Ga naar inhoud

Beter goed gejat dan slecht verzonnen


Recommended Posts

Gast Kontiki

De Belmondo-Blueberry was vooral in de eerste albums. Later liet Giraud zijn figuur gewoon lijken op andere acteurs zoals Charles Bronson.

Die gelijkenis met Connery bij Marini is trouwens zeer bewust gedaan. Daar heb je niets nieuws ontdekt. Ontzettend veel tekenaars baseren hun personages op bekende acteurs of actrices.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Uit een interview. Hij geeft toe dat hij wat overdreven had in de gelijkenis, maar hij zag in het hoofdpersonage iemand als Connery.

Sceneario : Et en personnage principal, Sean Connery
Marini :
Oui tout à fait. Je ne le referai pas une autre fois, c'est certain. Il lui ressemble trop, j'aurais pu le changer un peu plus. Mais bon, c'est comme ça que je voyais ce type de personnage et j'ai pris Sean Connery comme modèle. Il me pardonnera (rires).

Link naar reactie

Verder begrijp ik nog steeds niet waar je je zo druk over maakt, je zegt zelf: goed getekend, goed verhaal. Daar zijn er niet zo veel van`......

Ik kan Ben wel een beetje volgen, eigenlijk. In Ster van de Woestijn was het voor mij ook een beetje tevéél Connory. Je begint te lezen, en je moet niet alleen voorbij het punt "ik lees" geraken, je moet ook nog voorbij het punt "en da's niet Connory" geraken voordat je in 't verhaal zit. 

Link naar reactie

Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik zie trouwens geen probleem om enkel het gezicht van een bekende acteur/actrice in grote lijnen te lenen voor een goed verhaal.

 

Nou, als die acteurs/actrices dat zien, zouden ze de tekenaar wel een proces kunnen aandoen wegens schending van het portretrecht. In principe.

Link naar reactie

Je verwoord precies wat ik bedoel.. Een beetje jammer.

 

@retep: tot vandaag had ik nog nooit van Mimsy Farmer gehoord. Beetje rare vergelijking ook met Sean Connery, een vrij onbekende actrice met een hele bekende acteur.En echt druk maken doe ik me ook niet erover, vindt het zonde van de strip en verbaas me er ook over. Komt op mij over als een gebrek aan creativiteit.

 

Dat je mimsy farmer niet kent ok maar het album Kate is toch wel een must have hoor. Ik vind het tenminste de meest aardige/geweldige Jonathan. Het portretteren van bekende personen/fotos/gebeurtenissen vind ik geen probleem, sterker nog het is juist wel aardig:

 

Welke tekenaar heeft deze bijzondere gebeurtenis/foto in welk album vereeuwigd ? 

 

train_wreck_at_montparnasse_1895_2.jpg?w

Link naar reactie

Mooi uitzoekwerk Spock !

 

Heeft Cosey het zelf wel eens niet over Mimsy Farmer gehad ? Ik kan me dat herinneren van de ssz.be, waar is Kontiki als je hem nodig hebt ! Ha zelf al gevonden;

 

A little bit more about Kate. Cosey: 'Kate has appeared spontaneously. I was inspired by Mimsy Farmer, especially her role in 'More'. Her physics incarnated very well the character I wanted to tell about.'

 

farmer1.jpgkate2.jpgfarmer2.jpgkate1.jpg

 

 

 

 

http://cosey.rogerklaassen.com/books/jonathan_07.html

Link naar reactie

In de eerste film waarin ik Connery zag (Name of the Rose) vond ik dat een hele goede acteur en zijn accent mooi om te horen. In de tweede film die ik zag (Indiana Jones) was dat al wat minder. En nu kan ik die man ook niet meer uitstaan. Vreemd.

Link naar reactie

In de eerste film waarin ik Connery zag (Name of the Rose) vond ik dat een hele goede acteur en zijn accent mooi om te horen. In de tweede film die ik zag (Indiana Jones) was dat al wat minder. En nu kan ik die man ook niet meer uitstaan. Vreemd.

 

The man whou would be king vond ik anders een heel goede film, Sean heeft een beetje tegenwicht nodig, in dit geval kwam dat van Michael Caine.

Link naar reactie
Gast Natte aap

the man who would be king vond ik een zeer goeie film.

 

Ik vond de gelijkenis met Connery juist een meerwaarde voor het album, aangezien ik op dat moment nog nooit van Marini gehoord had, zou het zelfs best wel eens de reden kunnen zijn dat ik het gekocht had. Het is zoals Waldorf zegt, ga je dan in elke film ook zeggen, bah, da's een slechte film want die acteur heb ik al eens in een andere film gezien.

 

Maar goed, als het je stoort, dan stoort het je hé. Er zijn ook acteurs die ik niet graag bezig zie. so be it :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Nochtans moet sean connery er niets voor te doen om er als sean connery uit te zien. ik vind het juist heel creatief en vakmanschap om een hele strip lang jou te doen geloven dat Sean Connery er in mee speelt. Hij fuckt je kop man, hij fuckt je kop. Het zijn een paar lijnen maar jij windt je er in op omdat je er sean connery in herkent. Absoluut meesterschap. Hij had ook iets anders kunnen kiezen, maar hij doet het niet. Hij wil je doen geloven dat sean connery in zijn strip mee speelt. Wat jij een gebrek aan creativiteit noemt, noem ik een absolute top in het wegzetten van een sfeer en een hoofdpersonage. Maar smaken mogen verschillen hé. Als jij er niet voorbij kan en je er aan stoort, dan is dat je volste recht.

Link naar reactie
Gast Natte aap

sterker nog ik zou geloven dat je advocaat bent. Alleen die kunnen zoiets verzinnen. 

 

nou nou, je hoeft nu ook weer niet beginnen schelden hé :)

psychologen, scenaristen en gekken zouden zoiets ook kunnen verzinnen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...