijkbaar had ik dat, bij nader inzien, al eerder want exact hetzelfde als de vorige malen.  Ik had geen aandacht geschonken aan die symptomen aangezien dergelijke last heel gewoon is alhier, verward met chronische spierpijn en ontsteking.  Ahja, zo hebben we dat ook eens hé.  Still beats dying from covid, right? :D 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
22 uren geleden, Peter Motte zei:

Er zijn er niet veel meer die nog mondmaskers dragen, maar ik zie er nog regelmatig.


Bij mij in de ploeg is het nu zo geworden dat wie zich verkouden voelt in de kontrolekamer een FFP2 opzet.
Dit is een beetje het Japanse normaal kopiëren: wie zich ziek voelt zet een masker op om anderen niet aan te steken. Het zal wel een natte droom blijven dat dit ook het normaal wordt in Europa, of zelfs maar België alleen. In Nederland is de antibeweging immers veel harder en sterker heb ik de indruk.

Link naar reactie
1 uur geleden, esteban² zei:

 

Sakkerdepietjes, dan toch weer prijs. En myocarditis er bovenop.

 

Proficiat Esteban! Nu word je the living proof van alle wappies dat vaccinatieschade bestaat. Al ken ik nog iemand die het heeft gehad (vriendinnetje van mijn dochter) en die was er al snel weer vanaf mits wat medicatie.
Hopelijk heb je er ook niet veel last van en geneest het snel.

Link naar reactie
Op 7/10/2022 om 15:11, Tanuki zei:

 

Proficiat Esteban! Nu word je the living proof van alle wappies dat vaccinatieschade bestaat.


Hela, hola!  Die titel wil ik helemaal niet. ;) 😛 

Gelukkig klopt die redenering ook niet echt.  Die bijwerkingen zijn een reactie van het immuunsysteem.  Als een immuunsysteem zo reageert op dergelijk vaccin, is de kans in sommige gevallen (steekt hand op) effectief groter dat je (zeker indien niet gevaccineerd) ook lelijk gaat reageren op een covid-besmetting en dan heb je te maken met een actieve ziekte waarvan het verloop onzeker is. (aldus de spoedarts)  En dan ik heb ik dat liever van een vaccin dan van het échte beestje, wees daar maar zeker van.  Of de wappies dat willen / zullen begrijpen?  

 

Quote

Al ken ik nog iemand die het heeft gehad (vriendinnetje van mijn dochter) en die was er al snel weer vanaf mits wat medicatie.

 

Mogelijk was het vrij mild? Des te beter voor het meisje!

Het was trouwens pericarditis.  (wat ook voor kan komen bij covid-besmetting) Ze hebben de termen (pericarditis/myocarditis) zo vaak door elkaar gebruikt, dat ik me zelf ook heb vergist in mijn post.  Al kan het één tot het ander leiden.

Wat ik wou zeggen: Als je die symptomen hebt, serieus nemen en snel reageren.  Belangrijk.  Het is doorgaans vrij makkelijk te behandelen en snel te breken.  Alleen moet je er altijd op tijd bij zijn, dat is de voorwaarde.  Want als het escaleert, dan kan dat snel gaan.  En dat weet je nu eenmaal niet op voorhand, dat is het lastige.  De huisdokter twijfelde niet.  "Niet naar huis meer ofzo, van hier rechtstreeks naar 't spoed, nu meteen."

Mijn vader had enkele jaren terug acute pericarditis die plots snel in stijgende lijn ging en de cardioloog stelde dat hij geen twee uur later op spoed verschenen moest zijn, want het dan mogelijk al te laat zou geweest zijn.  Wanneer die stijging zo blijft doorgaan, slaat het over naar de rest en vormt het zo goed als zeker namelijk ook acute myocarditis.  Dan is het vaak geen kwestie meer van reanimeren, dan is 't gedaan.  Hij heeft er wel sluimerende pericarditis aan over gehouden, na lange periode van te weinig rust of een zware inspanning krijgt hij het opnieuw en soms redelijk accuut.  Maar hij kan dat gelukkig meteen breken met Aspegic 1000.  Omdat hij het meteen kan herkennen en dadelijk begint te slikken.  Als het niet zakt binnen de 3 a 4 uur, moet hij alsnog naar spoed.

Zelf ook bijna 5 uur op spoed gezeten, meteen ook voorrang gehad op iedereen, ook bij de onderzoeken.  Het was vanzelf al aan 't zakken bij mij, das goed.  En waarschijnlijk omdat ik, wegens geschiedenis met vader, meteen Aspegic 1000 beginnen nemen ben toen ik de symptomen opmerkte de dag voorheen.  Althans volgens de cardioloog heb ik daar heel goed aan gedaan.  Dat is echt een goede tip voor wie dat ooit zelf ervaart.  Oja, 't is nu ook duidelijk dat ik dit eerder al gehad heb (zonder het te beseffen) en dus ook bij het vorige vaccin.  Dat heeft zich toen vanzelf opgelost, omdat ik toen toevallig al ontstekingsremmers aan 't slikken was.  'k Ben sowieso een vleesgeworden ontstekingsprobleem. (encephalitis, meningitis, enz) Geluk bij ongeluk dus.
 

