Ga naar inhoud

5 raadsels: raad aan de hand van de cryptische omschrijving deze 5 personages uit de wereld van de strips en de comics.


cinco

Recommended Posts

1. Ik ben geen blaaskop, ik verlies niet snel de pedalen en ik ga me niet moe maken voor iets wat het zout op de patatten niet waard is. Maar wat de gehoornde met de speer en de beker achterlaat, wil ik wel vinden.

 

afbeelding.png.5df7b9771f3a976a0c731663bc2949f7.png gevonden door @fantasiooo

 

2. Alleen een wonder kan me nog redden, en dat zijn dan nog eens woorden die men mij zonder mijn wil in de mond heeft gelegd. Al kan ik zeggen dat ik toch maar samen met die mannen de Amerikanen ben voor geweest.

 

afbeelding.png.391941a0cb103bf30d8f9378bb5ca408.png gevonden door @Aleksandr

 

3. Ik draag mijn kruis zodat haar hart blijft kloppen.

 

afbeelding.png.4cd839a3414e7c4ac867d3e7114bbd28.png gevonden door @fantasiooo

 

4. Ooit droeg ik het rood zoals mijn broeders, maar oranje staat me ook wel. En nee, we hebben niks met de renaissance te maken.

 

afbeelding.thumb.png.357904b9df4541fd767726f702ed58d6.png gevonden door @fantasiooo

 

5. Tijger, tijger... vlammenpracht... in de wouden van de nacht... geef mij mijn gezicht terug!

 

afbeelding.png.0851c4dd3304135538de89a6933b343f.png gevonden door @SPeeDy

Link naar reactie
10 minuten geleden, acor zei:

2. Kuifje: in de laatste schetstekening van Hergé vastgebonden aan die paal. Geen redding meer mogelijk. Het album is nadien wel officieus afgewerkt wat dus niet de echte woorden van Kuifje zijn. Hij landde voor de Amerikanen op de maan.

 

Reeks juist. Personage nog niet.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Aleksandr zei:

2-> Frank Wolff dan, al liep dat niet zo goed af met hem?

 

Ja. "Alleen een wonder kan me nog redden" was een zin uit de brief die hij achterliet, een zin die Hergé had moeten bijvoegen om het allemaal wat minder fatalistisch te maken, al wist een wetenschapper zoals Wolff goed genoeg dat elke vorm van redding voor hem uitgesloten was.

 

afbeelding.thumb.png.631edc58e13a429490a213a3fa829155.png

Link naar reactie
3 minuten geleden, Lük Bey zei:

Is 1 Van Zwam? Die eerste zin kan ik wel thuisbrengen (referenties naar Nero, Jef Pedal en Jan Spier). En dingen terugvinden. Maar niet meteen zeker wat die gehoornde moet zijn.

 

Je zit op het spoor. Maar met die referenties zit je enkel juist wat betreft Jef Pedal.

De andere twee zijn niet Nero en Jan Spier. Maar als je ze vindt, zie je de link met Jef Pedal en dan weet je al de helft van de oplossing.

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, Lük Bey zei:

Die eerste zin kan ik wel thuisbrengen (referenties naar Nero, Jef Pedal en Jan Spier)

 

Als je weet over wie het gaat betreffende die blaaskop en die met zijn zout op zijn patatten, dan kan je achterhalen wie samen met Jef Pedal nog in dat rijtje kan opgenomen worden.

 

En de gehoornde met de speer en de beker verwijst naar iemand die echt bestaan heeft.

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, SPeeDy zei:

1. Het moet een “Jef” zijn. Jef Blaaskop, Jef Pedal, Jef Patat.

 

Daarin zit je al goed.

 

 

11 minuten geleden, SPeeDy zei:

 Maar ik zie niet welke Jef gehoornd is met speer en beker… 

 

Die gehoornde met speer en beker is een ander persoon. Die speelt een belangrijke rol in het verhaal waar het gezochte personage in voorkomt.

Link naar reactie
Op 22/7/2021 om 18:18, SPeeDy zei:

1. Het moet een “Jef” zijn. Jef Blaaskop, Jef Pedal, Jef Patat.

 

afbeelding.png.e0fc8af30c4c56ef58557dd22bfc2c2a.png

 

13 uren geleden, Yncke zei:

Juist, Zwartbaard!

 

Met al deze gegevens heb je alle info die uit de zin te halen is om te achterhalen over wie het gaat.

 

1. Ik ben geen blaaskop, ik verlies niet snel de pedalen en ik ga me niet moe maken voor iets wat het zout op de patatten niet waard is. Maar wat de gehoornde met de speer en de beker achterlaat, wil ik wel vinden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...