Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ik ben benieuwd, in 7 blz zal er ook wel iets in staan over z'n Bruxman strips denk ik. Best een interessante schrijver.

 

NU in het aprilnummer van CHE, het mannenblad dat (ook) door vrouwen wordt gelezen: interview van 7 pagina's (zeven!) over de mosselen van Broodthaers, de vijs van Schoenaerts, slapen in een kartonnen doos en mijn thrillers die, schrijft Che "straffer zijn dan Scandinavische crimi, grappiger ook, rauwer en met meer seks". Lezen, NU!

 

Beste groeten,

 

Stan Lauryssens,

Stan's Fan Club

http://www.stanlauryssens.be

http://www.stanlauryssens.com

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Een interview met Luc Cromheecke en Sti over "Een godvrrgeten eiland" (of hoe noemt dat in het Ndls) in de franstalige Metro. "Naufrage en absurdie" als titel. (schipbreuk in absurdia)

 

Toch opmerkelijk. De enige tweetalige krant van België met 90% gelijke inhoud. Op maandag steevast 1 volledige pagina over strips (recensies, een interview) in de groene, franstalige Metro. In de blauwe, Vlaamse Metro dan boekennieuws, maar zelden iets over strips te lezen. Dat duidt toch op een cultuurverschil tussen noord en zuid...

Link naar reactie

Interview met John Lewis, Andrew Aydin en Brad Meltzer over March Book 1 en I Am Rosa Parks op CNN. Leuk om te zien dat een nieuwszender als CNN ruim 7 minuten aan GNs besteed. Ik heb I Am Rosa Parks nog niet gelezen, maar kan wel zeggen dat March Book 1 een echte toptitel was vorig jaar.

 

Kijk de video door op de foto te klikken:

 

2014-07-14-cnn-march-book-two-playbutton

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Heb toch maar vast even gekeken. Retep jij gaat hier wat van opsteken: Levenslessen van La Stok B)

 

Hoewel ik door de app maatjes op de la Stok uitzending werd gewezen heb ik niet gekeken, een toevalligheid want ik was gewoon met iets anders bezig. Ik kijk nu via de link. dat is dat zeikprogramma met die rode sportwagen ? De enige leuke uitzending was toen die Triumph het af liet weten......

Link naar reactie

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/article/detail/2018633/2014/08/29/Deze-strip-uit-de-jaren-60-wist-de-toekomst-erg-goed-te-voorspellen.dhtml

 

Deze strip uit de jaren 60 wist de toekomst erg goed te voorspellen
 media_xll_7053182.jpg 

Wij vergeten vaak hoe belangrijk satellieten zijn in ons dagelijkse leven, maar in de jaren 60 fantaseerden ze uitgebreid over wat de komst van satellieten allemaal zou kunnen veranderen. Dat meldt Gizmodo.

media_l_7053183.jpg© Our New Age.

In een uitgave van de strip 'Our New Age' uit het jaar 1962 zijn een paar voorspellingen opgedoken over wat satellieten allemaal in ons dagelijkse leven zouden kunnen veranderen. Athelestan Spilhaus, rector van de faculteit technologie van de universiteit van Minnesota, voorspelde de afname van de gewone briefpost en het ontstaan van videoconferenties van thuis uit.

"Communicatiesatellieten zullen het leven binnen enkele jaren drastisch veranderen doordat ze berichten supersnel van overal ter wereld kunnen versturen, even goedkoop als met onderzeekabels." Hoewel onderzeekabels nog steeds deel uitmaken van onze infrastructuur, sloeg Spilhaus alvast de nagel op de kop met deze voorspelling.

Thuisonderwijs
De strip wist ook al dat het versturen van brieven nog zelden met de post zou gebeuren, "enkel pakjes zullen nog op die manier geleverd worden". Spilhaus had het dan weer fout toen hij voorspelde dat alle kinderen thuisonderwijs zouden krijgen. Voorlopig gaat dat toch nog altijd om een grote minderheid.

Spilhaus wist, zeven jaar voor ARPANET (de voorloper van het internet), dat iedereen ter wereld ooit boeken van het Britse Museum zou kunnen consulteren dankzij de satellieten.

Drie van de vier keer zat Spilhaus dus juist, maar wat hij dan weer niet kon voorspellen, is dat satellieten ook op veiligheidsvlak onze steun en toeverlaat zouden worden

Link naar reactie
Deze strip uit de jaren 60 wist de toekomst erg goed te voorspellen

 

Het is dan nog altijd de vraag of de strip de toekomst kon voorspellen of dat de toekomst door de strip geinspireerd is. En als over 40 jaar alle kinderen wel thuisonderwijs hebben, gaat HLN dan dat artikel rectificeren?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...