Ga naar inhoud

Yoko Tsuno


Recommended Posts

Just now, Richard Boom-vavavoom said:

wil ik niet overschakelen op een ander formaat.

ik dan...

ik hoop evengoed dat er publiek genoeg is, hoor!
Yoko was toch een beetje mijn eerste liefde, dus ik wens haar het beste.

maar ik had graag gezien dat een nieuw artteam het zou overnemen. Maar van wat ik heb gehoord is Leloup niet van zins om het over te dragen. Ook goed... dan hou ik mijn collectie makkelijk op peil :)
Ga ik me toeleggen op buitenlandse versies wellicht :)

Maat van me verraste me met een Kroaats exemplaar en ikzelf vond een Frans souvenir tijdens een vakantie in Parijs een paar jaar geleden... was ook erg leuk.
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Lestat zei:

Leloup zei niet zo lang geleden dat als het tekenen niet meer lukte, Yoko zou doorleven in romans. Misschien tijd om dat op te pikken (al dan niet aangevuld met af en toe een tekening waar hij zijn tijd voor neemt).

 

Zijn enige roman, Le Pic des Ténèbres, had me verbaasd: Leloup kan zeker romans schrijven.

Maar nu is hij al 80, dus ik zie niet goed in wat hij er nog mee kan bereiken. Hij krijgt er misschien nog één of twee af.

 

4 uren geleden, Lestat zei:

Nu ben ik wel benieuwd of het scenario dan goed is. Want dat van "Engeltjes en Valken" hing ook maar rudimentair aan elkaar.

 

Engeltjes en Valken is een beetje een mislukt experiment: het zijn eigenlijk twee losse verhalen, zonder dat er op het einde van het eerste verhaal Einde staat. Het eerste verhaal lijkt door te lopen in het tweede, maar dat is niet het geval.

Het idee is niet slecht, want zo verloopt eigenlijk het leven van een held uit reeksen. Het is niet zo dat ze tussen twee verhalen plots worden uitgeschakeld.

Het probleem is dat de meeste lezers wel verwachten dat er tussen beide verhalen een verband bestaat.

Link naar reactie
Op 5/3/2022 om 18:35, Ambreville zei:

Dit zien doet pijn.

 

Eens. Dit is een van mijn meest favoriete reeksen en ik zal die laatste vermoedelijk wel aanschaffen, al was het maar uit respect. Maar dit is inderdaad jammer. Als je dan toch de reeks niet wil doorgeven, het album te ver?

Link naar reactie
18 uren geleden, Ambreville zei:

Het rare is dat zijn omgevingen en technologie even goed getekend zijn als weleer. Heeft hij daar een knechtje voor?

 

Of hij heeft voor alles één of meer anonieme knechtjes, wat de daling van de kwaliteit misschien nog beter zou verklaren dan zijn hoge leeftijd.

Link naar reactie

Ik denk dat het puur de leeftijd is. Vooral de gezichten van de 2 jongens zijn minder. Maar om eerlijk te zijn was Leloup altijd beter in het tekenen van meisjesgezichten.

 

Ik dacht dat hij het vorige album zag als zijn laatste en met een korter verhaal was begonnen omdat hij niet zeker was nog een volledig verhaal te kunnen afronden. Zo kreeg je twee aan elkaar "geplakte" verhalen. (Zo herinner ik met het toch uit zijn interview in Spirou - ik zou het nog eens kunnen opzoeken). Dan heeft hij nu toch terug moed gekregen met een nieuw avontuur in de ruimte, en plannen voor romans. 

Link naar reactie
Op 7/3/2022 om 16:33, Peter Motte zei:

 

Zijn enige roman, Le Pic des Ténèbres, had me verbaasd: Leloup kan zeker romans schrijven.

Maar nu is hij al 80, dus ik zie niet goed in wat hij er nog mee kan bereiken. Hij krijgt er misschien nog één of twee af.

 

Er is toch al een Yoko Tsuno-roman van hem uitgekomen, De Parel van de Dageraad: https://www.deslegte.com/de-parel-van-de-dageraad-2770994/

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
On 3/7/2022 at 9:07 AM, Richard Boom-vavavoom said:

afbeelding.thumb.png.fc0ce343da8d6fce0552f34d417515de.png

 

vergelijk nieuw met oud.... het is inderdaad triest.
Zal dan wel het laatste album worden, neem ik aan.

 

 

Ik heb wel voor mezelf besloten dat dit de enige en laatste zal zijn, die ik uit "old love" zal kopen.

Ik merk dat ik onderwijl achterloop op Storm, Roodhaar en ook de Rode Ridder. En dat de laatste Franka me ook niet meer kon bekoren.
En ook de laatste Ekho, is mijn laatste Ekho geweest.

Ik zal Yoko nog 1 nummer geven, want meer zullen het er vast niet meer worden.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik merk ook dat ik steeds meer series laat gaan.

Er waren er teveel die een gewoonte aankoop waren.

De eigenaar van de locale stripboekenzaak heeft zoveel moois te bieden en kan er gepassioneerd over praten.

En dan ben ik eigenlijk verkocht, je kan je geld maar 1 keer uitgeven.

elke keer wordt mij verteld dat als het niks is ik het terug kan brengen, maar dat is nooit gebeurd.

Heel fijn dat mensen in een winkel je passie delen en er niet alleen maar zijn om iets op de kassa in te typen.

