Ga naar inhoud

🎬 LAIKA • Jouw Favoriet (Poll)


LAIKA Animation Studios  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke titel is jouw favoriet?

    • Coraline (2009)
    • Paranorman (2012)
    • The Boxtrolls (2014)
      0
    • Kubo and the Two Strings (2016)
    • Missing Link (2019)
      0


Recommended Posts

Zelf (helaas) nog niet alle titels gezien.  Voorlopig vind ik Coraline de beste, maar ik heb mij 't meest geamuseerd met Paranorman.  Volgens de stemming moet ik eerst en vooral werk maken van Kubo, die sowieso al héél erg hoog op mijn lijstje staat.

 

Stop-motion en clay-motion fascineerden mij als kind al.  En dat is meer dan 30 jaar later nog steeds zo.  Grotendeels begonnen met Plonsters, nog meer gevoed door titels als The Nightmare Before Christmas.  Wat Aardman (die poll komt nog) met klei kan doen, dat vind ik al énorm straf, maar wat Laika hier keer na keer klaarspeelt met 'poppetjes' daar neem ik mijn hoed voor af.  Ze kunnen wat mij betreft geen making-of specials genoeg maken over deze titels. Zalig om te zien.  Enorm veel respect voor dit titanenwerk ook.

De art-boeken staan op mijn wenslijstje.

 

Ik maak mij wel wat zorgen over de toekomst van de studio.  Als je 't budget per titel bekijkt en daar de opbrengst tegenover zet ... I don't know.  Het moet zijn dat vele randprojecten het nodige geld binnen brengen.  Er is voorlopig nog geen nieuw project bekend gemaakt.  En het door Disney gestopte project van Tim Burton (The Shadow King, waar ik het elders over had) hebben ze niet kunnen overnemen omdat ze er financieel niet aan uit kwamen.  Al spelen daar meerdere redenen mee natuurlijk.

 

tumblr_nw3b3vhgLp1rq2e4to5_500.gif

 

tumblr_nw3b3vhgLp1rq2e4to4_500.gifv

 

Kubo-GIF1.gif

 

tumblr_inline_oii0847tcY1r7ik8s_500.gifv

 

tumblr_nw3b3vhgLp1rq2e4to2_500.gif

boxtrolls-laika.gif?w=750

316739_61913bcc4ec5467d934c16d5eb96994c~

 

GlitteringTestyEyelashpitviper-max-1mb.g

 

8e799ed55ca8d873c49ad0386d911bc7.gif

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • esteban² changed the title to 🎬 LAIKA • Jouw Favoriet (Poll)
  • 1 year later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...