Ga naar inhoud

Heel Snel Afgevoerde Reeksen... Terecht ?


Veto

Recommended Posts

Bij het doorlopen van mijn collectie viel het mij op dat bepaalde reeksen toch wel een bijzonder kort leven beschoren zijn... om niet te zeggen soms na één of twee albums genadeloos worden afgevoerd.

 

Volgende 'reeksen' uit mijn verzameling werden heel snel afgevoerd :

- 'Lucius' (Dufaux / Musquera) uit 1986 : na één deel afgevoerd... maar nadien door Dufaux omgevormd en herschreven tot de succesreeks 'Murena'

- 'Trust' uit 2007 : na één deel afgevoerd, niet geheel onterecht vond ik
 

- 'De Gilde' (2006-2008) : na twee albums afgevoerd, vond ik nochtans een leuk reeksje-in-wording

 

- 'Vuur' (2005) : enige album van Marc Hardy in mijn verzameling, ik heb het nooit gehad voor 'G.Raf Zerk' en aanverwanten... qua verhaal idd niet bijster maar toch wel héél snel afgevoerd

 

- 'De balling' (2010) : wacht al drie jaar op een vervolg... hopelijk komt het ervan want dit eerste album vond ik veelbelovend

 

- 'De Herinnering aan Abraham' : begon héél ambitieus met verschillende tekenaars en verschillende scenaristen maar na twee albums al afgevoerd... ook dit vond ik jammer, al was het maar omwille van de zalige covers die mijn 'god' Rosinski elke keer mocht schilderen

 

Wat vinden jullie van bovenstaande reeksen ? Terecht afgesoupeerd ?

 

Ken je nog andere voorbeelden van heel snel afgevoerde reeksen ?


 

post-69-0-64628400-1374783294_thumb.jpg

post-69-0-39875300-1374783295_thumb.jpg

post-69-0-36642000-1374783296_thumb.jpg

post-69-0-84978700-1374783296_thumb.jpg

post-69-0-30011200-1374783398_thumb.jpg

post-69-0-80662200-1374783398_thumb.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik heb maar van een recente reeks echt spijt dat ze zo vroeg gestopt is, en dat is Kabbala. Ik vond dat zoooo goed...

 

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=720

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=578

 

 

 

 

kabbala.jpg

 

Deel 3 is nog in het Frans verschenen, maar dat was een verplicht gebreid einde. Zoooo jammer.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Van De Balling ben ik ook benieuwd naar het vervolg, de rest heb ik niet gelezen.

 

@ Theoak, Bouncer loopt gewoon door tot deel acht toch?

 

De Balling was blijkbaar volledig afgevoerd, maar deel 2 verschijnt dan toch in november (in het Frans). Hopelijk volgt er ook een vertaling.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

De balling zal toch wel een vervolg (vertaling) krijgen zeker?

 

nog eentje voor het lijstje: Sarah (die horor strip) . Ik vond de eerste twee delen echt absoluut geweldig, en kan het nog altijd bijna niet geloven dat dit geen topper is geworden...

 

Ook hier verschijnt er wel degelijk een derde deel in het Frans. Wel niet bij Dupuis, maar bij Les Humanides Associés die de rechten hebben overgekocht een ook delen 1 en 2 opnieuw uitgeven met andere cover

 

http://www.humano.com/album/35801

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie
Gast Natte aap

Orbital is eigenlijk geen afgevoerde reeks, maar wel een afgevoerde vertaling. In het Frans loopt Orbital gewoon door.

 

ah, dus misschien toch nog ergens hopen dat er later een vertaling van komt (niet dat ik in het frans niet wil lezen, maar ik vind het geen HC reeks, wel een leuke sc reeks)

Link naar reactie

Deze is wel niet abrupt gestopt in het Frans. Integendeel.

 

Te vroeg stopgezet : Jump. Oke, strip2000 neemt de draad weer op, maar toch. Ik blijf erbij dat ze die reeks beter en beter werd.

 

Jump is idd. gedurende de reeks beter geworden, zo vanaf 10. ;)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik het jammer van alle gestopte reeksen, maar van de laatste tijd inderdaad Er was eens..,Damocles.En Trust vond ik wel goed.

Ach en van daarvoor Kaarib,Al'Togo,Nieuwe ijstijd,Reality Show,Benson Gate enz enz.

 

Nieuwe IJstijd is in ieder geval één afgeronde cyclus van verschenen. Het is misschien niet het definitieve einde maar het is tenminste een einde.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Euhh,... Tessa (na 6 delen), Notre Dame (na 2 delen), Figaro (6 delen), Hel (1 deel)

Allemaal erg jammer, maar gelukkig worden ook sommige series doorgezet bij andere uitgevers, bijvoorbeeld Betty & Dodge!!!

 

Ik dacht dat Tessa toch afgerond was na deel 6?

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...