Ga naar inhoud

STRIPBEURZEN IN 2021-2022 (bekend en verwacht)


BSS

Recommended Posts

17 hours ago, Veto said:

Pffff... daar gaan we weer. Er zullen in 2022 wellicht weer niet veel stripbeurzen doorgaan. Staan op mijn lijstje : FACTS, Geraardsbergen, Gent, Knokke, Middelkerke en Breda. Fingers crossed maar ik maak me wellicht wat wijs...

 

De meeste van die beurzen zijn in Belgie en daar kan meer dan in Nederland. Bij jullie zijn de winkels gewoon open. 🤨

Bv in het najaar was er wel een FACTS maar geen Dutch ComicCon. 

 

De Dutch Comic Con van maart 2022 zal waarschijnlijk voor de vijfde keer afgelast worden, denk ik. 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Tweetie zei:

 

De meeste van die beurzen zijn in Belgie en daar kan meer dan in Nederland. Bij jullie zijn de winkels gewoon open. 🤨

Bv in het najaar was er wel een FACTS maar geen Dutch ComicCon. 

 

De Dutch Comic Con van maart 2022 zal waarschijnlijk voor de vijfde keer afgelast worden, denk ik. 

Dat klopt. Maar ik vertrouw die omikron-variant voor geen meter. Ik vrees voor een lawine aan besmetting als de scholen morgen weer open gaan en veel mensen uit vakantie terugkeren.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? 

Link naar reactie
3 hours ago, Pilsudski said:

Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? 

Ja, de meeste beurzen vind je een heel pak mensen met goedkope strips in bananendozen en een groeiende hernia. Vooral bij de kleinere beurzen kan je wel eens koopjes doen.

 

 

 

Link naar reactie
18 hours ago, Pilsudski said:

Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel?

klopt... je moet het meer hebben van een boekenbeurs in Zwolle of Veldhoven.
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

klopt... je moet het meer hebben van een boekenbeurs in Zwolle of Veldhoven.
 

Ik was er ooit en mijn ene reeks is zeker een traditioneel Europese strip. En die verkochten daar zeer goed, de bezoekers zijn namelijk mensen die niet naar een traditionele stripbeurs (bananendozen, enz.) gaan, maar velen onder hen zijn wel stripverzamelaars 😉🤩. Helaas is de teneur van de laatste jaren bij comiccons, dat men veel meer komt voor acteurs en minder voor striptekenaars, je zal er mij voorlopig niet meer zien. Rijswijk en Breda zijn veel interessanter voor mij (en voorlopig gaan die door in 2022 🤞).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
Op 10/1/2022 om 16:28, Pilsudski zei:

Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? 

Je kunt ook eens komen kijken bij de (door corona ontstane, periodieke) opruimweekenden van Pat's Collectors Items 😎. Dit onze loods in Veldhoven en eigendom van mede-organisator Patrick. Hier worden vaak nog zeer interessante restanten (30.000 items) van veilingen, goed gesorteerd, in het weekend aangeboden voor aantrekkelijke prijzen. Veel Europese strips, stripbladen etc. Overigens kan je ook altijd een mailtje sturen of bellen als je in de buurt bent voor een privé bezoek ....

FB_IMG_1641930171174.jpg

FB_IMG_1641930039337.jpg

FB_IMG_1641930029168.jpg

FB_IMG_1641930015851.jpg

Link naar reactie
Op 10/1/2022 om 16:28, Pilsudski zei:

Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? 

Op elke FACTS editie proberen we 5 à 10 striptekenaars te strikken en strips van de aanwezige tekenaars worden verkocht voor de tekeningen.

 

Maar in de verkoophallen zal je inderdaad maar weinig strips tegenkomen.

Link naar reactie
17 minutes ago, shakeitupguy said:

Maar in de verkoophallen zal je inderdaad maar weinig strips tegenkomen.

 

Heeft er eigenlijk zo'n bananendozen-verkoper het ooit geprobeerd? Een massa volk dat voorbij komt met toch een strips/comics-interesse en weinig concurrentie van andere bananendozen, dat zou toch wel eens kunnen lukken.

 

 

 

Link naar reactie
44 minutes ago, Ambreville said:

 

Heeft er eigenlijk zo'n bananendozen-verkoper het ooit geprobeerd? Een massa volk dat voorbij komt met toch een strips/comics-interesse en weinig concurrentie van andere bananendozen, dat zou toch wel eens kunnen lukken.

