Tweetie Posted January 9, 2022 Share Posted January 9, 2022 17 hours ago, Veto said: Pffff... daar gaan we weer. Er zullen in 2022 wellicht weer niet veel stripbeurzen doorgaan. Staan op mijn lijstje : FACTS, Geraardsbergen, Gent, Knokke, Middelkerke en Breda. Fingers crossed maar ik maak me wellicht wat wijs... De meeste van die beurzen zijn in Belgie en daar kan meer dan in Nederland. Bij jullie zijn de winkels gewoon open. Bv in het najaar was er wel een FACTS maar geen Dutch ComicCon. De Dutch Comic Con van maart 2022 zal waarschijnlijk voor de vijfde keer afgelast worden, denk ik. Quote Link to comment
Veto Posted January 9, 2022 Share Posted January 9, 2022 46 minuten geleden, Tweetie zei: De meeste van die beurzen zijn in Belgie en daar kan meer dan in Nederland. Bij jullie zijn de winkels gewoon open. Bv in het najaar was er wel een FACTS maar geen Dutch ComicCon. De Dutch Comic Con van maart 2022 zal waarschijnlijk voor de vijfde keer afgelast worden, denk ik. Dat klopt. Maar ik vertrouw die omikron-variant voor geen meter. Ik vrees voor een lawine aan besmetting als de scholen morgen weer open gaan en veel mensen uit vakantie terugkeren. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
BSS Posted January 9, 2022 Author Share Posted January 9, 2022 De lijst, ook in de kop van dit topic, is (helaas) weer aangepast op basis van enkele annulaties en toevoegingen .... Dat zal waarschijnlijk voorlopig niet veranderen .... Hou vol, blijf gezond en hou een beetje rekening met elkaar .... Quote Link to comment
Pilsudski Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? Quote Link to comment
Ambreville Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 3 hours ago, Pilsudski said: Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? Ja, de meeste beurzen vind je een heel pak mensen met goedkope strips in bananendozen en een groeiende hernia. Vooral bij de kleinere beurzen kan je wel eens koopjes doen. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 18 hours ago, Pilsudski said: Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? klopt... je moet het meer hebben van een boekenbeurs in Zwolle of Veldhoven. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
dutch lines Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 4 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: klopt... je moet het meer hebben van een boekenbeurs in Zwolle of Veldhoven. Of Stripfestival Breda en De Stripdagen in Rijswijk(?). Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Yan Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 8 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: klopt... je moet het meer hebben van een boekenbeurs in Zwolle of Veldhoven. Ik was er ooit en mijn ene reeks is zeker een traditioneel Europese strip. En die verkochten daar zeer goed, de bezoekers zijn namelijk mensen die niet naar een traditionele stripbeurs (bananendozen, enz.) gaan, maar velen onder hen zijn wel stripverzamelaars . Helaas is de teneur van de laatste jaren bij comiccons, dat men veel meer komt voor acteurs en minder voor striptekenaars, je zal er mij voorlopig niet meer zien. Rijswijk en Breda zijn veel interessanter voor mij (en voorlopig gaan die door in 2022 ). Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
BSS Posted January 11, 2022 Author Share Posted January 11, 2022 Op 10/1/2022 om 16:28, Pilsudski zei: Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? Je kunt ook eens komen kijken bij de (door corona ontstane, periodieke) opruimweekenden van Pat's Collectors Items . Dit onze loods in Veldhoven en eigendom van mede-organisator Patrick. Hier worden vaak nog zeer interessante restanten (30.000 items) van veilingen, goed gesorteerd, in het weekend aangeboden voor aantrekkelijke prijzen. Veel Europese strips, stripbladen etc. Overigens kan je ook altijd een mailtje sturen of bellen als je in de buurt bent voor een privé bezoek .... Quote Link to comment
