cinco Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 1. Ik ben geen blaaskop, ik verlies niet snel de pedalen en ik ga me niet moe maken voor iets wat het zout op de patatten niet waard is. Maar wat de gehoornde met de speer en de beker achterlaat, wil ik wel vinden. gevonden door @fantasiooo 2. Alleen een wonder kan me nog redden, en dat zijn dan nog eens woorden die men mij zonder mijn wil in de mond heeft gelegd. Al kan ik zeggen dat ik toch maar samen met die mannen de Amerikanen ben voor geweest. gevonden door @Aleksandr 3. Ik draag mijn kruis zodat haar hart blijft kloppen. gevonden door @fantasiooo 4. Ooit droeg ik het rood zoals mijn broeders, maar oranje staat me ook wel. En nee, we hebben niks met de renaissance te maken. gevonden door @fantasiooo 5. Tijger, tijger... vlammenpracht... in de wouden van de nacht... geef mij mijn gezicht terug! gevonden door @SPeeDy Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 En ook uitleg hoe je er aan komt. Quote Link to comment
Ambreville Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 1. Santérix, hoofdman van de nerveuze nerviers? Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 2 minuten geleden, Ambreville zei: 1. Santérix, hoofdman van de nerveuze nerviers? Nope. Quote Link to comment
acor Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 2. Kuifje: in de laatste schetstekening van Hergé vastgebonden aan die paal. Geen redding meer mogelijk. Het album is nadien wel officieus afgewerkt wat dus niet de echte woorden van Kuifje zijn. Hij landde voor de Amerikanen op de maan. Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 10 minuten geleden, acor zei: 2. Kuifje: in de laatste schetstekening van Hergé vastgebonden aan die paal. Geen redding meer mogelijk. Het album is nadien wel officieus afgewerkt wat dus niet de echte woorden van Kuifje zijn. Hij landde voor de Amerikanen op de maan. Reeks juist. Personage nog niet. Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 1 minuut geleden, Aleksandr zei: 2: Kolonel Jorgen in de buurt, maar nog niet correct Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 2-> Frank Wolff dan, al liep dat niet zo goed af met hem? Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 11 minuten geleden, Aleksandr zei: 2-> Frank Wolff dan, al liep dat niet zo goed af met hem? Ja. "Alleen een wonder kan me nog redden" was een zin uit de brief die hij achterliet, een zin die Hergé had moeten bijvoegen om het allemaal wat minder fatalistisch te maken, al wist een wetenschapper zoals Wolff goed genoeg dat elke vorm van redding voor hem uitgesloten was. Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 5: 1nen Joran die zijn bos in de fik stond? Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 2 minuten geleden, Aleksandr zei: 5: 1nen Joran die zijn bos in de fik stond? Neen. En 5 zou voor kenners van literatuur al zeker een belletje moeten doen rinkelen. Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 pfff, tijger, woud, vuur, literatuur, dan denk ik al bijna aan den Rudyard, maar was die zijn gezicht kwijt? Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 Nog iets betreffende nummer 5: Minstens 44 leden hebben het verhaal waar dat personage in voorkomt gelezen. (en zouden dan de referentie moeten kunnen vinden) Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 geweldig, het staat dus ergens in een poll en daar zijn er amper 328 van, pffff Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 14 minuten geleden, Aleksandr zei: geweldig, het staat dus ergens in een poll en daar zijn er amper 328 van, pffff hèhè Quote Link to comment
Ptrck Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 Gaat nummer 5 over Anna uit Zoo (Frank Pe)? Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 40 minuten geleden, Ptrck zei: Gaat nummer 5 over Anna uit Zoo (Frank Pe)? Ook niet. Dat gedicht uit Zoo begint met "Vadertje, vadertje..." Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 Zoals in de titel aangegeven zitten er ook comics tussen. Dus een Engelse benadering van bepaalde omschrijvingen kan ook helpen. Quote Link to comment
fantasiooo Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 3. Soda 4. Michelangelo Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 4 minuten geleden, fantasiooo zei: 3. Soda 4. Michelangelo Dubbel juist ! ! Die Soda had ik wel verwacht dat jij die ging vinden. Quote Link to comment
