Ga naar inhoud

Wat Gaat Er Mee In De Reiskoffer?


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik tel al af, nog 3,5 weken en een verlofperiode van vier weken breekt aan. Dat gaat altijd gepaard met een reisje naar Zuid-Frankrijk waar ik steeds met een doos strips naartoe ga. Dan raak ik makkelijk aan 70 tot 100 gelezen strips, voornamelijk complete, meetal oudere reeksen die ik soms al een paar jaar opspaar voor een vlotte lezing of dikke one-shots die ik anders in te veel tussenpozen zou moeten lezen (vorig jaar bijvoorbeeld From Hell meegenomen). Welke reeksen ik dit jaar meeneem, heb ik nog niet beslist.

Maar welke strips reserveren jullie alvast voor jullie verlof?

Link naar reactie

Sword 1-4: Luna Brothers

Mijn niet gelezen delen van 20th Century Boys

 

De andere strips zal ervan afhangen wat ik daarvoor nog gelezen krijg (Derde testament, Murena en Long John Silver bv)

 

enkele boeken liggen ook klaar: Tarzan Alive, Live and let Die (James Bond) en SF kortverhalen die de Hugo hebben gewonnen.

 

De kans dat ik het ook allemaal kan lezen is klein. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

ik ben ook nog opzoek naar een reeks om mee te nemen.

de vorige jaren had ik steeds één reeks mee:

Akira

Berserk

Y last man

 

Dat zijn toevallig de 3 laatste reeksen die ik gelezen heb de voorbije maanden (Berserk nog aan bezig).

 

Vorige zomer las ik De Incal op vakantie. Misschien neem ik dit jaar de eerste compendium van The Walking Dead mee.

 

Maar op reis mag het ook wat luchtiger zijn. Zoals Kontiki lees ik dan graag oude (vertrouwde) reeksen. Voorgaande jaren waren het dikwijls vroege Suske en Wiskes van Vandersteen, deze keer zal er een hoop Robbedoes tussenzitten (Franquin en Fournier). JKJ Bloks doet het ook altijd goed op vakantie.

Link naar reactie

Omdat ik met vakantie ga hiken is het aantal te lezen uren per kg erg belangrijk en dan derven strips het onderspit t.o.v. leesboeken, ik heb Matter van Iain M. Banks klaarliggen.

 

Voor korte trips waarbij het aantal kilogrammen niet zo relevant is geef ik de voorkeur aan dikke one-shots, dit jaar zal dat Ardalen worden samen met Koma.

Link naar reactie

Ik reis met de rugzak en als ik een strip meeneem zal het een kleine niet te zware bundeling met heel veel tekst worden . Welicht wordt het de bundeling van Le Chariot de Thespis (eerste western succesje van Rossi). Voor een paar euros gekocht dus lig er niet wakker van in welke staat die terug komt :-p

Awel, er is een waterkansje dat die strip (die toch iets Grieks-Helleens is?) en die andere gelijkaardige strip van Rossi en Le Tendre wordt vertaald.

Link naar reactie

Awel, er is een waterkansje dat die strip (die toch iets Grieks-Helleens is?) en die andere gelijkaardige strip van Rossi en Le Tendre wordt vertaald.

Neehoor, dit is een 4-delige westernreeks (in het Nederlands 1 deel verschenen onder de titel De huifkar van Hermes).

 

De 2 Grieks-Helleens strips die hij gemaakt heeft met Letendre zijn La gloire d'héra en Tirésias. Zou tof zijn dat die vertaald worden want heb die graag gelezen.

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb nauwelijks nog verlof, en weggaan doe ik sowieso niet meer, maar moest het er toch hypothetisch gezien van komen, dan zou ik Sandman nog eens meenemen om te herlezen.  Lang geleden en nog een handig formaat, wat bij de meeste repers wel een essentiële voorwaarde lijkt.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Natte aap

als ik ga reizen, neem ik een SF pulp paperback in het Engels mee. Die verkoop ik dan in een tweedehands winkel in het reisland en met de opbrengst en wat opleg, koop ik iets anders in die winkel. Op die manier heb ik Terry Pratchett (her)ontdekt.

 

Als ik ga luieren neem ik de ipad mee met een miljoen manga's en iets minder comics.

 

Dus ik ben slecht geplaatst om tips te geven om mee te nemen. Ik ben zelfs nog nooit naar een huurhuisje in Frankrijk geweest, laat staan dat ik strips zou mee nemen :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...