Ga naar inhoud

een tussendoor quizvraag: naar welke tv-serie verwijzen deze stripverhalen gezamenlijk?


cinco

Recommended Posts

  • cinco changed the title to een tussendoor quizvraag: naar welke tv-serie verwijzen deze stripverhalen gezamenlijk?

Game of Thrones?

 

1. Het begint gezelling met drie crows die het winters landschap achter de muur verkennen.

image.thumb.png.385ca4c9b18d046646cb1ab2a2808011.png

 

2. Waar ze white walkers in alle maten vinden. 

image.thumb.png.5bc698ec77ce59ee6be331deef7ec6c8.png

3. Tussendoor wordt er door zowat iedereen heel wat afgevochten. Vaak tussen cavalerie en lifters.

image.thumb.png.273bcea9a8ec09e150877e53fa64633b.png

 

4. Verschillende kluizen zijn gevuld met goud, maar raken wel leeg tijdens het spel.

image.thumb.png.78d95a37ed51a6d663413355e90324f3.png

 

5. Urbanus en Urbanellalala zijn zeker geen vreemder koppel dan wat Jon Taergaryen hier doet met zijn tante.

 image.png.e308c8c422690c3846b666f6e954bbfd.png

 

6. Eindigen doen we in de hoofstad, waar veel personnages rondlopen en die nooit meer hetzelfde zal zijn.

image.thumb.png.57d0501efe7d20868d47a20604c51171.png

 

 

 

Link naar reactie
44 minuten geleden, cinco zei:

Mooie vergelijking maar iets abstracter denken. Het gaat echt om de albums.

En een tv-serie waar in een bepaalde periode toch wel veel over gespeculeerd werd.

De hint die in de combinatie van de albums verborgen zit was in die tv-serie een raadsel op zich.

Aan de hand van je uitleg moet ik spontaan aan "Who killed Laura Palmer?" denken van Twin Peaks, maar ik zie de link niet met de albums dus ik ga er van uit dat dit niet zal kloppen ;) 

Link naar reactie
1 uur terug, kbellon zei:

Aan de hand van je uitleg moet ik spontaan aan "Who killed Laura Palmer?" denken van Twin Peaks, maar ik zie de link niet met de albums dus ik ga er van uit dat dit niet zal kloppen ;) 

 

Nope.

 

Nog een hint.

 

Als je een album apart neemt gaat de link met de serie verloren.

 

En de volgorde van deze 6 albums is ook belangrijk.

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

Geen Captain Planet.

 

Maar  @mojo wat is de Lost-theorie voor de connectie met deze strips?

Wilde gok gebaseerd op Alinoe. Eiland waar vreemde dingen gebeuren. Ik heb die serie nooit echt gezien, dus of de rest paste of niet weet ik niet. 🤗

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
9 minutes ago, mojo said:

Wilde gok gebaseerd op Alinoe. Eiland waar vreemde dingen gebeuren. Ik heb die serie nooit echt gezien, dus of de rest paste of niet weet ik niet. 🤗

Ik zie de analogie ook wel tussen deze vraag en Lost.

1) Het begint nogal spectaculair.

2) een mysterieus wezen in rook duikt op.

3) Verschillende facties vechten het uit.

4) Tal van ontdekkingen laten je dromen over wat er achter kon zitten.

5) Eilandromantiek is op zijn plaats. Gelukkig wordt de knappe later de dochter van Henry Pymm.

6) Personnages en kijkers lopen radeloos rond als op het einde blijkt dat de scenarist en de vraagsteller geen idee had waar dit verhaal nu eigenlijk naar toe zou moeten gaan.

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb daar indertijd ook naar gekeken. In het begin was dat goed, maar de kwaliteit ging constant achteruit. Ge hebt het echt wel moeten telefoneren voor iemand het wist hee Cinco! De vraag was te moeilijk.

Maar dit soort van quizvraag is wel leuk! Nu graag een die de allerdomsten ook kunnen oplossen! 🙂

Link naar reactie
20 uren geleden, cinco zei:

Mooie vergelijking maar iets abstracter denken. Het gaat echt om de albums.

En een tv-serie waar in een bepaalde periode toch wel veel over gespeculeerd werd.

De hint die in de combinatie van de albums verborgen zit was in die tv-serie een raadsel op zich.

Ik dacht meteen aan Lost, maar puur op basis van deze uitleg, niet op basis van de covers, waar ik geen verband mee zag.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...