Ga naar inhoud

Sporterdesport


retep

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Gast Natte aap

jammer dat Vanmarke te jong is om niet in de val van de sluwe Cancellara te trappen. Hij heeft uiteraard verdiend gewonnen, maar op de laatste aanval van Vandenbergh zou Vanmarke het gat niet mogen dichtrijden. Die zwitser had 100% zeker dat gat toch nog dichtgereden. Nu heeft Vanmarke ook niks. Ja, derde, maar dat telt niet mee. en een dikke bankrekening, en dat telt wel mee :)

 

Van Sagan had ik meer verwacht. Van Boonen had ik dit verwacht.

Link naar reactie
Gast Natte aap

krijgt hij Stijn Vandenbergh mee waardoor OPQS zichzelf weer eens schaak zet. :e012:

 

daar ben ik het niet helemaal mee eens. Vandenbergh is geen afwerker, maar zorgt er wel voor dat de rest geen trap te veel moet doen tot aan de bergjes der waarheid. Dus hij heeft Boonen, terpstra en Stybar in een zetel gezet tot aan de oude kwaremont. Alleen was het daar een kwestie van gewoon niet mee kunnen.

Terpstra en Stybar laten ze niet rijden, vandenbergh wel.

Link naar reactie
Gast Natte aap

http://www.hln.be/hln/nl/2444/Ronde-Van-Vlaanderen/article/detail/1848810/2014/04/10/Aan-de-finale-van-de-Ronde-van-Vlaanderen-wordt-komende-jaren-niet-gesleuteld.dhtml?show=art

 

De reacties zijn grappig. ongelooflijk toch hoe dat zo'n bende bejaarden kan blijven zagen over die "oude" ronde. Al moet ik wel toegeven dat de reacties al fel afgenomen zijn. Twee jaar geleden had je hier 5000 reacties per seconde. Gelukkig beginnen de meeste mensen ook wel te beseffen dat dit de beste weg is voor de toekomst. Ik vind het wel een grappige discussie.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Zou er zondag iemand opgewassen zijn tegen Cancellara? Zou Boonen beter in form zijn? Kan Van Avermaet mee als de cancel de gashendel opendraait? Kan Stybar zijn kunstje herhalen (en dan bedoel ik niet die spectaculaire sprong)?

 

En wat is er eigenlijk gebeurd met Maaskant en Langeveld? Ik had echt verwacht dat beide jongens in de voorjaarsklassiekers een rol zouden spelen. Misschien niet als topfavoriet maar er toch telkens dichtbij. Niks hoor je er nog van.

 

Ik hoop dat het een spannende koers wordt zondag. Maar ik zou het niet durven voorspellen. Voor de ronde had ik gedacht dat Cancellara met sprekend gemak zou wegrijden zoals in ... 2011? was dat toen? Maar nu weet ik het zo niet.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik zie niet direct iemand die in zijn eentje kan wegrijden en weg blijven. Cancellara zou dat kunnen, maar Vanmarcke kon hem bijhouden en hij kreeg er Van Avermaet en Vandenbergh toch ook niet af.


Als canellara sterk is, zou hij het kunnen proberen als Boonen in eh ... wat was dat jaar ook weer dat hij met Hushovd alleen weg was en Hushovd uit de bocht vloog? Op elke kasseistrook ferm doorperen tot ze allemaal sterven in zijn wiel. Een harde koers gooit Boonen zeker overboord en ook andere snelle mannen. Maar is hij wel zo sterk om ze er af te smijten?


 


Wat gaat de tactiek van OPQS zijn? Terpstra en Vandenberg voorop sturen? Boonen en Stybar in het wiel? Ik zou denken, Van Keirsbulck in een vroege vlucht. Als die wat minuten kan pakken met mannen van de tweede lijn is, kan die het lang uitzingen. Spreek dat maar af hé met een Hushovd, Langeveld, Haussler, Boreckx (al mogen we die ook niet overschatten hé, maar in de ronde kon hij toch ook lang mee en deed hij zijn werk) Een beetje zoals Vansummeren onverwacht lang genoeg wegbleef omdat Cancellara het gewicht van de koers moest dragen.


 


Ik hoop op een zeer interessant tactisch steekspel. Daarom vind ik deze twee koersen zo mooi omdat er zo veel tactiek bij komt kijken. Uiteindelijk is het de sterkste toch die wint, maar die tactieken om de sterkste te kloppen maakt het mooi.


