Ga naar inhoud

Geweld In Comics Vs Franco-Belgische Strips.


Recommended Posts

En hij slaat de plank mis, Buck Danny is een pilotenstrip volgens hem omdat er piloten in voorkomen. Tja dan is Suske en Wiske een Krimsonstrip omdat Krimson erin voorkomt. Beetje kort door de bocht. Maar goed het zou kunnen. Buck Danny, de piloot in de pilotenstrip is wel de hoofdpersoon net als Parker een detectivestrip kan noemen, ook hier weer Parker de hoofdpersoon. In TWD is geen zombie de hoofdpersoon, dat zijn de niet-Zombies. Dus je kan iets een pilotenstrip noemen maar dan wel als de piloot een hoofdpersoon is, zelfde geldt voor een zombiestrip. Dan moet die zombie wel een hoofdpersoon zijn en dat kan. Of het ooit gedaan is weet ik niet maar het kan. 

 

De films Wasting Away en vooral Colin zijn volledig verteld vanuit het standpunt van de zombie(s). Het werkt wel, maar je kan er maar zoveel mee doen...

Walking Dead bevat zombies, maar het gaat uiteraard over de niet-zombies.

Grr. Argh.

Link naar reactie

En hij slaat de plank mis, Buck Danny is een pilotenstrip volgens hem omdat er piloten in voorkomen. Tja dan is Suske en Wiske een Krimsonstrip omdat Krimson erin voorkomt. Beetje kort door de bocht. Maar goed het zou kunnen. Buck Danny, de piloot in de pilotenstrip is wel de hoofdpersoon net als Parker een detectivestrip kan noemen, ook hier weer Parker de hoofdpersoon. In TWD is geen zombie de hoofdpersoon, dat zijn de niet-Zombies. Dus je kan iets een pilotenstrip noemen maar dan wel als de piloot een hoofdpersoon is, zelfde geldt voor een zombiestrip. Dan moet die zombie wel een hoofdpersoon zijn en dat kan. Of het ooit gedaan is weet ik niet maar het kan. 

 

Dan kan er dus ook wel nooit een Wereldoorlog-strip zijn, want die tijdsperiodes kunnen ook nooit een hoofdrolspeler zijn. Dus ik vind deze redenering een beetje te kort door de bocht. TWD heeft als belangrijk uitgangspunt en element zombies, dus zie ik er geen graten in om die een zombiestrip te noemen. Ja het is meer, maar het is tevens een zombiestrip.

 

Voor mij persoonlijk heeft welke zombiestrip dan ook, al van bij de start een nadeel.. ik moet het ongeloofwaardige van een zombie kunnen overwinnen. En TWD doet dat voor mij niet. De andere elementen tillen het niet zo hoog op dat ik er voorbij kan. Toegegeven andere veronderstellingen kan ik vlugger 'overwinnen' om toch mee te stappen, maar zombies zijn nu net diegene die het moeilijkst zijn (en neen ik zou niet weten waarom). Hier lukt het niet voor mij.

Link naar reactie

 

Voor mij persoonlijk heeft welke zombiestrip dan ook, al van bij de start een nadeel.. ik moet het ongeloofwaardige van een zombie kunnen overwinnen. En TWD doet dat voor mij niet. De andere elementen tillen het niet zo hoog op dat ik er voorbij kan. Toegegeven andere veronderstellingen kan ik vlugger 'overwinnen' om toch mee te stappen, maar zombies zijn nu net diegene die het moeilijkst zijn (en neen ik zou niet weten waarom). Hier lukt het niet voor mij.

 

Dat is nu exact de reden om deze strip(en natuurlijk mijn aversie jegens afkortingen-heb het toch gewoon over the walking dead-TWD klinkt zo sekte achtig) niet te kopen.

Link naar reactie

héhé, ik leg alleen uit waarom ik tot nu toe geen the walking dead (TWD voor insiders) heb gekocht/gelezen. Moet ik elk biermerk bij de Appi proeven voordat ik een westmalle dubbeltje mag leegschenken ? Wellicht loop ik een pareltje mis, misschien ontloop ik een stinker, je kan niet alles lezen, drinken, roken, eten of beluisteren. 

Link naar reactie

Toch denk ik wel dat jij TWD kan smaken Retep :)

 

Wellicht, ik lees ook comics en een heel enkele mangatje. Zelfs enkele fervente hollandse dedijagers zitten te zeuren dat het goede boekjes zijn. Overigens laat ik me nimmer negatief uit oover deze strip in het bijzonder. maar ik heb het gewoon niet zo op dat zombie thema (zie Witams post die het heel goed verwoordt).  Als ik nu van Lecram (groot en fanatiek TWD fan) eens een paar boekjes te lees zou krijgen......

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Natuurlijk niet. Mallerd.

 

Maar indien een groot deel van de Nederlandsche bevolking niet was gaan stemmen en al zeker niet op ongure clubjes van neoliberale signatuur alsook hun bondgenoten in het sociaaldemocratische veld, dan kwam het misschien niet zover.

 

Jij, als enkeling, die niet zou gaan stemmen ( wat jij toch nooit zou doen :e002: ), zal daar geen verandering teweegbrengen. Dus zal er bijna nergens TWD in de schappen staan.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

... Dan moet die zombie wel een hoofdpersoon zijn en dat kan. Of het ooit gedaan is weet ik niet maar het kan.

 

 

Er is minstens 1 strip met een zombie in de hoofdrol, namelijk Scott Zombi door Gabrion en Zidrou! :-)51CE33M0C4L._SY445_.jpg

 

 

 

iZombie bij Vertigo had ook een slimme zombie in de hoofdrol. Begon goed, maar toen begon de auteur van zijnen tak te maken en liep het op een sisser af.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...