Ga naar inhoud

Beter goed gejat dan slecht verzonnen


Recommended Posts

Gast Natte aap

Onderstaand uit de bespreking van de nieuwe Tangy en Laverdure:

Hem treft overigens geen schuld voor de enige anomalie van de strip: de op Stan Laurel lijkende Laverdure blijven we ervaren als een fysieke miscasting.

 

Ook weer eentje die onze kop fuckt...................

 

hm, hier zie ik de miscast wel. Alles is realistisch getekend en dan zit er plots een komisch getekend figuur tussen, dat is een verschil. Een beetje zoals bij de brokkenmakers. Alles is realistisch getekend, maar die Brock is toch maar op het randje.

Link naar reactie

Onderstaand uit de bespreking van de nieuwe Tangy en Laverdure:

Hem treft overigens geen schuld voor de enige anomalie van de strip: de op Stan Laurel lijkende Laverdure blijven we ervaren als een fysieke miscasting.

 

Dat is natuurlijk Stan Laurel niet, maar gewoon Christian Marin.

Ik blijf het fantastisch vinden dat ze indertijd bij de ver-tv-reeksing van de strip twee acteurs hebben gevonden die zo goed op de getekende figuren leken.

 

dcyhxack.jpg

Link naar reactie

Nee bij mij is het niet zo dat ik Sean Connery niet goed vindt, integendeel prima acteur. Maar als ik Ster van de Woestijn lees lees ik niet de hoofdpersoon waarom het verhaal gaat maar Sean Connery. Bij films kan je er niet omheen begrijpelijk maar kom op zeg dit zijn strips en van een beetje stripmaker verwacht je toch wel wat creativiteit. Dat doet ie met de setting, kleur, verhaal noem maar op maar waarom dan niet met de hoofdpersoon? 

 

Ook in films kan het storend zijn.

Denk bijvoorbeeld aan Anthony Perkins in PSYCHO. Welke rol hij daarna ook speelde, je ziet steeds Norman Bates in hem...

Acteurs die heel veel succes hebben in een bepaalde rol slepen dit mee in welke andere rol ze ook spelen, tenzij ze werkelijk voor een totaal uiterlijk gaan (verdikken, lange haren, enz).

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Weet je waarom ze voor bepaalde medische experimenten advocaten gebruiken in plaats van ratten?

 

Er waren bepaalde dingen die de ratten niet wilden doen...

:e007:

Link naar reactie

Als fan van William Vance, de oorspronkelijke tekenaar van de reeks XIII, was ik verrast door de prachtige verwijzing in Eppo 14 van de huidige tekenaar Youri Jigounov naar zijn illustere voorganger. De scene waarin Betty in een Porsche de aandacht van een motoragent trekt verwijst naar de opening van het Bruno Brazil verhaal 'De nacht der jakhalzen', die voor het eerst werd gepubliceerd in weekblad Kuifje nummer 40 van 1971. Daarin gaat Gaucho Morales, een lid van Brazil's team Commando Kaaiman, op bezoek gaat bij zijn ouders in Sacramento en krijgt hij te maken met de lokale maffia. Zelfs de kleine details, zoals het reclamebord voor Islands Fruit Juice en de naam van politieman Quincannon verwijzen regelrecht naar deze Vance-klassieker van 42 jaar geleden. Het is alsof agent Quincannon al die tijd achter dat bord heeft staan wachten op deze cameo. Erg leuk.

post-10-0-59333400-1373398014_thumb.jpg

Link naar reactie

Trouwens, het meisje op die affiche in de Vance-versie is één van de personages van 'de Panters', een strip van Aidans. Er is een verhaal waarin dat personage een fotoshoot doet... voor die affiche dus. Ik vind niet zo snel een afbeelding van de bewuste Panters-pagina.

Als fan van William Vance, de oorspronkelijke tekenaar van de reeks XIII, was ik verrast door de prachtige verwijzing in Eppo 14 van de huidige tekenaar Youri Jigounov naar zijn illustere voorganger. De scene waarin Betty in een Porsche de aandacht van een motoragent trekt verwijst naar de opening van het Bruno Brazil verhaal 'De nacht der jakhalzen', die voor het eerst werd gepubliceerd in weekblad Kuifje nummer 40 van 1971. Daarin gaat Gaucho Morales, een lid van Brazil's team Commando Kaaiman, op bezoek gaat bij zijn ouders in Sacramento en krijgt hij te maken met de lokale maffia. Zelfs de kleine details, zoals het reclamebord voor Islands Fruit Juice en de naam van politieman Quincannon verwijzen regelrecht naar deze Vance-klassieker van 42 jaar geleden. Het is alsof agent Quincannon al die tijd achter dat bord heeft staan wachten op deze cameo. Erg leuk.

attachicon.gifx.jpg

Link naar reactie

Trouwens, het meisje op die affiche in de Vance-versie is één van de personages van 'de Panters', een strip van Aidans. Er is een verhaal waarin dat personage een fotoshoot doet... voor die affiche dus. Ik vind niet zo snel een afbeelding van de bewuste Panters-pagina.

 

Verdomd, je hebt gelijk, een van die meisjes (Chouka, Kiki of zoiets) moest met een ananas op heur hoofd reclame maken voor ingeblikt fruit....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...