Ga naar inhoud

mainstream comics: de populaire DC personages (poll)


jouw favoriet:  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. de trinity

  2. 2. next in line

  3. 3. Birds of Prey



Recommended Posts

Ik vond "next in line" wel lastig - ben altijd een hele grote Flash fan geweest, maar (de Silver Age) Aquaman vind ik ook heel leuk. En Green Lantern (Hal Jordan) lees ik ook graag... eigenlijk vind ik de "next-in-lines" allemaal sterk.

 

Ik weet niet of the Atom ook een "next-in-line" is (weer de Silver Age versie met Ray Palmer), maar na the Flash blijft hij mijn favoriete van DC (met Superman als derde). 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, charles zei:

Ik vond "next in line" wel lastig - ben altijd een hele grote Flash fan geweest, maar (de Silver Age) Aquaman vind ik ook heel leuk. En Green Lantern (Hal Jordan) lees ik ook graag... eigenlijk vind ik de "next-in-lines" allemaal sterk.

 

Ik weet niet of the Atom ook een "next-in-line" is (weer de Silver Age versie met Ray Palmer), maar na the Flash blijft hij mijn favoriete van DC (met Superman als derde). 

 

 

 

Ja, ik heb me proberen te baseren voor die "next-in-line" op de 3 helden die na de trinity het meest opduiken zonder rekening the houden met legacy characters zoals bijvoorbeeld de Robins. Personages zoals the Atom, Green Arrow of Martian Manhunter vallen hier net buiten, al is dat ook allemaal fluctuerend. Green Arrow heeft de laatste jaren bijvoorbeeld een boost gekregen in bekendheid bij het grote publiek dankzij zijn tv-serie.

 

 

Link naar reactie

Ja, ik begrijp het - al vond ik Green Arrow altijd wat meer bekendheid hebben dan bv. Martian Manhunter en the Atom  (vanaf ongeveer de jaren '70, '80, dan). Hawkman is ook zo'n geval, waarschijnlijk - en de oorspronkelijke Firestorm ook. Ik was ook een grote fan van die comics, voor het eerst ergens in de jaren '80 gelezen. Ik was jong, vond het grappig, en een heel sterk idee - de fusie tussen die twee. Het zag er ook leuk uit, het tekenwerk.

 

 

 

 

Link naar reactie
19 minuten geleden, charles zei:

Ja, ik begrijp het - al vond ik Green Arrow altijd wat meer bekendheid hebben dan bv. Martian Manhunter en the Atom  (vanaf ongeveer de jaren '70, '80, dan). Hawkman is ook zo'n geval, waarschijnlijk - en de oorspronkelijke Firestorm ook.

 

 

Ja, veel hangt ervan af langs welke weg en in welke periode je kennis hebt gemaakt met de DC personages.

Mijn eerste kennismaking met de JL lineup was via de tekenfilm van begin jaren 2000.

Daarin had ook Martian Manhunter een prominente rol.

 

afbeelding.thumb.png.e7b2ff00c35616344a9a108d2d285de4.png

 

Dus het varieert, maar naast Batman, Wonder Woman en Superman blijkt dat vooral Flash, Green Lantern en Aquaman vaste waarden zijn in de meeste periodes en versies van het DC universum.

 

Al is de line-up van Brad Meltzers run qua variatie één van mijn favorieten.

 

afbeelding.thumb.png.081b00154df6d42d6377e740996e80af.png

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...