Lük Bey Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 Is 1 Van Zwam? Die eerste zin kan ik wel thuisbrengen (referenties naar Nero, Jef Pedal en Jan Spier). En dingen terugvinden. Maar niet meteen zeker wat die gehoornde moet zijn. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 3 minuten geleden, Lük Bey zei: Is 1 Van Zwam? Die eerste zin kan ik wel thuisbrengen (referenties naar Nero, Jef Pedal en Jan Spier). En dingen terugvinden. Maar niet meteen zeker wat die gehoornde moet zijn. Je zit op het spoor. Maar met die referenties zit je enkel juist wat betreft Jef Pedal. De andere twee zijn niet Nero en Jan Spier. Maar als je ze vindt, zie je de link met Jef Pedal en dan weet je al de helft van de oplossing. Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 Hier is de oorspronkelijke Engelse versie van het eerste gedeelte van het vijfde raadsel. Misschien wordt het nu duidelijk. Tyger Tyger, burning bright in the forests of the night Quote Link to comment
cinco Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 Ik ken dat gedicht al bijna heel mijn leven dankzij het einde van deze Batmanaflevering. Maar het speelt ook een rol in een andere comic-reeks. Quote Link to comment
cinco Posted July 22, 2021 Author Share Posted July 22, 2021 3 uren geleden, Daan zei: Is het Watchmen? Maar welk personage? Quote Link to comment
cinco Posted July 22, 2021 Author Share Posted July 22, 2021 16 uren geleden, Lük Bey zei: Die eerste zin kan ik wel thuisbrengen (referenties naar Nero, Jef Pedal en Jan Spier) Als je weet over wie het gaat betreffende die blaaskop en die met zijn zout op zijn patatten, dan kan je achterhalen wie samen met Jef Pedal nog in dat rijtje kan opgenomen worden. En de gehoornde met de speer en de beker verwijst naar iemand die echt bestaan heeft. Quote Link to comment
SPeeDy Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 3 uren geleden, cinco zei: Maar welk personage? Rorschach? Quote Link to comment
cinco Posted July 22, 2021 Author Share Posted July 22, 2021 4 minuten geleden, SPeeDy zei: Rorschach? Dat is 'em. Het einde van het vijfde hoofdstuk Fearful Symmetry dat afsluit met het gedicht van William Blake. Quote Link to comment
SPeeDy Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 1. Het moet een “Jef” zijn. Jef Blaaskop, Jef Pedal, Jef Patat. Maar ik zie niet welke Jef gehoornd is met speer en beker… Quote Link to comment
cinco Posted July 22, 2021 Author Share Posted July 22, 2021 11 minuten geleden, SPeeDy zei: 1. Het moet een “Jef” zijn. Jef Blaaskop, Jef Pedal, Jef Patat. Daarin zit je al goed. 11 minuten geleden, SPeeDy zei: Maar ik zie niet welke Jef gehoornd is met speer en beker… Die gehoornde met speer en beker is een ander persoon. Die speelt een belangrijke rol in het verhaal waar het gezochte personage in voorkomt. Quote Link to comment
cinco Posted July 22, 2021 Author Share Posted July 22, 2021 Dit zou moeten helpen. Quote Link to comment
Yncke Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 Was dat geen thema op piratenvlaggen? Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted July 22, 2021 Author Share Posted July 22, 2021 6 minuten geleden, Yncke zei: Was dat geen thema op piratenvlaggen? Het heeft met piraten te maken. Een welbepaalde piraat. Quote Link to comment
kbellon Posted July 22, 2021 Share Posted July 22, 2021 1 uur terug, cinco zei: Het heeft met piraten te maken. Een welbepaalde piraat. You will always remember this as the you almost caught Captain Jeff Sparrow hehe Quote Link to comment
Yncke Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 10 hours ago, cinco said: Het heeft met piraten te maken. Een welbepaalde piraat. Juist, Zwartbaard! Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted July 23, 2021 Author Share Posted July 23, 2021 3 uren geleden, Yncke zei: Juist, Zwartbaard! Ja, de symbolen van Zwartbaard. En nu nog dat te zoeken personage. Quote Link to comment
cinco Posted July 23, 2021 Author Share Posted July 23, 2021 Op 22/7/2021 om 18:18, SPeeDy zei: 1. Het moet een “Jef” zijn. Jef Blaaskop, Jef Pedal, Jef Patat. 13 uren geleden, Yncke zei: Juist, Zwartbaard! Met al deze gegevens heb je alle info die uit de zin te halen is om te achterhalen over wie het gaat. 1. Ik ben geen blaaskop, ik verlies niet snel de pedalen en ik ga me niet moe maken voor iets wat het zout op de patatten niet waard is. Maar wat de gehoornde met de speer en de beker achterlaat, wil ik wel vinden. Quote Link to comment
Recommended Posts