shakeitupguy Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 Op 10/1/2022 om 16:28, Pilsudski zei: Vallen er op zulke beurzen tweedehands koopjes te doen? Facts staat daar bvb tussen daar zijn er vermoed ik enkel comics en geen klassieke strips of wel? Ik hou me voornamelijk bezig met 2dehands dingen over te kopen en verzamelen omdat je dan +-3€ per strip betaalt itt 9€, valt er van die aard wat te vinden op zo'n beurs? Op elke FACTS editie proberen we 5 à 10 striptekenaars te strikken en strips van de aanwezige tekenaars worden verkocht voor de tekeningen. Maar in de verkoophallen zal je inderdaad maar weinig strips tegenkomen. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 17 minutes ago, shakeitupguy said: Maar in de verkoophallen zal je inderdaad maar weinig strips tegenkomen. Heeft er eigenlijk zo'n bananendozen-verkoper het ooit geprobeerd? Een massa volk dat voorbij komt met toch een strips/comics-interesse en weinig concurrentie van andere bananendozen, dat zou toch wel eens kunnen lukken. Quote Link to comment
Gerb-Art Posted January 11, 2022 Share Posted January 11, 2022 44 minutes ago, Ambreville said: Heeft er eigenlijk zo'n bananendozen-verkoper het ooit geprobeerd? Een massa volk dat voorbij komt met toch een strips/comics-interesse en weinig concurrentie van andere bananendozen, dat zou toch wel eens kunnen lukken. Ik ken er een aantal die het geprobeerd hebben, maar doorgaans zonder succes. Wat Yan zegt.. 'typische' stripliefhebbers (man, 40-70) komen naar kleine 'bananendoos' beurzen zoals Rijswijk, en niet op grote con's. De prijzen voor handelaren op cons zijn ook dermate hoog dat je duizenden euro's moet neerleggen voor een aantal meters, en dat haal je er nooit uit als je alleen (2ehands) strips verkoopt. DDbooks staat overigens wel eens op een con.. Quote Link to comment
Veto Posted January 12, 2022 Share Posted January 12, 2022 Slecht nieuws: sinds gisteren officieel: Stripfestival van GERAARDSBERGEN gaat (opnieuw) niet door wegens te complexe beperkingen door corona. Duimen dat het in 2023 wel zal lukken... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 12, 2022 Share Posted January 12, 2022 21 hours ago, Ambreville said: Heeft er eigenlijk zo'n bananendozen-verkoper het ooit geprobeerd? laatste keer dat ik bananendozen zag was op locatie ICC en de eerste FACTS in de Expo... daarna werden het funko;s On 1/11/2022 at 3:40 PM, dutch lines said: Of Stripfestival Breda en De Stripdagen in Rijswijk(?). zeker... ook die! 21 hours ago, BSS said: onze loods in Veldhoven ooo gaaf!!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 12, 2022 Share Posted January 12, 2022 26 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said: ooo gaaf!!! als mijn vrouw nachtdienst heeft, kom ik eens kijken Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
BSS Posted January 12, 2022 Author Share Posted January 12, 2022 47 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei: als mijn vrouw nachtdienst heeft, kom ik eens kijken Altijd welkom, Richard Op www.patscollectorsitems.nl vind je de laatste info, maar komt ook op feestboek en zo Quote Link to comment
nonkel Fillemon Posted January 16, 2022 Share Posted January 16, 2022 Op 12/1/2022 om 14:21, Veto zei: Slecht nieuws: sinds gisteren officieel: Stripfestival van GERAARDSBERGEN gaat (opnieuw) niet door wegens te complexe beperkingen door corona. Duimen dat het in 2023 wel zal lukken... Zeer jammer! Quote Link to comment
Inca Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Weet iemand al of de 2de Zaltbommelse Bommeldag doorgaat begin maart? Hij staat wel in het overzicht, maar ik kan nergens informatie over de editie 2022 vinden. Quote Link to comment
BSS Posted January 25, 2022 Author Share Posted January 25, 2022 29 minuten geleden, Inca zei: Weet iemand al of de 2de Zaltbommelse Bommeldag doorgaat begin maart? Hij staat wel in het overzicht, maar ik kan nergens informatie over de editie 2022 vinden. Gevonden/aangekondigd op de (nieuwe) website van Het Stripschap. En de gemeenschappelijke deler tussen Stripschap en Bommel is Ton Mackaay ... Dus hopelijk horen we snel meer ... Quote Link to comment
fazerco Posted January 26, 2022 Share Posted January 26, 2022 Zag ik deze niet ergens op het forum voorbijkomen. zaterdag 5 maart, van 11 tot 17 uur Nieuwe Garde stripmarkt (met presentatie en expo) Locatie: Academiehuis Grote Kerk, Zwolle Quote Link to comment
BSS Posted February 2, 2022 Author Share Posted February 2, 2022 Fameuze fanclub heeft helaas ook moeten besluiten de fanclubdag door te schuiven naar 2023 .... Quote Link to comment
Inca Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 Op 25/1/2022 om 22:32, BSS zei: En de gemeenschappelijke deler tussen Stripschap en Bommel is Ton Mackaay ... Dus hopelijk horen we snel meer ... Zojuist mailtje ontvangen van Ton Mackaaij dat Zaltbommelse Bommeldagen verplaatst worden naar later in dit jaar. Nieuwe datum is nog niet bekend. Quote Link to comment
