Veto Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Bij het doorlopen van mijn collectie viel het mij op dat bepaalde reeksen toch wel een bijzonder kort leven beschoren zijn... om niet te zeggen soms na één of twee albums genadeloos worden afgevoerd. Volgende 'reeksen' uit mijn verzameling werden heel snel afgevoerd :- 'Lucius' (Dufaux / Musquera) uit 1986 : na één deel afgevoerd... maar nadien door Dufaux omgevormd en herschreven tot de succesreeks 'Murena'- 'Trust' uit 2007 : na één deel afgevoerd, niet geheel onterecht vond ik - 'De Gilde' (2006-2008) : na twee albums afgevoerd, vond ik nochtans een leuk reeksje-in-wording - 'Vuur' (2005) : enige album van Marc Hardy in mijn verzameling, ik heb het nooit gehad voor 'G.Raf Zerk' en aanverwanten... qua verhaal idd niet bijster maar toch wel héél snel afgevoerd - 'De balling' (2010) : wacht al drie jaar op een vervolg... hopelijk komt het ervan want dit eerste album vond ik veelbelovend - 'De Herinnering aan Abraham' : begon héél ambitieus met verschillende tekenaars en verschillende scenaristen maar na twee albums al afgevoerd... ook dit vond ik jammer, al was het maar omwille van de zalige covers die mijn 'god' Rosinski elke keer mocht schilderen Wat vinden jullie van bovenstaande reeksen ? Terecht afgesoupeerd ? Ken je nog andere voorbeelden van heel snel afgevoerde reeksen ? Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Theoak Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Spynest Succubus Bouncer vanaf deel 6 Quote Link to comment
De Wortel Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Van De Balling ben ik ook benieuwd naar het vervolg, de rest heb ik niet gelezen. @ Theoak, Bouncer loopt gewoon door tot deel acht toch? Quote Link to comment
Theoak Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Eigenlijk kon Bouncer na de eerste 5 delen alleen maar minder worden en dat deed het naar mijn mening ook. Iets te veel karikaturale figuren in de latere delen. Quote Link to comment
Veto Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Extra Muros was toch afgerond na drie delen ? Of heb ik dat verkeerd voor ? Lang geleden dat ik die drie albums nog eens gelezen heb maar het is me niet echt bijgebleven dat het geen afgerond geheel was... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Kool Thing Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Extra Muros was een afgerond drieluik. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Ik heb maar van een recente reeks echt spijt dat ze zo vroeg gestopt is, en dat is Kabbala. Ik vond dat zoooo goed... http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=720 http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=578 Deel 3 is nog in het Frans verschenen, maar dat was een verplicht gebreid einde. Zoooo jammer. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Warson Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Orbital Orbital is eigenlijk geen afgevoerde reeks, maar wel een afgevoerde vertaling. In het Frans loopt Orbital gewoon door. Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat" Link to comment
Warson Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Van De Balling ben ik ook benieuwd naar het vervolg, de rest heb ik niet gelezen. @ Theoak, Bouncer loopt gewoon door tot deel acht toch? De Balling was blijkbaar volledig afgevoerd, maar deel 2 verschijnt dan toch in november (in het Frans). Hopelijk volgt er ook een vertaling. Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat" Link to comment
Aerogi Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 De balling zal toch wel een vervolg (vertaling) krijgen zeker? nog eentje voor het lijstje: Sarah (die horor strip) . Ik vond de eerste twee delen echt absoluut geweldig, en kan het nog altijd bijna niet geloven dat dit geen topper is geworden... Quote Link to comment
grim Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 stond er bij extra muros niet einde eerste cyclus (of was dat bij de plaag)? Quote Link to comment
Warson Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 De balling zal toch wel een vervolg (vertaling) krijgen zeker? nog eentje voor het lijstje: Sarah (die horor strip) . Ik vond de eerste twee delen echt absoluut geweldig, en kan het nog altijd bijna niet geloven dat dit geen topper is geworden... Ook hier verschijnt er wel degelijk een derde deel in het Frans. Wel niet bij Dupuis, maar bij Les Humanides Associés die de rechten hebben overgekocht een ook delen 1 en 2 opnieuw uitgeven met andere cover http://www.humano.com/album/35801 Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat" Link to comment
Krimson Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 De gilde vond ik ook zeer goed Quote Link to comment
Aerogi Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Ook hier verschijnt er wel degelijk een derde deel in het Frans. Wel niet bij Dupuis, maar bij Les Humanides Associés die de rechten hebben overgekocht een ook delen 1 en 2 opnieuw uitgeven met andere cover http://www.humano.com/album/35801 Dus de kans dat dit ooit in het Nederlands zal verschijnen, zal waarschijnlijk niet zo groot zijn? Tenzij als een integrale misschien? Quote Link to comment
Aerogi Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Gilgamesh van Mitton? Ik herinner me nog vaag het eerste deel, en vond het best wel een boeiend gegeven. Enig idee waarom deze nooit verder is uitgewerkt? Quote Link to comment