Link naar reactie
Gast Natte aap

De aap als koersfanaat, daar moet ik even aan wennen ! Sta je ieder weekend langs de weg met je vrouw ? 

 

wat een vreemde opmerking is me dat toch weer retep, ga jij dan ieder weekend naar een dédibeurs met je vrouw? :)

 

Ik kijk liever RVV en P-R dan een match voetbal. Dan zit ik al om 12u voor TV hoor.

Ik ben vorig jaar naar Parijs Roubaix gaan kijken in het bos van Wallers en dit jaar naar een voetbalwedstrijd in de Ghelamco arena en beiden zijn me zeer goed bevallen. Telkens met mijn vrouw ja ;) Dit jaar hebben we het bezoek aan RVV overgeslagen. Voor een keertje is dat wel eens leuk zo'n koers, maar ik kijk het liever op tv.

Link naar reactie

wat een vreemde opmerking is me dat toch weer retep, ga jij dan ieder weekend naar een dédibeurs met je vrouw?  :)

 

Ik kijk liever RVV en P-R dan een match voetbal. Dan zit ik al om 12u voor TV hoor.

Ik ben vorig jaar naar Parijs Roubaix gaan kijken in het bos van Wallers en dit jaar naar een voetbalwedstrijd in de Ghelamco arena en beiden zijn me zeer goed bevallen. Telkens met mijn vrouw ja ;) Dit jaar hebben we het bezoek aan RVV overgeslagen. Voor een keertje is dat wel eens leuk zo'n koers, maar ik kijk het liever op tv.

 

Niet altijd maar ze gaat soms mee: Gouda, Haarlem. Dedie jagen blijft voor haar beperkt tot het begroeten van bevriende jagerts, een enkele tekening scoren (Cromheecke is haar favoriete tekenaar) winkelen en op een terras zitten ! Ik vond het wel een mooi gezicht: de aap gehuld in strakke koers kledij en de nubische prinses met zo'n bekende geelzwarte vlag !

Link naar reactie
Gast Natte aap

Vorig jaar stond de Nubische prinses toch mee te zwaaien met een zwart-geel-rode vlag in de hel van het noorden. Ze had geen idee waarom, wie er rondreed en wat het doel van de sport was, maar ze was toch enthousiast en had een leuke dag. Ik ook. :)

 

Strakke wielrennerskleding is niet gemaakt voor mensen met mijn postuur. Losse zwangerschapskleding is eerder mijn deel.

Link naar reactie

Ik zie Boonen wel meegaan met Cancellara en Vanmarcke. De laatste jaren heeft hij het lastig op de heuveltjes, maar op de kasseien van Roubaix gooien ze hem niet zomaar los. Die koers is, nog veel meer dan het Vlaamse voorjaar, op zijn lijf geschreven. En 't is nu niet dat hij vorige week slecht was.

 

Langeveld rijdt goed rond, op zijn niveau zeg maar. Alleen probeerde hij vorige jaren al eens te anticiperen terwijl hij nu zolang mogelijk probeert aan te klampen blijkbaar. Dat levert dan top-15 plaatsen op in de grote koersen maar zoiets komt niet in beeld. Blijft wel een gevaarlijke klant als hij op tijd weggeraakt.

 

Kristoff gaan ze ook niet zomaar kwijtspelen, en neem die mee naar de piste en 't is om zeep. De andere namen die de natte aap opnoemt, daar geloof ik niet in (Hushovd is verleden tijd, Haussler weer hopeloos uit vorm en Van Keirsbulck oogt ondanks zijn overwinningen toch nog niet klaar voor de grote koersen).

 

Dan is het nog uitkijken welke Fransman van Europcar of Ag2r lang meegaat dit jaar. Gaudin rijdt vrij onopvallend tot nu toe, maar Roubaix is zijn koers dus wie weet... En van Sky is het ook afwachten wie van hun renners de finale halen. Wiggins, Hagen en Thomas of toch weer Eisel?

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

 

De andere namen die de natte aap opnoemt, daar geloof ik niet in (Hushovd is verleden tijd, Haussler weer hopeloos uit vorm en Van Keirsbulck oogt ondanks zijn overwinningen toch nog niet klaar voor de grote koersen).

