Guest Kontiki Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Onder menig radar verdwenen, maar Gerrit Stapel zou vorige week zijn overleden. Quote Link to comment
velden8 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Ik heb wel wat boeken van de beste man in mijn kasten staan. Hij zal wel behoorlijk op leeftijd zijn geweest. Volgens Catawiki kwam zijn eerste boek uit in 1948. Heb de beste man nooit mogen ontmoeten op een beurs. Mijn condoleances naar familie en vrienden. Quote Link to comment
Wil Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Ik heb van hem alleen Jonne, daarnaast dacht ik dat hij in de jaren '80 sprookjes verstripte maar dat blijkt Fred Julsing te zijn na een check Uiteindelijk is hij een mooie 92 jaar geworden, het is niet echt groot nieuws in NL, net zitten googelen en alleen het berichtje van Kontiki teruggevonden en in Wikipedia zijn naam in de lijst van overleden personen in 2013..(18 juli), geen enkele krant oid besteed er aandacht aan. hier een filmpje van hem "Gerrit Stapel blijkt terug" http://www.youtube.com/watch?v=GG7EH0jTD4Y Quote Link to comment
helahela Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 op de site Lambiek of Lambiekstrip is er een ingang aan hem gewijf, en volgens way ik daar zue was hij een uitstekend tekenaar. Maar ik beken dat ik niets van hem heb gekezen. Inderdaad een bertje tedn onrechte in de vergeethiek gerakt Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 op de site Lambiek of Lambiekstrip is er een ingang aan hem gewijf, en volgens way ik daar zue was hij een uitstekend tekenaar. Maar ik beken dat ik niets van hem heb gekezen. Inderdaad een bertje tedn onrechte in de vergeethiek gerakt de emotie grijpt je aan hé, ik begrijp het. Effe serieus. Had hij niet vroeger een strip in robbedoes? Ik kan me daar precies iets over herinneren, of ben ik mis? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 de emotie grijpt je aan hé, ik begrijp het. Effe serieus. Had hij niet vroeger een strip in robbedoes? Ik kan me daar precies iets over herinneren, of ben ik mis? Huon de neveling. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 yep, dat was 'm. Wat kon die man geweldig tekenen. Ik las zijn verhalen nooit, te veel tekst, maar de plaatjes bekeek ik altijd wel. Prachtig zwart-wit. Quote Link to comment
Recommended Posts