Ga naar inhoud

Festival In Brussel - 7 En 8 September


Campesino

Recommended Posts

Als er over zoiets triviaals als een stripfestival al zo grote tegenstellingen zijn dan houd ik mijn hart vast m.b.t. de nabije toekomst van België.

Wanneer gaan de Belgen (Vlamingen en Walen) eens inzien dat de mogelijkheid tot 2 of 3-taligheid gigantische voordelen biedt bij b.v. de internationale handel......

 

Of zie ik het nu te simplistisch?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als er over zoiets triviaals als een stripfestival al zo grote tegenstellingen zijn dan houd ik mijn hart vast m.b.t. de nabije toekomst van België.

Wanneer gaan de Belgen (Vlamingen en Walen) eens inzien dat de mogelijkheid tot 2 of 3-taligheid gigantische voordelen biedt bij b.v. de internationale handel......

 

Of zie ik het nu te simplistisch?

Niet enkel handel maar intelligentie in het algemeen.

 

Maar in Wallonië hebben ze daar nooit interesse in gehad om een 2e taal aan te leren. Waarschijnlijk het Franse chauvinisme dat nog zijn invloed had.

 

Nu dien je ook wel Brussel als iets aparts te zien t.o.v de rest van Wallonië. Brussel is volledig gepolitiseerd. De rest van Wallonië veel minder. Dat is dan ook een veel interessantere regio.

Link naar reactie

Maar in Wallonië hebben ze daar nooit interesse in gehad om een 2e taal aan te leren. Waarschijnlijk het Franse chauvinisme dat nog zijn invloed had.

 

In Wallonië krijgen ze Nederlands op de school zoals de Vlamingen Frans krijgen op de schoobanken. Het draait ook wel om het gebruik ervan.  Ook in Vlaanderen zijn er heel wat Vlamingen die nooit in aanraking komen met Franstaligen waardoor men de taal niet echt gebruikt. Ondertussen zijn er al immersiescholen in Wallonië maar alles gaat langzaam.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...