Aleksandr Geplaatst: 31 juli 2021 Share Geplaatst: 31 juli 2021 3 uren geleden, Peter Motte zei: Ik sluit niet uit dat ze inderdaad die kosten in rekening blijven brengen en het geld misschien gewoon van je zichrekening afhalen. nop, heb mijn zichtrekening nooit willen koppelen aan mijn PP, sinds toen was mijn enthousiasme al redelijk gedaald, maar met het verlies van het ooit aangemelde tel-nummer staat alles stil Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 31 juli 2021 Auteur Share Geplaatst: 31 juli 2021 Tiens, hoe heb je dan geld OP die PP gekregen. Verder: kun je niet telefoneren naar PP om je PP-account te laten afsluiten en de rest te laten overboeken naar waaraan je PP was gelinkt? Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Aleksandr Geplaatst: 31 juli 2021 Share Geplaatst: 31 juli 2021 iemand had me betaald voor redelijk legale goederen, en verder was er toen een kredietkaart om mijn spulletjes uit Japan te kunnen betalen Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 31 juli 2021 Share Geplaatst: 31 juli 2021 15 minuten geleden, Aleksandr zei: redelijk legale goederen klinkt alsof ze toch niet 100% legaal waren Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 31 juli 2021 Auteur Share Geplaatst: 31 juli 2021 Was ook mijn eerste idee. Ik hoop dat het minstens 10 jaar geleden is. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Aleksandr Geplaatst: 31 juli 2021 Share Geplaatst: 31 juli 2021 aiaiai, jullie verslaafde viespeuken het waren tweedehandse schaalmodellen/bouwdozen Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 31 juli 2021 Auteur Share Geplaatst: 31 juli 2021 Da's perfect legaal, hoor. Als je iets tweedehands verkoopt, moet je er zelfs geen belastingen op betalen. Ten slotte verkoop je 2e-hands doorgaans met verlies. En als je de belastingen op de verkoop zou moeten betalen, zou je de aankoop ook als onkosten moeten mogen declareren, en doordat je met verlies verkoopt, zouden de belastingen jou dus in totaal geld moeten geven. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Aleksandr Geplaatst: 31 juli 2021 Share Geplaatst: 31 juli 2021 <en doordat je met verlies verkoopt, zouden de belastingen jou dus in totaal geld moeten geven> okkerdomme! waar heb ik die kruiwagen nu ook alweer gelaten? Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 31 juli 2021 Share Geplaatst: 31 juli 2021 34 minuten geleden, Aleksandr zei: okkerdomme! waar heb ik die kruiwagen nu ook alweer gelaten? Quote Link naar reactie
Aleksandr Geplaatst: 31 juli 2021 Share Geplaatst: 31 juli 2021 neeeje, geen blote wijven meer, veel te veel last mee hier droom ik nu van tijdens mijn oude dag rustig van mijn krantje genieten op een aangenaam warme plaats Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 3 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 3 augustus 2021 Op een website waarvan ik lid was door via PP te betalen, heb ik gezegd PP op te zeggen wegens die problemen. Ik heb ook gezegd dat ik vermoed dat PP die sms'en willen opleggen om te besparen. Daarop kreeg ik vanmorgen het volgende bericht: Hi Peter, Do you want me to open a thread in PP Community about your issue? I can reference your thread. The community helped me a couple of times when I was stuck. I know nothing about the SIM cards you described, but I know PP has specific policies for different countries so that may be it. Have you tried calling their HQ in California? I know that phone call would be expensive, I think they have another HQ in Ireland. The SIM card thing sounds like a security issue, but to protect you, not to reduce your security. Are you sure there were no security attacks on your account? Anyways, let me know if I can help to prompt your problem in the PP forums. Best, Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 3 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 3 augustus 2021 On 7/31/2021 at 8:35 PM, Aleksandr said: hier droom ik nu van tijdens mijn oude dag rustig van mijn krantje genieten op een aangenaam warme plaats Dat zal dus niet mogelijk zijn, omdat de regering ons wil dwingen om vanalles online te doen. Dus ben je tot het einde van je leven verplicht een pc+modem+internet te hebben. Leven zonder internet begint moeilijker en moeilijker te worden, ook voor wie dat voor zijn werk eigenlijk niet nodig heeft. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Aleksandr Geplaatst: 3 augustus 2021 Share Geplaatst: 3 augustus 2021 en nu willen ze bij Den Trein ons verplichten nog een appppke op te laden waarmee ze je 24/7 kunnen volgen <om de service aan de klant te verbeteren> als je een station binnenloopt gaan de centjes al automatisch van je rekening en dan maar hopen dat je geen platte gsm-batterij krijgt want dan kom je (volgens de sofware) nooit meer uit het station en blijft de teller maar lopen Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 3 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 3 augustus 2021 En waarschijnlijk met steun van Groen, want die denken ook dat je met computers alles kunt oplossen. Apps... Daar begin ik gewoon niet aan. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Aleksandr Geplaatst: 16 augustus 2021 Share Geplaatst: 16 augustus 2021 net ieHmail gekregen: <We zien u niet graag vertrekken. We hebben geconstateerd dat u PayPal al een tijd niet meer hebt gebruikt. Omdat uw veiligheid onze hoogste prioriteit is, wordt de rekening die u met XXX@YYY.com hebt geopend, binnenkort opgeheven. Dit gebeurt over 60 dagen, tenzij u actie onderneemt. Log vóór 15 oktober 2021 in om uw rekening te behouden. Klik hier!> dus, ze zien me niet graag vertrekken bij Paypal, daarom stelen ze mijn centen en trappen ze me de deur uit omdat MIJN veiligheid <hun hoogste prioriteit is>? Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 31 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 31 augustus 2021 Zo, mijn PP-account is afgesloten. Het heeft een tijdje geduurd, omdat ik eerst zeker wou weten of er niet het een of ander was dat ik alleen maar met PP kon betalen, en dat ik echt wel nodig heb, zoals virusscanners en software. Maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Er valt toegang tot twee websites weg, maar dat is dan maar zo. Ik zal waarschijnlijk binnenkort hetzelfde e-mail-bericht als @Aleksandr krijgen, maar ze weten al waarom ik niet wou blijven. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Comicoos Geplaatst: 1 september 2021 Share Geplaatst: 1 september 2021 Dat verdient eigenlijk toch een medaille voor moed, eer en doorzettingsvermogen. Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 1 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 1 september 2021 PP? Ja, doorzettingsvermogen hebben ze wel. Ik had ooit PP nodig om een leverancier in Canada te kunnen betalen. Ik verwacht minder geld aan onnozelheden te verspillen. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Comicoos Geplaatst: 1 september 2021 Share Geplaatst: 1 september 2021 Nee, de medaille is voor iedereen die het tegen Paypal en konsoorten moeten opnemen. Eigenlijk proberen dergelijke bedrijven het altijd zodanig moeilijk te maken, dat mensen met minder doorzettingsvermogen het gewoon opgeven. Amazon, Ebay, Paypal, altijd hetzelfde scenario: je krijgt nooit van de eerste keer het juiste antwoord. Ze beweren allemaal een klantendienst te hebben, maar in feite is die helpdesk zo opgezet dat de callcentermedewerkers niet als doel hebben om een juist antwoord te geven, maar verplicht worden om zoveel mogelijk cases binnen zo weinig mogelijk tijd af te handelen. Dat triggert een systeem waarbij een callcenter medewerker gewoon eender wat gaat antwoorden om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Een tijd geleden waren mijn buren slachtoffer van een fraudezaak. Iemand had iets besteld bij Zalando op een valse naam en had het pakket bij mijn buren laten toekomen. Mijn buurman nam het nietsvermoedend aan van Bpost. Vijf minuten later stond er plots een man die zei dat hij het pakket per ongeluk naar het verkeerde adres had gestuurd. Mijn buurman gaf het pakket (heel naïef) mee met die man. Uiteraard, enkele weken later: herinneringsbrief na herinneringsbrief. Bleek dat het pakket helemaal niet was betaald. Blijkbaar heeft Zalando een optie waar je kan kiezen om je pakket pas na ontvangst te betalen. Maar ze doen wel geen controle op misbruik op voorhand… Dat heeft dus tientallen telefoons geduurd voordat ze bij Zalando begrepen dat mijn buren er niks mee te maken hadden en het dus om een oplichtingszaak ging. Maar intussen was hun eigen account ook al bijna stopgezet en stond er bijna een incassobureau voor de deur… Uiteindelijk riep mijn buurvrouw mijn hulp in. Ik heb twee keer moeten bellen. Pas na de tweede telefoon kreeg ik iemand aan de lijn wiens kwartje viel… Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 9 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 9 september 2021 Het heeft er veel van weg dat ik op het goeie moment ben vertrokken: https://www.bbc.com/news/technology-58492953 British businesses will be charged a 1.29% fee for payments from the European Economic Area and vice versa. Most currently pay about 0.5% in similar charges, which have remained unchanged since before the UK left the EU customs union and single market. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 13 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 13 september 2021 https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/13/chinas-volgende-stap-in-strijd-tegen-big-tech-betaalapp-alipay-moet-opgesplitst-worden-a4058114 Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 4 februari 2022 Auteur Share Geplaatst: 4 februari 2022 Net gelezen op NRc Quote Naast Meta raakten ook Tesla, Spotify, Netflix, sociaal medium Pinterest, fitnessbedrijf Peloton en betaaldiensten Paypal en Block in een maand ongeveer een kwart van hun beurswaarde kwijt Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 1 februari 2023 Auteur Share Geplaatst: 1 februari 2023 Jongste nieuws op de bébécé: PayPal cuts 2,000 jobs as global economy weakens Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.