Firmin Van De Kasseien Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 NEW EVENT !!!! Zondag 27 maart STRIPBEURS in Antwerp EXPO. Inschrijven kan reeds via info@dipro.be of 03 239 56 38 of www.dipro.be De beurs vindt samen plaats met de grote Platenbeurs, de grote verzamelbeurs en de Militariabeurs in Antwerp EXPO .... Verzamelen geblazen in ANTWERP EXPO op 27 maart van 10 tot 17 uur Quote Link to comment
Firmin Van De Kasseien Posted February 23, 2022 Share Posted February 23, 2022 Aalst stript ! op zondag 11 september 2022 Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 Benieuwd of deze nog door kan gaan: https://comiccon.ua/en Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 On 7/21/2021 at 10:20 PM, BSS said: Zoals al medio 2021 opgemerkt door Richard Boom en al eens toegezegd, dat we weer een lijstje zouden maken, na de zomer, konden we het niet laten om er nu alvast mee te beginnen .... nou... ik zie verdorie dat ik afgelopen weekend een hele leuke heb gemist bljikbaar!! Het 9e Kunst Nieuwe Garde festival was er toen blijkbaar!! Quote De 9e Kunst presenteert de Nieuwe Garde! Zaterdag 5 maart is er een grote Nieuwe Garde stripmarkt in hartje Zwolle, met uitgevers, organisaties, (small press) tijdschriften en bovenal: de Nieuwe Garde anthologie! Het boek bevat strips van 57 Nederlandse en Vlaamse stripmakers van nu. Een schitterende bloemlezing van 240 pagina’s, op groot formaat en tjokvol geweldige bijdragen. Fris, divers, inclusief, veelzijdig en aansprekend. De entree is gratis. Vanaf dan staat Zwolle een maand in het teken van de Nieuwe Garde, met interviews en lezingen (10 maart, Stadkamer), workshops (19 maart, Stadkamer) en een expositie (t/m 26 maart in Academiehuis Grote Kerk). Meer info kun je vinden op: www.9ekunst.nl/nieuwegardefestival of op onze Instagrampagina: @nieuwegardefestival in de gaten houden, want leuke tekenaars waren er, waaronder Kenny Rubenis en Coco Ouwerkerk... https://9ekunst.nl/2022/03/08/fotoreportage-nieuwe-garde-stripmarkt-voor-wie-het-gemist-heeft/ Quote 75 kramen, 102 aanwezige stripmakers en 1733 bezoekers Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Yncke Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 47 minutes ago, Richard Boom-vavavoom said: Wat een mooie omgeving om een stripbeurs in te organiseren! Quote yncke.be Link to comment
Daan Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 14 minuten geleden, Yncke zei: 1 uur terug, Richard Boom-vavavoom zei: Expand Wat een mooie omgeving om een stripbeurs in te organiseren! Dan moet je 2 april eens in Deventer komen kijken. Nog net iets grootser: in een voormalige kathedraal! Yncke 1 Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 8, 2022 Share Posted March 8, 2022 2 hours ago, Daan said: Dan moet je 2 april eens in Deventer komen kijken. interessant, maar ik MOET dit jaar naar FACTS!! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Yan Posted March 17, 2022 Share Posted March 17, 2022 Op 8/3/2022 om 11:45, Yncke zei: Wat een mooie omgeving om een stripbeurs in te organiseren! Deventer houdt al jaren een stripboekenbeurs in de grote kerk, eerst volgende editie op 2 april. Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Hardcover Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
linthout Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 27 maart zou er een beurs zijn in het Expo center in Antwerpen? Iemand bekend hiermee? Zijn er ook stands met Nederlandstalige strips of enkel comics? Is dat wat de moeite? Quote Link to comment
Gilles Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 8 minuten geleden, linthout zei: 27 maart zou er een beurs zijn in het Expo center in Antwerpen? Iemand bekend hiermee? Zijn er ook stands met Nederlandstalige strips of enkel comics? Is dat wat de moeite? Na even te zoeken op facebook op de groep stripbeurs vond ik volgende link. Zeer weinig info me dunkt. Misschien is het wat, of net niet. Blijkbaar is het de eerste keer dat deze plaatsvindt. Quote Link to comment
Firmin Van De Kasseien Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 1 uur geleden, linthout zei: 27 maart zou er een beurs zijn in het Expo center in Antwerpen? Iemand bekend hiermee? Zijn er ook stands met Nederlandstalige strips of enkel comics? Is dat wat de moeite? Het zal een bananendozenstripbeurs zijn. Dus zonder uitgeverijen en striptekenaars. Quote Link to comment
