cinco Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Stripfiguren zijn geen gemakkelijke klanten voor een kapper. Velen hebben sterk afwijkende of excentrieke kapsels en de meeste uitgevers verwachten dan ook nog eens dat de stripfiguren op hun payroll constant dezelfde haarsnit aanhouden. Quote Link to comment
Waldorf Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Dit lijkt me een net-uit-bed-kapsel. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Kriss van Valnor heeft toch al enkele verschillende kapsels versleten. Dit was de eerste (en de meest iconische in mijn ogen) Nog een die me direct te binnen schiet. De jonge Largo Winch had een matje in de nek. Quote Link to comment
esteban² Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Wat mij betreft toch één van de meest opvallende kuiven in de wereld van de strips. Ik begrijp nog steeds niet waarom dit kapsel verdwenen is, die (wat mij betreft) iconische look was toch wel een troef. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Aleksandr Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 7 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei: Kriss van Valnor heeft toch al enkele verschillende kapsels versleten. Dit was de eerste (en de meest iconische in mijn ogen) moet ook niet simpel geweest zijn in de middelste eeuwen om, tussen twee gevechten door, zelf die kraaltjes in je haar te vlechten is wel leuk Peter Motte 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Heb je de kapsels in Aaricia al gezien? Of die vrouwen nu op een feest zijn, of gevangen in een scheepsruim zitten, ze zien er altijd uit alsof ze net van bij de kapper komen. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
acor Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Het oorspronkelijke kapsel van Konstantinopel en de 6 sprietjes van Lambik Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Het beroemde strooien dakje is cooler in de strip dan in het echt. Quote Link to comment
cinco Posted June 12, 2021 Author Share Posted June 12, 2021 Het is me nog altijd niet duidelijk waarom ze dat iconische kapsel van Wiske hebben laten vallen voor een dertien-in-een-dozijn kapsel. Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 3 uren geleden, Peter Motte zei: Heb je de kapsels in Aaricia al gezien? Of die vrouwen nu op een feest zijn, of gevangen in een scheepsruim zitten, ze zien er altijd uit alsof ze niet van bij de kapper komen. tja, kappers waren er blijkbaar al in de steentijd, dus circa 2,5 miljoen jaar geleden Quote Link to comment
kbellon Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 1 minuut geleden, Aleksandr zei: tja, kappers waren er blijkbaar al in de steentijd, dus circa 2,5 miljoen jaar geleden Maar ik neem aan dat deze zich niet zo vaak in een scheepsruim begaven. Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 wat doen meisjes als ze een paar maanden onderweg zijn op zee dan in het ruim? Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Op 12/6/2021 om 14:22, cinco zei: Het is me nog altijd niet duidelijk waarom ze dat iconische kapsel van Wiske hebben laten vallen voor een dertien-in-een-dozijn kapsel. Ik heb S&W eerlijk gezegd nooit gezien zoals op het rechterplaatje. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 32 minuten geleden, Aleksandr zei: tja, kappers waren er blijkbaar al in de steentijd, dus circa 2,5 miljoen jaar geleden Nu vraag ik me wel af of je had gemerkt dat ik "niet" had getikt waar ik "net" bedoelde. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted June 12, 2021 Author Share Posted June 12, 2021 1 uur geleden, Peter Motte zei: Nu vraag ik me wel af of je had gemerkt dat ik "niet" had getikt waar ik "net" bedoelde. En "Aaricia" in plaats van "Aria". Quote Link to comment
TDPB Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 3 uren geleden, cinco zei: Het is me nog altijd niet duidelijk waarom ze dat iconische kapsel van Wiske hebben laten vallen voor een dertien-in-een-dozijn kapsel. hetzelfde geldt voor de kuif van Suske. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 1 uur geleden, cinco zei: En "Aaricia" in plaats van "Aria". Euh... Ja dat ook. Hoe wist je dat? Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Aleksandr Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 3 uren geleden, Peter Motte zei: Nu vraag ik me wel af of je had gemerkt dat ik "niet" had getikt waar ik "net" bedoelde. euh, net niet Quote Link to comment
The Angry Young Fan Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Alle kapsels uit deze reeks. Nooit begrepen waarom dit werd uitgegeven... Quote There's more to life than books, you know - But not much more (Morrissey) Link to comment
Ambreville Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 Fourmille Gratule mits enige bezetting. Quote Link to comment
bouncer Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 "Hairy dude" Yosemite Sam Quote Link to comment
acor Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 22 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei: Het beroemde strooien dakje is cooler in de strip dan in het echt. Hahaha ... die foto van Kobe Ilsen blijft maar opduiken Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 niet vergeten jongens, dat is nu net het internet en het internet vergeet niet Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Titeuf, inderdaad. Bij Mooie Navels zitten er ook enkele opmerkelijke: Karine, redelijk ongezien dat een hoofdpersonage zo van kapsel (en al de rest) wisselt (bijna zo straf als Wiske, haha) En haar ex-vriend uit de rockgroep, met duivelshorentjes die altijd tergkwamen in zijn kapsel: Quote Link to comment
cinco Posted June 28, 2021 Author Share Posted June 28, 2021 Hoe zit dat met die twee haarsprieten? Quote Link to comment
Theodoor Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 Op 28/6/2021 om 17:41, cinco zei: Hoe zit dat met die twee haarsprieten? In de eerste zeven verhalen had Nero helemaal geen haar op zijn hoofd. In het achtste verhaal "De man met het gouden hoofd" drinkt de kale Amedee (de man met het gouden hoofd, dus) water uit de gouden rivier, een bijarmpje van de Yukon. Daardoor krijgt hij een weelderige haardos. Nero, die hem vergezelt, wil ook wel meer haar op zijn hoofd maar bij hem blijft de haargroei beperkt tot de twee haartjes die voortaan zijn schedel zullen sieren. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
cinco Posted July 11, 2021 Author Share Posted July 11, 2021 dit personage van Yurg Quote Link to comment
Tanuki Posted July 11, 2021 Share Posted July 11, 2021 Is dat Slimmeke Slim uit de Frut (gazet van Antwerpen)? Waar is den tijd? Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 On 6/11/2021 at 11:27 PM, dirk (monsieur toupet) said: Kriss van Valnor heeft toch al enkele verschillende kapsels versleten. Dit was de eerste (en de meest iconische in mijn ogen) Toch wel vreemd dat zo'n rabauw zo veel tijd verspilt om een kralenkapsel te leggen. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 3 minuten geleden, Peter Motte zei: Toch wel vreemd dat zo'n rabauw zo veel tijd verspilt om een kralenkapsel te leggen. iedereen heeft zijn zen-moment nodig Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 39 minuten geleden, Peter Motte zei: Toch wel vreemd dat zo'n rabauw zo veel tijd verspilt om een kralenkapsel te leggen. het zal misschien langer houden, je moet dat niet elke morgen voor het ontbijt opnieuw inzetten, het is natuurlijk ook een wapen tegen argeloze en naïve jongens Quote Link to comment
Yncke Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 16 hours ago, Peter Motte said: Toch wel vreemd dat zo'n rabauw zo veel tijd verspilt om een kralenkapsel te leggen. Da's 't soort kapsel waar je lang geen werk meer aan hebt eenmaal 't erin zit. Quote yncke.be Link to comment
Peter Motte Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 18 hours ago, Aleksandr said: het zal misschien langer houden, je moet dat niet elke morgen voor het ontbijt opnieuw inzetten, het is natuurlijk ook een wapen tegen argeloze en naïve jongens Hoezo? In een Marvel-comic kan ik me dat voorstellen. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts