Ga naar inhoud

speelgoedauto's die je vroeger had


Recommended Posts

3 uren geleden, Aleksandr zei:

Made in Hongkong zeker?

 

Hot Wheels was er ook nog, maar die hadden allemaal van die gekke modellen

Geen idee, 't is in ieder geval een Matchbox Mercedes Benz.

 

Voor Hot Wheels had ik 't niet echt.  Dat merk wou naar mijn gevoel geforceerd cool doen met die gekke modellen en schreeuwerige kleuren.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Die autootjes zaten in een trommel van waspoeder.

 

a171e2cf716b84070aab2f4bc96dbd59.jpg

 

Volgens mijn moeder plaatste ik ze allemaal op een rij, en als de rij compleet was verzette ik ze naar een andere plaats in de kamer. Maar vrij vroeg in mijn leven ben ik overgestapt naar Lego. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mooie tijden. De bomma nam er altijd eentje mee van het supermarktje in de straat. Op den duur een zak vol ottokes, uitkappen over de keukentafel en verhaaltjes verzinnen om ze toch maar tegen elkaar te kunnen laten botsen tot ze wat later een pak minder verf op de carrosserie hadden.

 

Deze ging wel hard!
1649543540_IMG_20170113_125944_281024x76829.thumb.jpg.5de4265d984c3274cacc14b8fa7fddcb.jpg

Link naar reactie
10 uren geleden, Waldorf zei:

Die autootjes zaten in een trommel van waspoeder.

 

a171e2cf716b84070aab2f4bc96dbd59.jpg

 

Volgens mijn moeder plaatste ik ze allemaal op een rij, en als de rij compleet was verzette ik ze naar een andere plaats in de kamer. Maar vrij vroeg in mijn leven ben ik overgestapt naar Lego. 

foto3505852

 

DE ideale auto voor in de file   :D

Link naar reactie

Al mijn Matchbox-achtige autootje ben ik helaas kwijt, ooit weggegeven aan kinderen uit een gezin met financiële problemen.

Wat ik wel nog heb, zijn de +/- schaal 1:40 modellen die je in de jaren 90 bij tankstations als Shell kon sparen. (+ extra betalen)  Deze waren van 't merk Maisto.  Ik heb er 22 in totaal, wat ze blijkbaar niet allemaal zijn.  Maar ik weet nog dat niet alle modellen overal verkrijgbaar waren.  De bordeaux Dodge Viper RT/10 was mijn favoriet.  Samen met de Aston Martin DB7 (grijs), Jaguar XJ220 (grijs), Corvette ZR1 (geel) en Lotus Elan (blauw).

image.thumb.png.0ae5cdaf5b6d2e6951fdaae22792946a.png
* Foto not mine

'k Heb er ook nog een paar van Kingstar, Burago en Corgi, ongeveer zelfde schaal.

 

Verder had ik ook een vitrine met daarin 1:18 schaalmodellen, een twaalftal Burago's en één of twee Maisto.  Maar goed, dat kan je geen speelgoedautootjes meer noemen natuurlijk. ;) Toch?  Favorieten: Ferrari F50 (rood), Lamborghini Diablo (geel) en Mercedes Benz 300SL (grijs).  ik heb ze ooit weggegeven, wegens geen interesse meer.  Toch ook wel een béétje spijt van.  Gevolg:  Ik doe bijna nooit nog dingen weg. :) 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik heb daar onlangs nog over nagedacht en volgens mij heeft het te maken met het proberen van het verleden te grijpen. De tijd is oncontroleerbaar, het is als water dat door onze vingers glipt, maar objecten van vroeger worden een materialisatie van dat verleden en vooral de herinneringen aan dat verleden. En ook al worden die voorwerpen niet meer gebruikt, de gedachte aan de nabijheid van die voorwerpen geeft een stuk gemoedsrust aan de mens, het gevoel dat hij uiteindelijk toch controle heeft over iets wat niet te controleren valt.

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Ik heb daar onlangs nog over nagedacht en volgens mij heeft het te maken met het proberen van het verleden te grijpen. De tijd is oncontroleerbaar, het is als water dat door onze vingers glipt, maar objecten van vroeger worden een materialisatie van dat verleden en vooral de herinneringen aan dat verleden. En ook al worden die voorwerpen niet meer gebruikt, de gedachte aan de nabijheid van die voorwerpen geeft een stuk gemoedsrust aan de mens, het gevoel dat hij uiteindelijk toch controle heeft over iets wat niet te controleren valt.

 

 

 

Ik ben zowel hoarder als beroepshistoricus: ik heb me met mijn lot en met het verleden verzoend. Mijn verzameldrang is zodanig groot, dat het is uitgegroeid tot een levensdoel (en waar ik erg veel plezier aan beleef, voor alle duidelijkheid).

Ooit ben ik ook even archivaris geweest, en in de archiefleer is selectie en het kunnen triëren van archiefstukken net een vereiste. Dat lukte veel minder goed.

 

Ik verzamel pdf-bestanden, papieren documentatie en archieven.

Maar ook - en dat is dan minder professioneel - bieretiketten, postzegels, sigarenbandjes, strips (althans vroeger), kleinkunst, wielerboeken, modelautootjes, enz. :e007:

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Aleksandr zei:

dus je hebt thuis een eigen server staan om dat allemaal in op te slaan?

 

 

Wel: ik wil een NAS-server installeren, maar doe het vooralsnog met een vijftal externe harde schijven.

Er kan véél pdf-materiaal op een schijf van 5 GB.

De moeilijkheid is om alles in een referentiemanager te krijgen, zodat je een overzicht hebt van alle bestanden (en zelf categorieën met thema's kan bouwen).

 

 

(bon, ik voel dat we afdwalen van de autootjes)

Link naar reactie
  • 2 months later...
22 uren geleden, cinco zei:

Kijk, dat is nu zo... die eerste afbeelding die ik hier plaatste. Visualiseer een voorwerp uit je verleden en de kans is groot dat je er een foto van op internet kan terugvinden.

 

afbeelding.png.ee34cc1d5c870864409ddec2d2d35da4.png


Die oranje bmw hadden wij ook thuis! Alleen met wat meer schrammen…

En dan maar tegen mijn broer racen op zo’n dubbele racebaan. 

 


 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...