Ga naar inhoud

🎭 💃 Podiumkunst die je omver blaast.


sporoi

Recommended Posts

Ik vond niet dadelijk een topic over podiumkunsten, daarom bij deze.

Maak je een voorstelling van dans, theater, circus, klassiek, opera, jazz, operette, cabaret, hard rock e. d. ,dus een "live" voorstelling mee dat je avond meer dan goed maakt en de volgende dagen blijft nazinderen? Deel je ervaring dan hier, het liefst heet van de naald.

 

Gisterenavond naar een voorstelling dans geweest van Rosas van  Anne Teresa De Keersmaeker in het Stuk in Leuven, als opener van mijn eigen podiumseizoen. Het  was een hypnotiserende ervaring. Dat was repetitieve dans op een volgehouden hoog niveau, onder de hypnotiserende muziek van Steve Reich. Spijtig dat de voorstelling, iets meer dan een uur, zo kort was. Ik had al een paar andere voorstellingen van de choreografe gezien, dus ik kende haar beeldtaal wel zo een beetje. Maar het blijft indrukwekkend mooi.

 

Quote

Fase, Four Movements to the Music of Steve Reich, de allereerste voorstelling van choreografe Anne Teresa De Keersmaeker, ging in 1982 in première. Fase bestaat uit drie duetten en één solo, gechoreografeerd op vier repetitieve composities van de Amerikaanse minimalist Steve Reich.

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Comicoos zei:

Ik had graag nog eens een voorstelling gezien van de Kakkewieten. ‘De ingebeelde Grieken’ vond ik geweldig: tegelijkertijd modern, klassiek, humoristisch en diepgaand. Maar ik vrees dat dat er niet meer inzit gezien hun laatste project van 2011 dateert…

Dat is inderdaad al heel lang geleden, ook volgens wiki is er na 2011 niets meer. Ik heb ze spijtig genoeg  nooit gezien.  

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

In de tweede helft van de jaren '00 heb ik verschillende keren voorstellingen van Abattoir Fermé gezien.

Heerlijk, die duistere en beklemmende sfeer. Als een koortsdroom waar je midden in zit.

 

In 2020 was hun voorstelling in Leuven geannuleerd zie ik net. Ze zullen dus wel terugkomen? Hou ik in mijn achterhoofd. 

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

Gisteren naar "De Vijfde van Ludo" geweest. Wat was 't fijn om weer eens naar toneel te kunnen gaan. Ik heb zeer genoten van de voorstelling - nooit gedacht dat Beethoven op accordeon zo sterk zou overkomen.

 

Aha, bij mij op het werk dus.
Ik deed gisteren het onthaal van de artiesten.  Ze waren heel tevreden met de voorstelling maar ik heb nog niks opgevangen van het publiek.  Blij te horen dat het goed was.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Kamagurka en Herr Seele, "the return of the comeback" blies me om een andere reden omver: ik heb nog maar éénmaal een soortgelijke amateuristische bedoening gezien dan deze voorstelling. Dit was een aaneenschakeling van zeer flauwe en slecht gebrachte grappen, met kwijl en sperma gelardeerd.. Het absurdisme kan geen amateurisme vergoelijken en staat of valt met wat  "au sérieux" op de planken. Maar dat kwam er niet, alsof het er allemaal niet toe doet en de naamsbekendheid alles vergoelijkt. Misschien waren mijn verwachtingen met "Lava" te hoog gespannen geweest. Kamagurka zelf mompelde continu zijn veelal geïmproviseerde tekst. Dat werd gecompenseerd door de klare stem van Herr Seele, voorzover hij zich niet aan het omkleden was achter de schermen. Hij had echter zijn grimassen niet onder controle en viel gedurig uit zijn rol. 

 

Al bij al een afgang? Niet voor het duo, die duidelijk veel plezier had ... Nu nog de zaal meekrijgen.

Link naar reactie
  • sporoi changed the title to 🎭 💃 Podiumkunst die je omver blaast.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...