Ik ken er een aantal die het geprobeerd hebben, maar doorgaans zonder succes. Wat Yan zegt.. 'typische' stripliefhebbers (man, 40-70)  komen naar kleine 'bananendoos' beurzen zoals Rijswijk, en niet op grote con's.  De prijzen voor handelaren op cons zijn ook dermate hoog dat je duizenden euro's moet neerleggen voor een aantal meters, en dat haal je er nooit uit als je alleen (2ehands) strips verkoopt. DDbooks staat overigens wel eens op een con..

Link naar reactie
21 hours ago, Ambreville said:

Heeft er eigenlijk zo'n bananendozen-verkoper het ooit geprobeerd?

laatste keer dat ik bananendozen zag was op locatie ICC en de eerste FACTS in de Expo... daarna werden het funko;s

 

On 1/11/2022 at 3:40 PM, dutch lines said:

Of Stripfestival Breda en De Stripdagen in Rijswijk(?).

zeker... ook die!

 

21 hours ago, BSS said:

onze loods in Veldhoven

ooo gaaf!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
29 minuten geleden, Inca zei:

Weet iemand al of de 2de Zaltbommelse Bommeldag doorgaat begin maart? Hij staat wel in het overzicht, maar ik kan nergens informatie over de editie 2022 vinden.

Gevonden/aangekondigd op de (nieuwe) website van Het Stripschap. En de gemeenschappelijke deler tussen Stripschap en Bommel is Ton Mackaay ... Dus hopelijk horen we snel meer ...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 25/1/2022 om 22:32, BSS zei:

En de gemeenschappelijke deler tussen Stripschap en Bommel is Ton Mackaay ... Dus hopelijk horen we snel meer ...

Zojuist mailtje ontvangen van Ton Mackaaij dat Zaltbommelse Bommeldagen verplaatst worden naar later in dit jaar. Nieuwe datum is nog niet bekend. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 7/21/2021 at 10:20 PM, BSS said:

Zoals al medio 2021 opgemerkt door Richard Boom en al eens toegezegd, dat we weer een lijstje zouden maken, na de zomer, konden we het niet laten om er nu alvast mee te beginnen ....

nou... ik zie verdorie dat ik afgelopen weekend een hele leuke heb gemist bljikbaar!!

 

Het 9e Kunst Nieuwe Garde festival  was er toen blijkbaar!!


 

Quote

 

De 9e Kunst presenteert de Nieuwe Garde!

Zaterdag 5 maart is er een grote Nieuwe Garde stripmarkt in hartje Zwolle, met uitgevers, organisaties, (small press) tijdschriften en bovenal: de Nieuwe Garde anthologie! Het boek bevat strips van 57 Nederlandse en Vlaamse stripmakers van nu. Een schitterende bloemlezing van 240 pagina’s, op groot formaat en tjokvol geweldige bijdragen. Fris, divers, inclusief, veelzijdig en aansprekend.

De entree is gratis.

Vanaf dan staat Zwolle een maand in het teken van de Nieuwe Garde, met interviews en lezingen (10 maart, Stadkamer), workshops (19 maart, Stadkamer) en een expositie (t/m 26 maart in Academiehuis Grote Kerk).

Meer info kun je vinden op:
www.9ekunst.nl/nieuwegardefestival

of op onze Instagrampagina:
@nieuwegardefestival

 

in de gaten houden, want leuke tekenaars waren er, waaronder Kenny Rubenis en Coco Ouwerkerk...

 

https://9ekunst.nl/2022/03/08/fotoreportage-nieuwe-garde-stripmarkt-voor-wie-het-gemist-heeft/

 

Quote

75 kramen, 102 aanwezige stripmakers en 1733 bezoekers

 

afbeelding.thumb.png.6d94233b606838186dad40179e68c4b3.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
8 minuten geleden, linthout zei:

27 maart zou er een beurs zijn in het Expo center in Antwerpen?

Iemand bekend hiermee? Zijn er ook stands met Nederlandstalige strips of enkel comics? Is dat wat de moeite?

 

 

Na even te zoeken op facebook op de groep stripbeurs vond ik volgende link. Zeer weinig info me dunkt. Misschien is het wat, of net niet. Blijkbaar is het de eerste keer dat deze plaatsvindt. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
19 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

DCC

winter editie is het weekend van 19&20 November
Dus niet zoals in het overzicht staat.

