Ga naar inhoud

🎵 Soundtracks


Recommended Posts

17 minuten geleden, Hamirubi zei:

En snel opgepikt in The Secret of My Success (het jaar erop, in 1987):

 

 

Was je mijn edit voor?

Bij Ferris Bueller was het nog gewoon een nummer dat ze onder een scene hadden geplakt. Bij SofS lijkt het al meer een scene die ze hebben gemonteerd op een nummer. Veel beter resultaat.

 

Het rare is dat het oorspronkelijke nummer en de daarbij horende videoclip absoluut helemaal niets seksueels had.

 

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Was je mijn edit voor?

 

In eerste instantie 😁: ik was aan 't tikken, maar de titel van die film met Michael J. Fox niet wist ik niet meer. Dus die moest ik nog via IMDB opzoeken.

Als nieuwkomer op de vakgroep hoorde ik een geinig filmpje in elkaar te steken, samen met andere collega's. Ik wilde er ook zo'n passende scène met opzwepende en zwoele muziek in. Helaas heeft diegene die instond voor de montage twee scènes met twee nummers verwisseld: de tune van Laurel & Hardy en Oh Yeah van Yello. Weird. 😛

 

Link naar reactie
52 minuten geleden, Hamirubi zei:

Ik ben lang niet zo'n grote fan als jij, @TDPB, maar die videoclip is echt wel lichtjes geniaal.

Als tiener speelden we die scène bij de halve maan - waar ze na elkaar lopen - vaak na:

Ze maakten hun videoclips altijd zelf, voor een budget van drie keer niets. Gewoon wat dom doen (dat boksen op het einde!) voor een achtergrondprojectie en dan wat creatief monteren, et voila!

Link naar reactie
18 uren geleden, Werner zei:

Dát is de laatste tijd wel een beetje veranderd...
 

 

 

Vandaar "maakten", he. Verleden tijd.

Out of sight heeft overigens een prijs gewonnen. Meest stijlvolle video of zoiets (overigens opnieuw een nummer dat volgens mij volledig uit vocale sampels bestaat)

 

Dat gezegd zijnde: Boris Blank (de producer van de twee) heeft video edit software ontdekt en heeft voor alle recente nummers die geen volwaardige clip hebben gekregen eigenhandig mini video's gemaakt. Soms met heel leuke resultaten:

 

Link naar reactie
Op 13/8/2021 om 16:40, cinco zei:

 

Rode pandas lijken op tanukis.

 

 

Van heel ver in slecht licht misschien.

 

De grap in de vergelijking zit 'm in het feit dat Retsuko (de protagoniste) af en toe wordt aangesproken met "lijk jij niet een beetje op die van Sanryo?" waarop zij zegt "ik hoor dat wel eens meer."

Sanryo is de firma die eigenaar is van het Hello Kitty-imperium en ook Agretsuko producet...

 

Rode panda (of ook: kleine panda)

afbeelding.png

 

Tanuki (wasbeerhond)

afbeelding.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De enige soundtrack die ik op regelmatige basis blijf beluisteren (bij voorkeur als het buiten donker en regenachtig is), is Live and Let Die. Niet van John Barry zoals de meeste Bond-soundtracks, maar van vijfde Beatle George Martin. Hij heeft iets 'rollends' in de muziek gestoken. Prachtig werk. Jammer dat het bij één film bleef.

 

 

 

Van John Barry is dit een van de hoogtepunten. Het duurt zes minuten, wat op zich al uitzonderlijk is.

 

Link naar reactie

Waarom met tal van toeters en bellen werken als je de soundtrack gewoon helemaal zélf kan zingen en neuriën?  Dat is het geval bij Swiss Army Man, één van de meest unieke filmervaringen die ik ooit gehad heb. :)  Ik heb gelachen en geweend tegelijkertijd, wat mij zeer zelden overkomt.  En de soundtrack heeft énorm bijgedragen aan die vreemde sfeer, dat werkte ongelooflijk goed.  Los van de film zal dit waarschijnlijk vrij raar klinken voor wie 'm nog niet gezien heeft, maar als deel van 't geheel fantastisch!  Je hoort ook daadwerkelijk de stemmen van acteurs Paul Dano en Daniel Radcliffe.

 

Swiss Army Man (2016) Andy Hull & Robert McDowell

 

 

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 27/8/2021 om 16:13, TDPB zei:

De enige soundtrack die ik op regelmatige basis blijf beluisteren (bij voorkeur als het buiten donker en regenachtig is), is Live and Let Die. Niet van John Barry zoals de meeste Bond-soundtracks, maar van vijfde Beatle George Martin. Hij heeft iets 'rollends' in de muziek gestoken. Prachtig werk. Jammer dat het bij één film bleef.

 

 

ik dacht dat Paul dat lied zong met zijn toenmalige Wings & Linda

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...