 

 

oei, klein misverstandje. Ik bedoelde eerder dat de tactiek van OPQS er in zou kunnen bestaan om een renner die een lange ontsnapping aankan (Van Keirsbulck) voorop te sturen met een paar mannen die niet kunnen winnen maar vooruit geschoven worden. En dan denk ik aan hushovd, haussler, Hagen enz. Die zijn niet sterk genoeg om de grote mannen te kloppen, maar ze kunnen het wel een tijdje uithouden. Dat kan een ontsnapping worden die lang draagt. Maar niet stand houdt tot het eind. Nu ja, dat dachten ze met de ontsnapping van Vansummeren ook hé. Die pakken we straks wel terug.

Link naar reactie

Ah, op die manier. Ja, daar is Van Keirsbulck wel geschikt voor.

 

Vansummeren was het jaar voor zijn zege wel mee met de favorieten (in die editie waarin Boonen iedereen systematisch kapot reed), die zullen ze niet echt onderschat hebben maar daar speelden andere factoren (Hushovd als ideale ploegmaat op het wiel van Cancellara, en met Hushovd reed je toen niet naar de piste). Tjallingii zat daar ook bij, dat is misschien diegene die ik zo'n zege nog het meest gun. Sympathieke kerel, voorbeeldige knecht de rest van het jaar, vegetariër,... :) Maar ja, de kans dat hij nog eens in zo een positie komt te zitten is niet zo groot.

Link naar reactie
Gast Natte aap

klopt allemaal wat je zegt ;)

 

En die tjalingi mag het van mij ook halen. Ik gun Boonen zijn record wel, ik gun het Cancelara ook en ik gun een outsider ook zijn overwinning, zo lang het maar een mooie open strijd is met veel tactiek via de oortjes. 

Link naar reactie

Tja, een sport voor échte mannen ipv dat voetbal voor kapsalonjuffrouwtjes en meneer kan niet meer mee. ;)

 

Nou ja, je kan ook stellen: fietsende medicijnkastjes, de heren slikken zoveel pijnstillers dat ze te laat reageren met ongelukken als gevolg.

 

Echte mannen die sporten:

 

rugby.jpg

Link naar reactie
Gast Natte aap

Nou ja, je kan ook stellen: fietsende medicijnkastjes, de heren slikken zoveel pijnstillers dat ze te laat reageren met ongelukken als gevolg.

 

Echte mannen die sporten:

 

rugby.jpg

 

nou nou, zo naief ben je toch ook niet hé. Of ben je echt één van die paar mensen die gelooft dat de enige sport die serieus gecontroleerd wordt (naast atletiek en een beetje zwemmen) ook de enige sport is die doping gebruikt?

 

Die rugby'ers van je gebruiken ook allemaal hoor. Op een enkeling na.

Link naar reactie
Gast Natte aap

NIKKI TERPSTRA......jajajajajaaaaaah.

 

De west Vlamingen moesten om mij lachen in Ieper, maar hij heeft hem.....

 

dat is een goeie coureur. Heeft gisteren een anonieme wedstrijd gereden en het ploegenspel perfect gespeeld. Zijn geluk was dat hij een in de eerste plaats zelf een steengoed coureur en tijdrijder is, pannenkoeken komen niet in de finale van zo'n koers en in de tweede plaats dat Sagan en Degenkolb en Boonen in die kopgroep zaten. Niemand wil het risico lopen om Terpstra terug te gaan halen en dan in de sprint geklopt te worden door een snelle degenkolb en De Backer zat ook door zijn beste krachten heen, dus die kon Terpstra niet meer terug halen. Cancellara en Vanmarcke zullen ook geen overschot meer gehad hebben, anders hadden ze zeker nog een uitval geprobeerd.

 

Terechte winnaar. Ik gun het hem wel.

 

En het was een mooie koers, veel actie, niet gesloten tot op Carrefour de l'arbre, maar koersen met open vizier. Jammer dat Hushovd niet onmiddellijk met Boonen in de aanval was getrokken, want dan had ik nog wel eens willen zien of Belkin sterk genoeg was om Hushovd, Thomas en Boonen te gaan halen. Nu heeft BMC kopwerk blijven doen tot Hushovd er bij was en zo het gat te klein gehouden voor een echte ontsnapping.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...