Ga naar inhoud

Yoko Tsuno


Recommended Posts

ze was eigenlijk mijn eerste liefde, denk ik zo.

En dat is nooit echt overgegaan.

 

Heb alle deeltjes van haar avonturen natuurlijk, alsook de Integralen want die dossiers vind ik te gaaf. Andere integralen doen me niets, maar dit gaat me aan het hart :)

Ik heb ook ooit eens een franstalige #27 meegenomen toen ik een familievakantie Parijs heb gedaan.

 

Is er hier nog iemand die een fan is van Yoko, Khany, Roosje, Ben en Paul?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik heb net Integraal 9 uit, met daarin #25, 26 en 27

Elk verhaal is spannend, maar voelt alsof het alle kanten op gaat. Door het dossier krijg ik meer het idee van wat de bedoeling is van elk verhaal maar ieder album heeft teveel verhaallijnen, teveel karakters en teveel overbodige "momenten".

Gezien de leeftijd van de creator/tekenaar zal dit wel nooit worden aangepast. Toch jammer... een uitgever had hier toch even naar moeten kijken, voordat het werd uitgegeven, denk ik.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Richard Boom-vavavoom said:

ze was eigenlijk mijn eerste liefde, denk ik zo.

En dat is nooit echt overgegaan.

 

Heb alle deeltjes van haar avonturen natuurlijk, alsook de Integralen want die dossiers vind ik te gaaf.

 

 

En heb je ook het boek, De parel van de dageraad?

En de roman van Leloup: Le pic des ténèbres? Die laatste handelt niet over YT, maar ik vond het me verrassend sterk aan de strips doen denken. Terwijl er geen enkele tekening in staat, heeft het op een of andere manier dezelfde stijl.

Link naar reactie

dat kan... daar heb ik de losse delen en de afgelopen jaren al tijd in gestoken.

 

Het voordeel van de integralen is dus dat er een dossier op thema is en niet per sé per album/issue. En dat vind ik absoluut een toegevoerde waarde en opwegen tegen datum-aanpak.

Wat ik miste was een reprint van oude interviews ofzo. Was ook leuk geweest.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Yep, fan hier! Al zou ik me niet een die-hard fan durven noemen. De verhalen trekken me wel aan. Ze is geen damsel-in-distress en zal dat ook nooit worden, ze is absoluut geen cliché-Japanse en hoewel een aantal zaken me wel storen (het overdreven klunzige van Paul bv, de Sonny Tuckson van het Tsuno-universum om maar wat te noemen) blijf ik dit toch wel één van de topreeksen vinden.

Link naar reactie

Geweldige reeks. Vooral die eerste albums. Vrij rechttoe rechtaan albums. De ene keer in outer space (mijn favoriete albums) dan weer historisch meer onderlegde albums.

 

Maar ik herinner me dat vanaf het kanon van Kra ik al wat minder groot fan was.

De astroloog van Brugge vond ik zeer warrig (moet misschien wel nog eens opnieuw lezen). 

 

Maar de laatste albums zijn pure bagger qua verhaallijn, en een onnoemelijk aantal personages die om de één of andere vreemde reden allemaal een rol(letje) moeten krijgen. De laatste 2 albums niet meer aangeschaft. 

 

Ik snap niet dat de uitgever toch niet iets meer probeert bij te sturen. 

 

De integrale had ik interessant gevonden, maar dat het niet chronologisch was, meteen afgehaakt. Ik snap niet dat ze dat willen bundelen op die manier. 

Link naar reactie
Quote

 

Roger Leloup bijna klaar met Yoko Tsuno 30

Goed nieuws voor de nog steeds talrijke fans van Yoko Tsuno, haar geestelijke vader Roger Leloup moet nog twee pagina's tekenen van deel 30 en dan zit dat proces erop. Daarmee verschijnt het album nog niet meteen, want het inkleuren en andere voorbereidingen voor de druk van het album vergen ook tijd. Volgens de Duitse uitgeverij Carlsen Verlag komt deel 30 daarom pas in maart 2022 uit.

 

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/roger-leloup-bijna-klaar-met-yoko-tsuno-30

 

Nou... JOEPIE!!!
Al zal het nooit een deel worden die de waarigheid van de laatste delen gaat oplossen :)

maar ach... het is zoals het is, denk ik maar.