En als ik bovenstaand allemaal lees denk ik dat Yoko Tsuno voor mij ook ophoudt.

 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Net YT30 gelezen.

Het is inderdaad niet erg goed.

Aan de ene kant heeft het verhaal wel het een en ander te bieden, maar het is allemaal nogal slecht gebracht.

Er wordt te veel op elkaar gepropt, zowel inhoudelijk, als in de tekeningen zelf.

Het gedrag van Khany tegenover Yoko vind ik ook niet passen bij twee mensen (of 'wezens') die elkaar al zo lang kennen. RL heeft Khany sinds Khany's geheim zo'n beetje een moeilijker karakter willen geven, maar dat past niet helemaal, vooral omdat YT altijd uit vrije wil met Khany optrekt.

En waarom huilt YT op het einde? Er is toch niemand dood of zo?

De achtergronden en ruimteschepen zijn wel nog altijd goed, alhoewel ik me ook op dat vlak soms vragen stel.

Hij wil soms ook zo veel geheim houden om er achteraf verrassend mee uit te pakken, dat het in plaats van ontknopingen toevallige gebeurtenissen lijken.

Hij houdt bijv. geheim dat het ruimteschip op de komeet in tweeën gebroken is. Maar dat moeten de personages toch hebben gemerkt? Nu mogen we het als lezers alleen maar weten als ze het achterste deel vinden, en dat schept alleen maar verwarring omdat je als lezer iets niet weet wat alle personages bij het neergestorte schip wél wisten, en als zij het wisten, hoe kunnen wij het dan niét weten?

Hij wil er ook nog een subplotje inwringen met die 'oppermacht', als een soort aan aanhang winnend geloof, maar ook dat is daar ingepropt.

Nu, ik vermoed wel dat dit de laatste YT van RL is. RL is ten slotte al bijna 89 (geboren op 17 november 1933).

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

leuk stukje over de profiel-pic op het album
https://www.stripspeciaalzaak.be/flashback/yoko-tsuno-en-de-vineanen

 

Ook interessant om de herdruk van #1 te zien met een nieuw gezicht!

 

image.thumb.png.768fc22e6d29c1dce72f0fc622cae403.png

 

Ik heb de "antieke" versie in een softcover (soort eppo-magazine uit Kroatie geloof ik) en de "nieuwe" versie als een normaal SC-boek en ook als ex-bibliotheekboek. Leuk om naast elkaar te zien!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

leuk stukje over de profiel-pic op het album
https://www.stripspeciaalzaak.be/flashback/yoko-tsuno-en-de-vineanen

 

 

Met daarin

 

Quote

Op de eerste pagina’s heet saaie piet en regisseur Ben Beeld namelijk nog gewoon Ben. Op pagina 12 en na de eerste ontmoeting met de Vineanen heet Ben plots Max. (...) alle herdrukken sinds 1972 bevatten nog elke keer dezelfde fout. Die werd pas hersteld bij het uitkomen van de eerste integrale in 2017.

 

En dat had ik gecorrigeerd. Heb ik toch nog iéts goed gedaan.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 3/7/2022 at 9:07 AM, Richard Boom-vavavoom said:

afbeelding.thumb.png.fc0ce343da8d6fce0552f34d417515de.png

 

vergelijk nieuw met oud.... het is inderdaad triest.

Nou dan... jammer dat het niet bij dit ene panel bleef.

 

image.thumb.png.0463630d64fe23d283cfa254ae17c7ba.png

 

 

 

Vooral de gezichten zijn maar af en toe van kwaliteit, maar meestal schuinig getekend of met een ingedeukte neus.

Het verhaal gaat wederom alle kanten op alsof er wel 12 dingen achter de schermen gebeuren of zijn gebeurt, waar een lezer dan maar zijn schouders over moet ophalen.

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

Het verhaal gaat wederom alle kanten op alsof er wel 12 dingen achter de schermen gebeuren of zijn gebeurt, waar een lezer dan maar zijn schouders over moet ophalen.

 

Koop die rotzooi dan toch niet. Jullie gewoontedieren zorgen er eigenhandig voor dat ze nog steeds gemaakt worden. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

10e integrale van YT verschijnt binnenkort in het Frans.

Die bevat dan de delen 28-30.

Het mogen en zullen waarschijnlijk ook de laatste delen zijn, want Leloup is al 89 jaar.

Het lijkt wel of hij telkens ik zijn leeftijd controleer, hij tien jaar ouder wordt.

Link naar reactie
On 7/7/2022 at 1:57 PM, Richard Boom-vavavoom said:

komt omdat ik verliefd ben op Yoko :)
En ik hoop steeds dat het beter wordt... maar trust me. Dit is de laatste die ik ooit nog koop!


 

nou... en dan denk ik idd

On 7/7/2022 at 1:50 PM, Neat Stuff said:

Koop die rotzooi dan toch niet. Jullie gewoontedieren zorgen er eigenhandig voor dat ze nog steeds gemaakt worden. 

en dat klopt, maar....

20 hours ago, milou said:

Album 31 is inmiddels voor de helft afgewerkt . 

als ooit #31 uit wordt gebracht en dat is dan echt de ALLERlaatste, dan ga ik niet moeilijk doen en zal nog wel 10 euro besteden ofzo.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...