Ga naar inhoud

Welk van deze videogame-franchises heb je ooit gespeeld?


cinco

Welk van deze videogame-franchises heb je ooit gespeeld?   

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke?



Recommended Posts

11 uren geleden, Gilles zei:

De grootste ontbreekt nog. Pokémon. 

 

In de toekomst maak ik misschien nog een soortgelijke lijst puur gericht op Nintendo-franchises.

ik wou nu de lijst niet superlang maken. Want er was veel meer dat ik er oorspronkelijk bij wou zetten: Doom, Quake, Metal Gear Solid, Silent Hill, Tekken, SimCity, Warcraft, the Elder Scrolls, Gran Turismo, God of War, the Last of Us, Red Dead Redemption, the Witcher...

Link naar reactie

Eind jaren negentig, begin jaren 2000 heb ik heel veel gegamed. Ik herinner me o.a. Resident Evil, Tomb Raider, Silent Hill, Dino Crisis, Metal Gear Solid, Tekken, Knockout Kings, Gran Turismo, Driver, Ridge Racer... En een hele rits voetbalspelletjes, waarvan ISS Pro Evolution het beste was. Door kinderen te krijgen ben ik eigenlijk stilgevallen. Nu hebben we wel nog een PS4 in huis, maar het zegt me niet veel meer. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen om me in een game te verdiepen.

Link naar reactie
Op 11/10/2021 om 16:05, cinco zei:

 

En geen JRPGs??

 

Met je liefde voor Japan had ik verwacht dat je wel aangesproken zou zijn door games als Final Fantasy of Dragon Quest.

 

 

Ik heb wel een boontje voor de art (zeker die in FF9, Garnet is een schatje 💓), maar RPG's spreken me niet echt aan.

Tegenwoordig is er een ware hype in isekai-manga die niet zelden leentjebuur speelt bij het RPG-genre en daar zitten wel goeie reeksen tussen, maar als gamegenre speel ik liever simulators en (al dan niet turn based) strategy.

Civilization en spellen als Dune zoals eerder vermeld, maar ik heb ook goeie herinneringen aan Silent Hunter (WW2 duikboten), een spel met tanks waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren en oudere flight sims als Fleet Defender (F14 Tomcat) en F117A Nighthawk Stealth Fighter.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Blutch zei:

Eind jaren negentig, begin jaren 2000 heb ik heel veel gegamed. Ik herinner me o.a. Resident Evil, Tomb Raider, Silent Hill, Dino Crisis, Metal Gear Solid, Tekken, Knockout Kings, Gran Turismo, Driver, Ridge Racer... En een hele rits voetbalspelletjes, waarvan ISS Pro Evolution het beste was. Door kinderen te krijgen ben ik eigenlijk stilgevallen. Nu hebben we wel nog een PS4 in huis, maar het zegt me niet veel meer. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen om me in een game te verdiepen.

 

Als je Metal Gear Solid graag hebt gespeeld, dan is the Phantom Pain op PS4 een echte aanrader.

Een beetje de culminatie van de reeks.

Sommige gamejournalisten noemden het Hideo Kojima's ultieme meesterwerk.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...