Toch jammer dat Leloup het niet overhandigt aan een ander team, dat die losse draadjes (zeg maar draden!) dan op kan lossen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
18 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

maar ach... het is zoals het is, denk ik maar.

Toch jammer dat Leloup het niet overhandigt aan een ander team, dat die losse draadjes (zeg maar draden!) dan op kan lossen.

 

Misschien moeten ze, andere reeksen indachtig, ook eens beginnen met "Yoko Tsuno door...". Ik stem alvast op Dany, Di Sano en Cambré.

Link naar reactie
6 hours ago, Tanuki said:

 

Misschien moeten ze, andere reeksen indachtig, ook eens beginnen met "Yoko Tsuno door...". Ik stem alvast op Dany, Di Sano en Cambré.

Dany is al bezig aan ... een Robbedoes. Net zoals Marc Hardy. 

 

Als Leloup Yoko ooit aan iemand anders zou overlaten, wat hij al gezegd heeft niet te doen, dan mag het hier voor mij een totale reboot zijn. Ofwel stevig gepositioneerd in 1970, ofwel echt high-tech. Maar bij het laatste vrees ik er voor dat Yoko tussen de Snipers, Conquests, androids, colonisations etc niet meer zou opvallen. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Yoko Tsuno was één van mijn absolute favorieten tot pakweg "De draak van Hong-Kong". Tegenwoordig zijn de tekeningen nog altijd geweldig, maar die scenario's? Warrige verhalen met een hele stoet overbodige en onderling inwisselbare vrouwelijke personages, en dan nog die hele kindertuin daar achteraan... Het had gewoon beperkt moeten blijven tot Yoko+Ben+Paul, af en toe aangevuld met Khany of Ingrid.

Link naar reactie

De tekeningen... Je kan toch de leeftijd van Leloup (die naar de 90 gaat) aflezen in de tekeningen:

image.png.a281ccf18b25fba9c272b9958ac8b810.png

Vergelijk uit de jaren 70:

image.png.794dff78038d7a3195a207a2cd4682bc.png

 

Er is altijd een zekere stijfheid geweest in de personages. En Leloup was altijd beter in het tekenen van de gezichten van mooie meisjes dan in volwassen mannen (kijk naar de dokter in de plaat hierboven - uit zijn beste periode).

 

Ik denk wel dat er een oprechte liefde voor het vak en voor zijn personages is bij Leloup. Daarom worden misschien telkens zoveel personages opgevoerd.

Link naar reactie
  • 5 months later...
On 3/5/2022 at 6:35 PM, Ambreville said:

Dit zien doet pijn.

afbeelding.thumb.png.fc0ce343da8d6fce0552f34d417515de.png

 

vergelijk nieuw met oud.... het is inderdaad triest.
Zal dan wel het laatste album worden, neem ik aan.

 

en die cover van Spirou is opmerkelijk slecht.... gegarandeerd dat het allemaal lossen onderdelen zijn (achtergrond, planeet, voorgrond, karakters) die maar bij elkaar zijn gepleurd in PS. Jammer...

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

blijkbaar. Ik had gehoopt dat hij zowel als de uitgeverij nu dusdanig bezig waren, dat ze ook HULP zouden bieden.
De uitgeverij zou dan (met zijn toestemming) wat edits mogen uitvoeren.

Maar blijkbaar niet

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Leloup zei niet zo lang geleden dat als het tekenen niet meer lukte, Yoko zou doorleven in romans. Misschien tijd om dat op te pikken (al dan niet aangevuld met af en toe een tekening waar hij zijn tijd voor neemt).

Nu ben ik wel benieuwd of het scenario dan goed is. Want dat van "Engeltjes en Valken" hing ook maar rudimentair aan elkaar.

Link naar reactie
2 hours ago, Lestat said:

Yoko zou doorleven in romans.

prima... maar ik ken Yoko als strip en op de een of andere manier wil ik niet overschakelen op een ander formaat.

Zo heb ik ook al 15 jaar een leesboek van Red Sonja liggen... en al 5 jaar een boek van Darkchylde. En lezen doe ik ze niet

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...