Guest Kontiki Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Ik tel al af, nog 3,5 weken en een verlofperiode van vier weken breekt aan. Dat gaat altijd gepaard met een reisje naar Zuid-Frankrijk waar ik steeds met een doos strips naartoe ga. Dan raak ik makkelijk aan 70 tot 100 gelezen strips, voornamelijk complete, meetal oudere reeksen die ik soms al een paar jaar opspaar voor een vlotte lezing of dikke one-shots die ik anders in te veel tussenpozen zou moeten lezen (vorig jaar bijvoorbeeld From Hell meegenomen). Welke reeksen ik dit jaar meeneem, heb ik nog niet beslist. Maar welke strips reserveren jullie alvast voor jullie verlof? Quote Link to comment
grim Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 ik ben ook nog opzoek naar een reeks om mee te nemen. de vorige jaren had ik steeds één reeks mee: Akira Berserk Y last man Quote Link to comment
mojo Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Sword 1-4: Luna Brothers Mijn niet gelezen delen van 20th Century Boys De andere strips zal ervan afhangen wat ik daarvoor nog gelezen krijg (Derde testament, Murena en Long John Silver bv) enkele boeken liggen ook klaar: Tarzan Alive, Live and let Die (James Bond) en SF kortverhalen die de Hugo hebben gewonnen. De kans dat ik het ook allemaal kan lezen is klein. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
TomP Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Volgende week ook op reis best eens bij de stripboer langsgaan Quote Link to comment
Timhardt Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 hetgeen klaarligt voor 1,5 weken vakantie: kurosagi's corpse delivery 1 the massive 1 courtney crumrin 1&2 Quote Link to comment
Yncke Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Ik heb de eerste helft van mijn Usagi Yojimbo TPBs ingepakt. (Die zijn handiger ergens in een hoekje in te frommelen dan het Franco-Belgische formaat.) Quote yncke.be Link to comment
Roque Ja Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 ik ben ook nog opzoek naar een reeks om mee te nemen. de vorige jaren had ik steeds één reeks mee: Akira Berserk Y last man Dat zijn toevallig de 3 laatste reeksen die ik gelezen heb de voorbije maanden (Berserk nog aan bezig). Vorige zomer las ik De Incal op vakantie. Misschien neem ik dit jaar de eerste compendium van The Walking Dead mee. Maar op reis mag het ook wat luchtiger zijn. Zoals Kontiki lees ik dan graag oude (vertrouwde) reeksen. Voorgaande jaren waren het dikwijls vroege Suske en Wiskes van Vandersteen, deze keer zal er een hoop Robbedoes tussenzitten (Franquin en Fournier). JKJ Bloks doet het ook altijd goed op vakantie. Quote Link to comment
dutch lines Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Ik neem geen strips mee, die koop ik op mijn vakantiebestemming New York. Dat wordt een paar bezoekjes aan Midtown comics. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Peter Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 nog geen idee; maar ik ben wel van plan om uit parijs terug te komen met enkele baard en kale integrales :-) Quote Link to comment
Rork Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Omdat ik met vakantie ga hiken is het aantal te lezen uren per kg erg belangrijk en dan derven strips het onderspit t.o.v. leesboeken, ik heb Matter van Iain M. Banks klaarliggen. Voor korte trips waarbij het aantal kilogrammen niet zo relevant is geef ik de voorkeur aan dikke one-shots, dit jaar zal dat Ardalen worden samen met Koma. Quote Link to comment
Elvis Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Pin-up van Berthet , alle 10 delen. Ben Hur van Mitton , WAAR BLIJFT DIE QUETZALCOALTL ??? en wat Vrije Vluchten : Lova , Vergeten in Annam , SOS Geluk , de integrale versies. Quote Link to comment
Veto Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Mijn eigen strips neem ik niet mee op vakantie. Ik haal sowieso twee boeken uit de bieb alsook een 15-tal strips uit diezelfde bieb. Op reis is zowat het enige moment waarop ik ook boeken lees die niet stripgerelateerd zijn. Dat zal dit jaar niet anders zijn. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Tuizentfloot Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Ik hou het naar jaarlijkse gewoonte op striptijdschriften ( BSM / Stripschrift ). Deze zomer wordt het Stripschrift, jg. 2004. Ik ben er bijna: begonnen met de eerste nummers uit de jaren zestig in zomer 2007. Nu nog zo'n 10 jaar Stripschrift te lezen... Quote Link to comment
