Veto Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Tijdens de zomervakantie probeer ik altijd enkele stripreeksen uit die ik om de een of andere reden altijd links heb laten liggen.Zo ontdekte ik de voorbije jaren pas 'Snoesje', 'Roodmasker', 'De 7 levens van de Sperwer', 'Chlorophyl', 'Baard en Kale', 'Farao' en 'Piet Pienter & Bert Bibber'. In bieb viel mijn oog vandaag op de reeks 'De Kraai' van Lax. Is deze reeks van 6 albums de moeite waard ? Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Elvis Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Aardige reeks , maar brak niet echt geen potten. De tekenstijl van Lax die in deze reeks wat afwijkt van zijn vorige werk , zal er wel voor iets tussen zitten. Er zijn 2 delen onvertaald gebleven. Quote Link to comment
retep Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Leuke reeks, crime noir, Lax is een voortreffelijke tekenaar. Daar kun je je geen buil aan vallen. Quote Link to comment
Kool Thing Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ik vind die Kraaitjes alleszins leuker dan zijn jongste wielerstrips ( op de Adelaar na, natuurlijk ). Het is geen wereldkunst, maar perfecte zomerlectuur ( een beetje zoals je een Aspe leest ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Waldorf Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 De kraai is een leuke reeks Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
belgiumdog Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 vind de kraai wel goed ook , wist niet dat er 2 niet vertaalt werden . Quote Link to comment
Lecram Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Prima reeks, leuke verhalen en tof tekenwerk. Voor Veto, beter dan de Chninkel, dus je valt er geen buil aan Quote Link to comment
marioboon Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ideale lectuur voor op vakantie. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 yep, ik sluit me aan bij het bovenstaande (volgens mij heb ik er zelfs ooit eens iets kort over geschreven in strip van de dag). Geen absolute hoogvlieger maar een leuke reeks met veel sfeer. Ontspannend crime noir reeksje. Leuk getekend. Quote Link to comment
SPeeDy Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Tekenstijl van Lax moet je natuurlijk van houden. Inkleuring vond ik heel passend. Is één van de weinige strips die ik al 2x gelezen heb, dus wil toch zeggen dat dit ik zeer goed vond. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Veto Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Inmiddels heb ik vier albums van 'De Kraai' uit de lokale bieb ontleend en gelezen. Het kon me niet meteen bekoren. Het tekenwerk viel me al tegen vanaf de eerste lezing, al geef ik toe dat je wel na enkele albums gewend geraakt aan Lax' stijl. Maar het is vooral de intrige die me niet kon meeslepen. Om de een of andere reden voelde ik me niet meegesleurd in het verhaal. Dus : geen 'Kraai'-albums in mijn verzameling. Gelukkig bestaan er bibliotheken die mogelijke miskopen kunnen voorkomen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
devilcreator Posted July 21, 2013 Share Posted July 21, 2013 ik heb er alvast van genoten. Quote Link to comment
Recommended Posts