Quote

Hopelijk heb je er ook niet veel last van en geneest het snel.


Merci, komt wel in orde.  Ik gebruik altijd de Griekse uitdrukking Astamaris. :) 

Goh ja, dat is ietwat pijnlijk, ja dat is wat lastig, misschien wat voos ook.  Maar ah, beetje op de tanden bijten hé zeg.  En -I know- het is een misschien beetje lullig om dat zo te stellen, want zulke zaken zijn natuurlijk geen wedstrijd, maar ik kan er ook niet omheen: Als je al een decennium chronisch ernstig ziek en pijnpatiënt bent en de non-stop vermoeidheid op een level zit waarvan je je niet eens kon voorstellen dat het bestond, ben je wel wat anders gewoon.  Een lichaam kan tot op zekere hoogte wel wat aan, veel went.  En een pijngrens groeit in zekere mate mee.  Er is geen andere optie.

Als ik zie hoe sommige mensen zichzelf halfdood verklaren bij een griepje ... Ik kan daar soms niet zo goed tegen ... Al is dat niet mooi van mij, heel lelijk en oneerlijk zelfs.  Vóór mijn probleem ontstond, had ik misschien wel hetzelfde gedaan.  Als je jezelf heel erg ziek voelt, en dat is tot dan toe het ergste dat je ervaren hebt, dan is er simpelweg niets ergers dan dat.  Zo gaat dat nu eenmaal.  Je (enfin, ik) mag dat niet minimaliseren.  

 

PS: Die specifieke last is al verdwenen.  Tot en met vrijdag Aspegic 1000 om de 4 uur, das al.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
22 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Waarom ze dat klein verlet hebben afgeschaft is mij een raadsel.

 

Oei, en ik heb gisteren aan de telefoon nog gezegd dat de werkgever nog altijd de gelegenheid moet geven een vaccin te halen. Ik heb op mijn werk ook niet gehoord dat het afgeschaft zou zijn, maar ze vaccineren bij ons ook zelf weer nu dus dat scheelt. (voordeel van een groot bedrijf zijn met een eigen medische dienst)
Edit: ik zie nu Waldorf's post pas. Wadissetnu? :D
Enfin, morgen zit ik weer een half dagje aan de telefoon, ik ga eens horen hoe het zit.

Link naar reactie
11 hours ago, Waldorf said:

Volgens het ACV krijg je nog altijd klein verlet voor de vaccinatie.

 

https://www.hetacv.be/je-rechten/werken-in-de-prive-sector/vakantie/klein-verlet

Ok enkele weken geleden kreeg je op het nieuws te horen dat de regering er nog mee bezig was en we kregen ook een mail op het werk dat er geen klein verlet meer is. Maar dan hebben ze het stilletjes toch weer ingevoerd.

Link naar reactie
On 10/11/2022 at 6:41 PM, Tanuki said:

Oei, en ik heb gisteren aan de telefoon nog gezegd dat de werkgever nog altijd de gelegenheid moet geven een vaccin te halen. Ik heb op mijn werk ook niet gehoord dat het afgeschaft zou zijn,

gewoon boeken onder "doktersbezoek" en klaar.
Doe ik zelfs als ik naar de pedicure ga :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Om nog even op mijn ervaring terug te komen.  Dit is dus nog steeds niet voorbij.  Komt steeds terug.  Die specifieke pijn aan en rond het hart blijft telkens opnieuw de kop opsteken en zelf verscherpen, alsook de pijn waar de tennisballen verschenen.  Meer nog, die zijn nog niet verdwenen bijna 20 dagen na datum.  Mijn zicht is voortdurend troebel, ik kan mij (nóg meer dan anders) amper wakker houden en mijn spierkracht is helemaal niets meer.  De Aspegic is ook slecht beginnen uitpakken na een week en hielp niet meer.  *zucht*  Als dit maar niet op de chronische stapel komt, want mijn ervaring van de laatste 10 jaar leert dat dat doorgaans het resultaat is bij dergelijk verloop alhier.  Hoe dan ook blij dat het niet daadwerkelijk covid was ... imagine.

Morgen afspraak.  De dag waarop ik 40 😱 moet worden ... Zeg, moest het slecht aflopen, dan liever vandaag hoor, niet daarna.  Eeuwig 39! 😎 (sorry, mijn humor)  Cinco krijgt mijn filmcollectie.  Mijn strips gaan naar mijn petekind.  Stop met afluizen, hastn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...