Ik vermoed dat bij het samenstellen vorig jaar dat Verzamelaars Jaarbeurs op die datum stond en veronderstelling was dat DCC een week zou zijn. Ik zal t aanpassen, Richard. Thx voor t doorgeven.

Link naar reactie
3 minutes ago, BSS said:

Ik zal t aanpassen, Richard

held :)

Tsja, ik wilde het weekend wel meedoen maar dan op die oude datum. De nieuwe datum kan ik helaas niet :)

Maar leek me wel zo netjes om het even door te geven, hiero

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Bron : VRT NWS

 

Niet langer Stripfestival tijdens de zomer in Middelkerke, wel kleine stripbeurzen tijdens het jaar

 

Er komt geen groot stripfestival in Middelkerke. De organisatoren, een koppel, zien het niet meer zitten op hun leeftijd. Er zullen verschillende stripmomenten georganiseerd worden verspreid over het hele jaar. Ze denken ook aan een expo rond strips tijdens de zomermaanden. "Ik ben nu 63 jaar oud, maar voel me soms nog een kind als ik in een stripboek opga", vertelt organisator Chris Cordier. 

 

37 jaar lang kwamen tienduizenden bezoekers langs op het stripfestival in Middelkerke. Daar konden ze 24 dagen terecht om onder andere hun favoriete stripalbums laten signeren. Maar een groot stripfestival zal er niet meer komen. "We doen dit al 37 jaar lang, gewoon met ons twee, mijn vrouw en ik. Maar wij worden ook al wat ouder en zien het niet meer zitten", vertelt initiatiefnemer van het festival, Chris Cordier. "Je moet ooit stoppen natuurlijk, maar het is toch wel moeilijk om het los te laten. Ik had niet verwacht dat het zo hard ging zijn, want ik ga het wel missen."

In plaats daarvan willen de organisatoren een aantal stripmomenten voorzien verspreid over het hele jaar. "Daarom zullen we een aantal kleine beurzen organiseren dit jaar op 4 en 5 juni. Die zondag komt Paul Geerts langs, de striptekenaar van Suske en Wiske, die 85 jaar geworden is. En dan zullen er ook vier à vijf nieuwe strips van Suske en Wiske uitgebracht worden. Maar ook in augustus en november zullen we een stripbeurs organiseren van twee à drie dagen. Dus de kern van het stripfestival valt niet weg. We gaan nog altijd dingen doen, maar gewoon iets korter." Daarnaast denken ze ook aan een specifieke expo rond strips voor tijdens de zomermaanden. 

 

Organisator Chris was van kinds af aan al gefascineerd door strips. "Mijn tante had een dagbladwinkel in De Haan, waar er toen in de jaren '60 nog veel strips verkocht werden. Mijn vader gaf mij voor Sinterklaas ook telkens een strip, die kon hij dan zelf ook lezen. Nu zoveel jaar later ben ik 63 jaar en nog steeds gefascineerd door strips. Ik voel me soms nog altijd een kind van 10 à 12 jaar, dat helemaal opgaat in die boeken", lacht hij bij Radio 2 West-Vlaanderen. 

 

In België zouden we onze striphelden veel meer moeten eren en bedanken. Moesten onze striptekenaars, zoals Morris die Lucky Luke tekende, in Frankrijk wonen, dan had hij daar al lang een standbeeld gekregen bovenop de Mont Ventoux", lacht Chris. "In België vinden we dat precies allemaal normaal, maar Morris heeft wel meer dan 300 miljoen albums verkocht wereldwijd. Dat is echt een fantastische prestatie. Ik denk dat alleen de smurfen het beter deden dan hem." 

 

Het tekenen laat organisator Chris toch wel aan zich voorbijgaan. "Ik heb daar geen talent voor. Maar ik heb in de afgelopen jaren heel veel mooie dingen gezien en ook veel stripvedetten kunnen ontmoeten. Ik ben blij dat we het nog een beetje kunnen doorzetten. Maar ik heb alvast voldoende vertelstof om mijn kleinkinderen nieuwsgierig te maken en wie weet, nemen zij het ooit wel nog over", zegt Chris hoopvol. 

 

middelkerke.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...