Gilles Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 56. Cowboy Smurf (de schaapscheerder van de smurfen) Quote Link to comment
TDPB Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 57 Paleontologie Smurf Quote Link to comment
Gilles Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 58. Houthakkersmurf Quote Link to comment
Gilles Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 Tussen twee haakjes, @cinco . Kun jij een overzicht voorzien in de eerste post? Het wordt nogal irritant om te checken of een smurf al vermeld is of niet. Quote Link to comment
fantasiooo Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 1 uur terug, Firmin Van De Kasseien zei: 52. DJ smurf Komt deze uit de strips, animatieserie of films? Quote Link to comment
Gilles Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 2 minuten geleden, fantasiooo zei: Komt deze uit de strips, animatieserie of films? Volgens mij komt deze alleen voor op de cd's. (Al lijkt het me wel een goeie om een van de dubbele zoals muzieksmurf eens te vervangen). Quote Link to comment
cinco Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 55 minuten geleden, Gilles zei: Tussen twee haakjes, @cinco . Kun jij een overzicht voorzien in de eerste post? Het wordt nogal irritant om te checken of een smurf al vermeld is of niet. Oh wow, moet ik een lijst maken? Tja, ok dan. Zo een figuur als DJ-smurf (puur anachronistisch) valt toch niet echt onder de canon, die we best kunnen beperken tot de strips, de animatie en de films. Quote Link to comment
Ron P Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 59. Brandweersmurf Quote Link to comment
cinco Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 37 minuten geleden, Ron P zei: 59. Brandweersmurf Er is een fragment in één van de albums dat suggereert dat de brandweersmurfen gewoon bekende smurfen zijn die als het nodig is brandweervrijwilliger spelen. Net zoals politiesmurf een tijdelijke functie van Potige en Brilsmurf was. Quote Link to comment
Gilles Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 59. Schrielsmurf Geen afbeelding, maar hij komt voor in de Olympische Smurfen. (Ik ga er van uit dat de vorige nummer 59 niet telt). Quote Link to comment
Ron P Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 nieuwe poging 60. Postsmurf Quote Link to comment
cinco Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 61. Marco Smurf (als kind had ik niet door dat die Marco naar Marco Polo verwees) Quote Link to comment
cinco Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 Eigenlijk is er maar een beperkte harde kern en de rest zijn allemaal gelegenheidssmurfen of worden enkel in de tekenfilms extensief gebruikt. Ik denk hierbij aan de kleine smurfen of babysmurf. Klungelsmurf komt ook bitter weinig in de strip voor, maar is één van de belangrijkste smurfen in de animatie. Dit is die harde kern die in zowel strip als animatie vaak voor komen: Grote Smurf, Brilsmurf, Potige smurf, Smurfin, Knutselsmurf, Luilaksmurf, Lolsmurf, Smulsmurf, Moppersmurf, Boerensmurf, Smurffatje, Schildersmurf en Dichtsmurf. Quote Link to comment
cinco Posted September 7, 2021 Author Share Posted September 7, 2021 4 uren geleden, TDPB zei: 55 Mc Smurf Die had zowat de functie van Potige Smurf in die film. Waarom dan niet Potige gebruiken? Misschien omdat ze wat meer visueel onderscheid wilden hebben tussen hun hoofdfiguren. Quote Link to comment
Hardcover Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Vader Abraham/Pierre Kartner: Grote Smurf 65. Magic-Flute Smurf Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Hardcover Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 66. Paarse Smurf Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
cartoonesk Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 We gingen van nummer 64 naar 98. Zo gaat het snel. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 13 uren geleden, cinco zei: Die had zowat de functie van Potige Smurf in die film. Waarom dan niet Potige gebruiken? Misschien omdat ze wat meer visueel onderscheid wilden hebben tussen hun hoofdfiguren. Die zogezegde Schotse Smurf slaat ook helemaal nergens op. Waar komt dat andere accent van hem vandaan? Of is hij een inwijkeling? Moeten we ervan uitgaan dat er in Schotland een heel hoop gelijkaardige Smurfen rondlopen? Het verwondert me dat ze in die films nog niet met een afrikaanse of aziatische smurf zijn afgekomen. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 5 uren geleden, Hardcover zei: 66. Paarse Smurf Da's een gewone smurf die tijdelijk paars werd, niet? Zo waren er een hele hoop. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 plus: één smurf per persoon per keer. dus: 66: beeldhouwsmurf (ook wel pottenbakkersmurf) Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 dit tegengekomen. kan helpen bij de zoektocht. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 3 uren geleden, cartoonesk zei: We gingen van nummer 64 naar 98. Zo gaat het snel. waar zijn 62, 63 en 64? Quote Link to comment
