Ga naar inhoud

Foto's uit lang vervlogen tijden ...


Recommended Posts

Lang geleden, in 1991 om precies te zijn, kregen de striptekenaars die in dat jaar in de ‘Warande’ signeerde op de tweedaagse stripbeurs aldaar, een lekker hap aangeboden in de ‘Terminus’. Het organiserende De Bronzen Adhemar Stichting maakte dit mogelijk. En als dank lieten die tekenaars een tekening achter.

En dat waren er heel wat, een greep: Jan Bosschaert, Ferry, Vanderkroft, Vance, Jeff Broeckx, Hec Leemans, Jean-Pol, …

Intussen is de ‘Terminus’ aan andere uitbaters overgelaten, en zijn de eigenaars (naar verluidt) gaan rentenieren “ergens in Spanje”. En zouden ze al deze tekeningen meegenomen hebben …

Maar wie heeft van deze tekeningen ergens foto’s liggen? En wil ze delen, of toch eentje ervan?

 

En nog voor de, volgens uitgever Dargaud, cultstrip-bij-uitstek ‘XIII’ zijn … cultstatus bereikte, werd er eveneens in dezelfde ‘Warande’ een “megatentoonstelling” georganiseerd over deze stripreeks. Kosten nog moeite werden er gespaard! Naast uitleg, posters, en andere trivia waren er ook enkele diorama’s opgebouwd die scenes uit deze stripreeks nabootsten!

Deze tentoonstelling liep van 14/12/1991 t/m 26/01/1992.

Ook hier: wie heeft ergens foto’s hiervan liggen? En wil ze delen?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Bedankt fazerco,

 

Op de door jouw aangereikte webstek staan idd. zeer vele tekeningen van de stripauteurs die van de gastvrijheid van de Terminus genoten hebben, toen ze destijds in De Warande aanwezig waren op één van de strip-happenings aldaar.

 

Echter staat die van William Vance (want die zoek ik) er niet (meer) tussen! En contactnemen met mevr. De Monie geeft helaas geen resultaat.

 

Ken je (of andere lezers) andere wegen die ik kan bewandelen om aan de tekening (of een goede foto/scan) van die van Vance te geraken.

 

 

Blijft er nog mijn tweede vraag om foto's (al dan niet gedigitaliseerd) en/of filmpjes (al dan niet ...) van de tentoonstelling over Vance' œuvre in De Warande, welk liep van 14/12/1991 t/m 26/01/1992.

 

Wie weet hier meer over, wie kent er een (hobby)fotograaf die toentertijd vele foto's en filmpjes gemaakt heeft, wie kan me doorsturen naar iemand van de (toenmalige) organisatie?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...