Peter Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Orbital is eigenlijk geen afgevoerde reeks, maar wel een afgevoerde vertaling. In het Frans loopt Orbital gewoon door. ik weet het, ik heb deel 5 dit weekend in het frans gekocht. Quote Link to comment
fluiten Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 De Duivels van Alexia. Quote Je ne suis pas de ceux qui disent : " Ce n'est rien, C'est une femme qui se noie. " Link to comment
schoeren Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Zeer recent:er was eens.... Een persoonlijke favoriet. Quote Link to comment
Kool Thing Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Deze is wel niet abrupt gestopt in het Frans. Integendeel. Te vroeg stopgezet : Jump. Oke, strip2000 neemt de draad weer op, maar toch. Ik blijf erbij dat ze die reeks beter en beter werd. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Natte aap Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Orbital yep, ten onrechte wat mij betreft, ik vond het leuk en zou het blijven kopen zijn in sc. Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Orbital is eigenlijk geen afgevoerde reeks, maar wel een afgevoerde vertaling. In het Frans loopt Orbital gewoon door. ah, dus misschien toch nog ergens hopen dat er later een vertaling van komt (niet dat ik in het frans niet wil lezen, maar ik vind het geen HC reeks, wel een leuke sc reeks) Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Ik heb trouwens van de reeksen die Veto opsomt, geen enkele gelezen, dus wat mij betreft, terecht Quote Link to comment
Lecram Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Damocles van Henriet, onbegrijpelijk, wordt niet meer vertaald...... Quote Link to comment
luckyluke Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 IIn het frans verschijnt zelfs een spin/off van orbital.II Quote Link to comment
globetrotter Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Mekong, slechts 2 delen verschenen. Geen superreeks trouwens. En de meesters van Benson Gate is ook na 2 delen gestopt in het NL. Quote Link to comment
SPeeDy Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Oribital is ten minste nog mooi afgerond (telkens een tweeluik), maar is idd zonde dat ze dit niet meer vertalen. Zo'n goeie sf had ik in jaren niet meer gelezen. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Die cover van Lucius trekt dus waarlijk op de ballen... Quote Link to comment
chico 2 Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Zeer recent:er was eens.... Een persoonlijke favoriet. Ja, knappe reeks...echt zonde. Quote Link to comment
globetrotter Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Ben, bedoel je Tequila Desperado's? Quote Link to comment
Geinz Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Wondertown Stadslegendes Mr President Quote Link to comment
luckyluke Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Persoonlijk vind ik het jammer van alle gestopte reeksen, maar van de laatste tijd inderdaad Er was eens..,Damocles.En Trust vond ik wel goed. Ach en van daarvoor Kaarib,Al'Togo,Nieuwe ijstijd,Reality Show,Benson Gate enz enz. Quote Link to comment
Aerogi Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Apocalypse Mania is nog zo'n reeks die niet af lijkt. Ik heb me laten vertellen dat die wel in het Frans is verder gegaan Quote Link to comment
Swagman Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Deze is wel niet abrupt gestopt in het Frans. Integendeel. Te vroeg stopgezet : Jump. Oke, strip2000 neemt de draad weer op, maar toch. Ik blijf erbij dat ze die reeks beter en beter werd. Jump is idd. gedurende de reeks beter geworden, zo vanaf 10. Quote Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien. Link to comment
Diogenes Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Persoonlijk vind ik het jammer van alle gestopte reeksen, maar van de laatste tijd inderdaad Er was eens..,Damocles.En Trust vond ik wel goed. Ach en van daarvoor Kaarib,Al'Togo,Nieuwe ijstijd,Reality Show,Benson Gate enz enz. Nieuwe IJstijd is in ieder geval één afgeronde cyclus van verschenen. Het is misschien niet het definitieve einde maar het is tenminste een einde. Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Daan Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Euhh,... Tessa (na 6 delen), Notre Dame (na 2 delen), Figaro (6 delen), Hel (1 deel) Allemaal erg jammer, maar gelukkig worden ook sommige series doorgezet bij andere uitgevers, bijvoorbeeld Betty & Dodge!!! Quote Link to comment
Warson Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Euhh,... Tessa (na 6 delen), Notre Dame (na 2 delen), Figaro (6 delen), Hel (1 deel) Allemaal erg jammer, maar gelukkig worden ook sommige series doorgezet bij andere uitgevers, bijvoorbeeld Betty & Dodge!!! Ik dacht dat Tessa toch afgerond was na deel 6? Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat" Link to comment
eddy0001 Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Ik dacht dat Tessa toch afgerond was na deel 6? Afgevoerd na 6 delen is mi ook niet echt heel snel. Quote Link to comment
Theoak Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Er komt nog een zevende en laatste deel van Tessa in 2014. Chancellor uit de Collectie Pilote (2 delen slechts) kon ik vroeger zeer waarderen, leuke sf-serie. Buttonman/-men had ook wel afgemaakt mogen worden. Quote Link to comment
Recommended Posts