Ga naar inhoud

Strips uit het archief.


cartoonesk

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ondanks off-topic, zal ik hier ook af en toe cartoons plaatsen. De reden zijnde dat er niet zoveel strips overblijven in mijn (digitale) archief, die leuk genoeg zijn. In het papieren archief mankeren er pagina's, omdat ik vroeger mijn strips minder belangrijk of minder waardevol achtte, waardoor er originelen verloren zijn geraakt (of cadeau gegeven).

 

Hier een cartoon uit Zone5300 (2002). Kleuren door Tonio van Vugt.

 

cartoon zone5300 nummer 2 2002.jpg

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
15 uren geleden, cinco zei:

Ja, die is echt goed. En ook dat Stripdagboek uit Myx.

In die stijlen zit potentieel voor een graphic novel.

Dank je wel voor het compliment.

Het is me echter nooit gelukt een albumvullende strip te tekenen. Ondanks enkele pogingen (o.a. het project van Heer der Vliegen, zie eerste pagina van dit topic). Ik heb respect voor striptekenaars, die dat wel kunnen maar heb het meestal bij gags en korte verhalen gehouden.

Voor de stripster-site heb ik wel geprobeerd een langer verhaal te tekenen in afleveringen. Apocalyps Wow! heette dat. Het was geïnspireerd door manga en ik wilde het verhaal al improviserend tekenen, zoals Moebius ook wel heeft gedaan. Het is bij twee afleveringen gebleven. Ik heb het uit het archief opgedoken en zal het zo meteen scannen, omdat het misschien interessant is om te zien, ondanks dat er geen einde is, dus. Tot straks.

Link naar reactie
Op 23/11/2022 om 09:47, cartoonesk zei:

Dank je wel voor het compliment.

Het is me echter nooit gelukt een albumvullende strip te tekenen. Ondanks enkele pogingen (o.a. het project van Heer der Vliegen, zie eerste pagina van dit topic). Ik heb respect voor striptekenaars, die dat wel kunnen maar heb het meestal bij gags en korte verhalen gehouden.

Voor de stripster-site heb ik wel geprobeerd een langer verhaal te tekenen in afleveringen. Apocalyps Wow! heette dat. Het was geïnspireerd door manga en ik wilde het verhaal al improviserend tekenen, zoals Moebius ook wel heeft gedaan. Het is bij twee afleveringen gebleven. Ik heb het uit het archief opgedoken en zal het zo meteen scannen, omdat het misschien interessant is om te zien, ondanks dat er geen einde is, dus. Tot straks.

Wat bedoel je met 'stripster-site'? Ik was geïnteresseerd en deed wat research maar, uhm, ik kwam op wat anders uit ... 😬

En bestaat er zoiets als een Getekende Reep magazine? Ik zag je daar ook iets over posten.

Link naar reactie
18 minuten geleden, SVlitsen zei:

Wat bedoel je met 'stripster-site'? Ik was geïnteresseerd en deed wat research maar, uhm, ik kwam op wat anders uit ... 😬

En bestaat er zoiets als een Getekende Reep magazine? Ik zag je daar ook iets over posten.

De site stripster.eu was een site waar wekelijks nieuwe strips door amateurs en beginnende tekenaars werden geplaatst. Helaas is de site er na ongeveer 20 jaar mee op gehouden. Heeft dus geen zin de site op te zoeken. (excuus voor het misverstand)

En, ja, de "baas" van dit forum @Bonte heeft nu al vier nummers van de Getekende Reep magazine uitgebracht. Zie de gelijknamige topic in Strips Algemeen. Je kunt ze eventueel vinden in stripspeciaalzaken.

groetjes.

 

Getekende Reep Magazine 4.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...