Ga naar inhoud

Strips in de media

Jason Fly

Recommended Posts

• 1 month later...
  • 1 month later...

Persoonlijk zie ik nu niet direct François Schuiten als de grote visionair betreft SF.

----

Franse leger rekruteert... stripauteurs

Het Franse leger telt een aantal bijzondere nieuwe rekruten: tien sciencefictionschrijvers en -tekenaars moeten helpen om te anticiperen op toekomstige dreigingen. Een beetje zoals ‘Wat als’, maar dan bloedserieus.

De Belgische strip­auteur François Schuiten tekent live wat er wordt bedacht door het Red Team Défense. 

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201225_98222320

Link naar bericht
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
2 hours ago, TDPB said:

67,3 procent: Een Suske en Wiske-album heeft een titel die begint met ‘Suske en Wiske en de…’

Dat klopt toch niet?

Zoals ik 't interpreteer, gaat het over Suske en Wiske albums waarvan de titel begint met 'de'.

Link naar bericht

Misschien bedoelen ze dat je de titel zo wel kan lezen. Bv Suske en Wiske en de Tamme Tumi. Suske en Wiske en de wolkeneters... Met sommige titels kan dat niet, bv het vliegende hart, sjeik El Rojenbiet, ...

Maar bij mij komt het alleszins ook vreemd over. Dit hadden ze beter moeten omschrijven.

Link naar bericht
19 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Nee, dat kan inderdaad niet kloppen. Ik weet niet waar ze die percentages vandaan heeft, en misschien is het anders bedoeld, maar van een wiskundige mag je verwachten dat zoiets volkomen ondubbelzinnig geformuleerd is.

Je vraagt je daardoor meteen af of de rest wel klopt.

Link naar bericht