Ga naar inhoud

Welke Watchmen spin-offs zijn de moeite?


Recommended Posts

Ja, je kan zeggen dat Watchmen opzichstaand had moeten blijven zoals Moore het wou.

Maar het is anders gelopen want bij DC hadden ze dollartekens in hun ogen.

Dus ja, welke van die verhalen die er sindsdien gemaakt zijn rond Watchmen zijn het lezen waard?

 

Zelf vind ik dat Minutemen van Darwyn Cooke een waardige aanvulling is.

 

 

afbeelding.thumb.png.864ce16fc359fd69f1f9496a5bbe3c89.png

Link naar reactie

Van de prequels is Minutemen door Cooke absoluut de moeite. De rest hoefde voor mij niet echt (Heb ze niet allemaal gelezen). 
 

De HBO serie vind ik een waardige sequel en de nieuwe comic serie Rorschach is voorlopig ook leuk. Een jaren 70 paranoia thriller sfeertje, maar veel zal afhangen vh einde. 
 

image.jpeg.c6c0b5763ba80d0b1498fcbd47799b37.jpeg

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb alle spinoffs gelezen BEHALVE de laatste Rorschach en vond ze allemaal de moeite. Sommige minder dan de andere, maar al met al...

De crossover Doomsday Clock vond ik heerlijk... verhaal alsook art.

BEFORE WATCHMEN: Comedian vond ik sterk
BEFORE WATCHMEN: Rorschach vond ik indrukwekkend maar kan ook wegens mega-goed artwork.

BEFORE WATCHMEN: Nite-owl vond ik aardig

BEFORE WATCHMEN: Manhattan vond ik weer erg sterk

BEFORE WATCHMEN: Ozymandias vond ik indrukwekkend maar kan ook wegens mega-goed artwork.

BEFORE WATCHMEN: Crimson Corsair vond ik meh

BEFORE WATCHMEN:  Minuteman vond ik goed, maar ik heb niet zoveel op met Cooke als artiest, dus bij mij kwam het niet boven "goed"

BEFORE WATCHMEN: Sils Spectre... art door Amanda Conner... dan kan ik enkel kwijlen.

 

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik zit in een Watchmenbui. Ik heb Minutemen van Cooke herlezen en gisteren ook de Snyder-film herbekeken.

Tot en met de origin story van Dr. Manhattan is die film heel sterk met een goede flow en heel rake muziekkeuzes.

Vooral de Comedian is uitstekend vertolkt.

 

2:08 -> die zin van the American Dream

 

 

Link naar reactie

het laatste sterke moment in de film, vooral dankzij de muziek (maak het beeld niet te groot, dit is heel lage resolutie en ik vond niet dadelijk een betere versie)

 

de smiley op Mars :)

 

 

Niet op scooters zoals in de comic, maar Owlman draagt toch nog een arctische versie van zijn pak.

 

afbeelding.png.3de05757f6fe0752eb4f01c59b131115.png

 

Link naar reactie
  • 5 months later...
On 1/2/2022 at 9:33 PM, cinco said:

Er komt zo een collector pack uit van de Nederlandse vertalingen van Doomsday Clock.

Ik twijfel nog altijd of ik hem al dan niet ga aanschaffen.

 

 

ik kan hem zeer aanbevelen! Verhaal vond ik erg goed en tekeningen zijn gewoon niet normaal zo goed!

16 hours ago, Lamme Goedzak said:

Als ik het goed heb is het niet alleen een vervolg op watchmen maar ook op new 52 en dc rebirth. De vraag is of je je in dat moeras wilt begeven 😉

ik volg enkel Watchmen en weet nauwelijks iets af van 52 enzo, maar vond het wel te volgen.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik ben ook fan! Ik vind de originele Watchmen één van de strafste dingen die ik gelezen heb.

En de spin-offs vind ik eigenlijk ook écht goed.

Van "Before Watchmen" vond ik vooral "Minutemen" en "Nite-Owl" zéér goed.

De Spin-Off "Rorschach" vond ik in zijn geheel eigenlijk wel zeer goed.

Aan "Doomsday Clock" heb ik me ook nog niet gewaagd omdat ik niks afweet van "New 52" en "DC Rebirth" en dat me eigenlijk to-taal niet aanspreekt. Maar als ik het dus goed begrijp is enige voorkennis van beide storylines hier niet nodig? 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Eindelijk eens begonnen aan "Doomsday Clock".

Zit nu aan deel 4 en ... ik vind er niks aan...

Is traag opgebouwd, oninteressante verhaallijnen, ongeloofwaardige plotwendingen, ...

ik ga de reeks wel verder uitlezen, maar er gaan straffe stoten moeten gebeuren om dit nog te kunnen rechttrekken...

Is wel mooi getekend ja, maar that's it!

 

Link naar reactie
On 2/11/2022 at 8:35 AM, Mbtobaccos said:

omdat ik niks afweet van "New 52" en "DC Rebirth" en dat me eigenlijk to-taal niet aanspreekt. Maar als ik het dus goed begrijp is enige voorkennis van beide storylines hier niet nodig? 

algemeen wellicht. Maar niet zo, nee.

ik heb er van genoten. Meer kan ik niet zeggen :)

 

Quote

Is wel mooi getekend ja, maar that's it!

 

zijn we het HIER in ieder geval over eens :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Recent de negendelige HBO Watchmen mini-serie van 2019 bekeken.

Deze fungeert als een sequel die zich meer dan 30 jaar later afspeelt. (met o.a. Jeremy Irons als Ozymandias)

 

image-asset.thumb.jpeg.d95aacd8e5af6e68131c0c3db503a3ad.jpeg

 

Maar de reeks bevat ook behoorlijk wat flashbacks met een belangrijke focus op Hooded Justice.

 

main-qimg-f2bc01c4e360dd48c79e99056e38e827-pjlq.thumb.jpg.b1aafc01847e54f69073eed5410fc1b7.jpg

 

Elke aflevering heeft trouwens een unieke title card.

 

w_c.thumb.jpg.b8a74768bc4151bd8ad5b26a1188be41.jpg

 

 

Link naar reactie
  • cinco changed the title to Welke Watchmen spin-offs zijn de moeite?

Op YouTube is er een “animated motion comic” van de watchmen te bekijken.

twaalf chapters.

Die vond ik in mijn herinnering erg de moeite waard.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...