esteban² Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 WELKE TITEL VAN DEZE STOP-MOTION STUDIO IS JOUW FAVORIET? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
esteban² Posted June 1, 2021 Author Share Posted June 1, 2021 Zelf (helaas) nog niet alle titels gezien. Voorlopig vind ik Coraline de beste, maar ik heb mij 't meest geamuseerd met Paranorman. Volgens de stemming moet ik eerst en vooral werk maken van Kubo, die sowieso al héél erg hoog op mijn lijstje staat. Stop-motion en clay-motion fascineerden mij als kind al. En dat is meer dan 30 jaar later nog steeds zo. Grotendeels begonnen met Plonsters, nog meer gevoed door titels als The Nightmare Before Christmas. Wat Aardman (die poll komt nog) met klei kan doen, dat vind ik al énorm straf, maar wat Laika hier keer na keer klaarspeelt met 'poppetjes' daar neem ik mijn hoed voor af. Ze kunnen wat mij betreft geen making-of specials genoeg maken over deze titels. Zalig om te zien. Enorm veel respect voor dit titanenwerk ook. De art-boeken staan op mijn wenslijstje. Ik maak mij wel wat zorgen over de toekomst van de studio. Als je 't budget per titel bekijkt en daar de opbrengst tegenover zet ... I don't know. Het moet zijn dat vele randprojecten het nodige geld binnen brengen. Er is voorlopig nog geen nieuw project bekend gemaakt. En het door Disney gestopte project van Tim Burton (The Shadow King, waar ik het elders over had) hebben ze niet kunnen overnemen omdat ze er financieel niet aan uit kwamen. Al spelen daar meerdere redenen mee natuurlijk. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cartoonesk Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Missing link heb ik pas dit weekend voor het eerst gezien op de bbc. Coraline heb ik eens op dvd gezien met 3d-bril. Paranorman heb ik niet gezien, Boxtrolls wel maar niet zo bijzonder. Ik heb gekozen voor Kubo want die was het spannendste. Quote Link to comment
esteban² Posted June 1, 2021 Author Share Posted June 1, 2021 Wat vond je van Missing Link? (zelf nog niet gezien) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cartoonesk Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 11 uren geleden, esteban² zei: Wat vond je van Missing Link? (zelf nog niet gezien) Zonder het verhaal te verklappen : Niet superspannend of verrassend maar wel erg grappig! Quote Link to comment
esteban² Posted August 25, 2022 Author Share Posted August 25, 2022 Ik kijk er al naar uit ! Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
The Angry Young Fan Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 Als boek vond ik dat wat tegenvallen (ben meteen gestopt na deel 1; voornamelijk gelezen omdat het van Colin Meloy kwam, de zanger/gitarist van The Decemberists, een groep die ik erg goed vind), maar als animatiefilm lijkt mij dit super. Een film die ik sowieso wil zien! Quote There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey) Link to comment
esteban² Posted August 26, 2022 Author Share Posted August 26, 2022 Totaal geen weet van het boek of verhaal, dus ik laat me graag verrassen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
esteban² Posted February 9 Author Share Posted February 9 Laika gaat voortaan ook live-action titels produceren. Begrijpelijk, het is moeilijk overleven met enkel stop-motion features. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Recommended Posts