shakeitupguy Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Ik reis met de rugzak en als ik een strip meeneem zal het een kleine niet te zware bundeling met heel veel tekst worden . Welicht wordt het de bundeling van Le Chariot de Thespis (eerste western succesje van Rossi). Voor een paar euros gekocht dus lig er niet wakker van in welke staat die terug komt :-p Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Ik reis met de rugzak en als ik een strip meeneem zal het een kleine niet te zware bundeling met heel veel tekst worden . Welicht wordt het de bundeling van Le Chariot de Thespis (eerste western succesje van Rossi). Voor een paar euros gekocht dus lig er niet wakker van in welke staat die terug komt :-p Awel, er is een waterkansje dat die strip (die toch iets Grieks-Helleens is?) en die andere gelijkaardige strip van Rossi en Le Tendre wordt vertaald. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Awel, er is een waterkansje dat die strip (die toch iets Grieks-Helleens is?) en die andere gelijkaardige strip van Rossi en Le Tendre wordt vertaald. Neehoor, dit is een 4-delige westernreeks (in het Nederlands 1 deel verschenen onder de titel De huifkar van Hermes). De 2 Grieks-Helleens strips die hij gemaakt heeft met Letendre zijn La gloire d'héra en Tirésias. Zou tof zijn dat die vertaald worden want heb die graag gelezen. Quote Link to comment
beus Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 ik neem graag strips mee die verbonden zijn met de streek waar ik op reis ga, dit jaar wordt het de loirestreek, iemand suggesties? Quote Link to comment
retep Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 ik neem graag strips mee die verbonden zijn met de streek waar ik op reis ga, dit jaar wordt het de loirestreek, iemand suggesties? Tja, dan kom je toch wel in het Martin wereldje: Tristan/Xan en natuurlijk Kasteel Molensloot (Cheverny) Quote Link to comment
nicenic Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Deze zondag net terug uit frankrijk en heb mij best vermaakt met walking dead. Ik ben tot aan deel 14 geraakt. Smaakte prima bij de witte wijn en kaas. Mag onderhand trouwens wel eens en eind aan komen. Quote Link to comment
Diogenes Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 ik neem graag strips mee die verbonden zijn met de streek waar ik op reis ga, dit jaar wordt het de loirestreek, iemand suggesties? Had je nu Bretagne gezegd dan had ik nog wel enkele tientallen titels kunnen noemen maar de Loire streek? Geen idee. Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
stilte Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Ik heb nauwelijks nog verlof, en weggaan doe ik sowieso niet meer, maar moest het er toch hypothetisch gezien van komen, dan zou ik Sandman nog eens meenemen om te herlezen. Lang geleden en nog een handig formaat, wat bij de meeste repers wel een essentiële voorwaarde lijkt. Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link to comment
Guest Natte aap Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 als ik ga reizen, neem ik een SF pulp paperback in het Engels mee. Die verkoop ik dan in een tweedehands winkel in het reisland en met de opbrengst en wat opleg, koop ik iets anders in die winkel. Op die manier heb ik Terry Pratchett (her)ontdekt. Als ik ga luieren neem ik de ipad mee met een miljoen manga's en iets minder comics. Dus ik ben slecht geplaatst om tips te geven om mee te nemen. Ik ben zelfs nog nooit naar een huurhuisje in Frankrijk geweest, laat staan dat ik strips zou mee nemen Quote Link to comment
grim Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 eerste reeks die ik dit jaar zal meenemen in Ayako. nu nog enkele integrales of nog zo'n korte reeks Quote Link to comment
velden8 Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Zal ik toch binnenkort eens naar moeten gaan kijken, aangezien ik binnenkort al wegga. Het moeten zeker SC boeken zijn. Ander til ik me een breuk. Heb de alter ego serie nog niet gelezen. Ook Dallas Barr heb ik nog nooit gelezen Verder zal ik nog wel even kijken. Quote Link to comment
Imajica Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Mijn tablet volgepompt met leesboeken en strips. En een Donald Duck vakantieboek voor m'n dochtertje voor onderweg naar die Heimat. Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
Martin Van K Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Een weekje richting de languedoc. 7 dagen, 7 strips. 3 delen durandal en 4 delen prometheus. Quote Link to comment
Recommended Posts