Gilles Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 3 minuten geleden, Firmin Van De Kasseien zei: Het zal een bananendozenstripbeurs zijn. Dus zonder uitgeverijen en striptekenaars. Voor mensen die effectief reeksen willen vervolledigen zijn dat wel de beste beurzen. Helaas kan ik niet. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 DCC winter editie is het weekend van 19&20 November Dus niet zoals in het overzicht staat. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
BSS Posted March 28, 2022 Author Share Posted March 28, 2022 19 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei: DCC winter editie is het weekend van 19&20 November Dus niet zoals in het overzicht staat. Ik vermoed dat bij het samenstellen vorig jaar dat Verzamelaars Jaarbeurs op die datum stond en veronderstelling was dat DCC een week zou zijn. Ik zal t aanpassen, Richard. Thx voor t doorgeven. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted March 28, 2022 Share Posted March 28, 2022 3 minutes ago, BSS said: Ik zal t aanpassen, Richard held Tsja, ik wilde het weekend wel meedoen maar dan op die oude datum. De nieuwe datum kan ik helaas niet Maar leek me wel zo netjes om het even door te geven, hiero BSS 1 Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Firmin Van De Kasseien Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Bron : VRT NWS Niet langer Stripfestival tijdens de zomer in Middelkerke, wel kleine stripbeurzen tijdens het jaar Er komt geen groot stripfestival in Middelkerke. De organisatoren, een koppel, zien het niet meer zitten op hun leeftijd. Er zullen verschillende stripmomenten georganiseerd worden verspreid over het hele jaar. Ze denken ook aan een expo rond strips tijdens de zomermaanden. "Ik ben nu 63 jaar oud, maar voel me soms nog een kind als ik in een stripboek opga", vertelt organisator Chris Cordier. 37 jaar lang kwamen tienduizenden bezoekers langs op het stripfestival in Middelkerke. Daar konden ze 24 dagen terecht om onder andere hun favoriete stripalbums laten signeren. Maar een groot stripfestival zal er niet meer komen. "We doen dit al 37 jaar lang, gewoon met ons twee, mijn vrouw en ik. Maar wij worden ook al wat ouder en zien het niet meer zitten", vertelt initiatiefnemer van het festival, Chris Cordier. "Je moet ooit stoppen natuurlijk, maar het is toch wel moeilijk om het los te laten. Ik had niet verwacht dat het zo hard ging zijn, want ik ga het wel missen." In plaats daarvan willen de organisatoren een aantal stripmomenten voorzien verspreid over het hele jaar. "Daarom zullen we een aantal kleine beurzen organiseren dit jaar op 4 en 5 juni. Die zondag komt Paul Geerts langs, de striptekenaar van Suske en Wiske, die 85 jaar geworden is. En dan zullen er ook vier à vijf nieuwe strips van Suske en Wiske uitgebracht worden. Maar ook in augustus en november zullen we een stripbeurs organiseren van twee à drie dagen. Dus de kern van het stripfestival valt niet weg. We gaan nog altijd dingen doen, maar gewoon iets korter." Daarnaast denken ze ook aan een specifieke expo rond strips voor tijdens de zomermaanden. Organisator Chris was van kinds af aan al gefascineerd door strips. "Mijn tante had een dagbladwinkel in De Haan, waar er toen in de jaren '60 nog veel strips verkocht werden. Mijn vader gaf mij voor Sinterklaas ook telkens een strip, die kon hij dan zelf ook lezen. Nu zoveel jaar later ben ik 63 jaar en nog steeds gefascineerd door strips. Ik voel me soms nog altijd een kind van 10 à 12 jaar, dat helemaal opgaat in die boeken", lacht hij bij Radio 2 West-Vlaanderen. In België zouden we onze striphelden veel meer moeten eren en bedanken. Moesten onze striptekenaars, zoals Morris die Lucky Luke tekende, in Frankrijk wonen, dan had hij daar al lang een standbeeld gekregen bovenop de Mont Ventoux", lacht Chris. "In België vinden we dat precies allemaal normaal, maar Morris heeft wel meer dan 300 miljoen albums verkocht wereldwijd. Dat is echt een fantastische prestatie. Ik denk dat alleen de smurfen het beter deden dan hem." Het tekenen laat organisator Chris toch wel aan zich voorbijgaan. "Ik heb daar geen talent voor. Maar ik heb in de afgelopen jaren heel veel mooie dingen gezien en ook veel stripvedetten kunnen ontmoeten. Ik ben blij dat we het nog een beetje kunnen doorzetten. Maar ik heb alvast voldoende vertelstof om mijn kleinkinderen nieuwsgierig te maken en wie weet, nemen zij het ooit wel nog over", zegt Chris hoopvol. Quote Link to comment
Recommended Posts