cartoonesk Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 1 minuut geleden, TDPB zei: waar zijn 62, 63 en 64? Sorry, foutje wederom. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Ik zie in de eerste post dat er nog wat nummers ontbreken. Bij deze nr 23: molenaarsmurf (aangezien ik noch 22, noch 24 heb gesuggereerd overtreed ik de regels niet ) Quote Link to comment
cinco Posted September 8, 2021 Author Share Posted September 8, 2021 2 uren geleden, TDPB zei: Het verwondert me dat ze in die films nog niet met een afrikaanse of aziatische smurf zijn afgekomen. Wel... Grote Smurf moet ergens zijn inspiratie voor de Gnoefs vandaan gehaald hebben. Quote Link to comment
Tanuki Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 22 uren geleden, Firmin Van De Kasseien zei: 52. DJ smurf is dit canon? Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 46 minuten geleden, cinco zei: Wel... Grote Smurf moet ergens zijn inspiratie voor de Gnoefs vandaan gehaald hebben. Misschien heeft hij in zijn jonge jaren, toen al zijn generatiegenoten plots dood waren en hij alleen overbleef , een grote wereldtocht gemaakt. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 5 minuten geleden, Tanuki zei: is dit canon? Wat tel je mee als canon bij de smurfen? De strips sowieso veronderstel ik. Maar ook de tekenfilms en films? Die cd-covers zijn door de studio getekend, en de naam Peyo staat erop. Misschien kan je dat uitleggen als een latere generatie smurfen? (raar dat ze dat ene roodharig smurfinnetje altijd in dezelfde houding tekenen) Quote Link to comment
Werner Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 3 minuten geleden, TDPB zei: Wat tel je mee als canon bij de smurfen? De strips sowieso veronderstel ik. Maar ook de tekenfilms en films? Die cd-covers zijn door de studio getekend, en de naam Peyo staat erop. Misschien kan je dat uitleggen als een latere generatie smurfen? Wat een slechte photoshop... Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Tanuki Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Goeie vraag... DJ zeker niet, als je de originele verhalen (de strips dus) als basis neemt en bij uitbreiding de tekenfilms. Een dorp ergens in de late middeleeuwen... Geen Influencersmurf en dat soort grappen dus. De films heb ik eerlijk gezegd nooit gezien, vermoedelijk uit een soort van zelfbehoud van mijn inner child dat de herinnering wilde blijven koesteren. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 2 minuten geleden, Werner zei: Wat een slechte photoshop... Bij die derde cover is ze gewoon opnieuw getekend. Quote Link to comment
cinco Posted September 8, 2021 Author Share Posted September 8, 2021 5 uren geleden, Tanuki zei: Goeie vraag... DJ zeker niet, als je de originele verhalen (de strips dus) als basis neemt en bij uitbreiding de tekenfilms. Een dorp ergens in de late middeleeuwen... Geen Influencersmurf en dat soort grappen dus. De films heb ik eerlijk gezegd nooit gezien, vermoedelijk uit een soort van zelfbehoud van mijn inner child dat de herinnering wilde blijven koesteren. De derde film is ok en flitst niet naar het heden. F*in' Mandy 'Homeland' Patinkin als de stem van Grote Smurf! (hoor voice-over in het fragment hierboven) Quote Link to comment
Ron P Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 De gaten wat opvullen: 62. Archeoloogsmurf Quote Link to comment
$tripofiel Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 63. Slonssmurf Quote Link to comment
Gilles Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 63. Lantaarnsmurf (uit De Politiesmurfen) Hij ziet er als iedere andere smurf uit, dus een afbeelding is niet nodig. Slonssmurf staat op 48. Quote Link to comment
cinco Posted September 9, 2021 Author Share Posted September 9, 2021 29 minuten geleden, Gilles zei: 63. Lantaarnsmurf (uit De Politiesmurfen) Hij ziet er als iedere andere smurf uit, dus een afbeelding is niet nodig. Dat was een beetje meta. Die smurf was gefrustreerd om slechts een gewone ordinaire smurf te zijn, Hij wees erop dat het altijd hetzelfde selecte groepje smurfen is dat in de picture staat terwijl de rest er maar voor spek en bonen bijloopt. Quote Link to comment
Hardcover Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 Politieke smurfen, vanaf 0:30 min.: Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
cinco Posted September 9, 2021 Author Share Posted September 9, 2021 Op zich toch indrukwekkend dat Peyo iets gecreëerd heeft dat nog steeds deel uitmaakt van de wereldwijde popculture. Quote Link to comment
TDPB Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 5 uren geleden, Ron P zei: De gaten wat opvullen: 62. Archeoloogsmurf Is dat niet dezelfde smurf als 57 Paleontologie Smurf ? Quote Link to comment
TDPB Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 51 minuten geleden, cinco zei: Op zich toch indrukwekkend dat Peyo iets gecreëerd heeft dat nog steeds deel uitmaakt van de wereldwijde popculture. Hij heeft geluk gehad dat ze bij Hanna-Barbera tekenfilms wilden maken met die personages. anders was het wellicht gewoon een europees ding geweest. Quote Link to comment
Recommended Posts