Ga naar inhoud

Opbergsysteem


TomP

Recommended Posts

  • 1 month later...

Houden jullie rekening met het 'gewicht'? In een verzameling van een paar duizend strips kruipt al makkelijk héél veel gewicht in. En vooral het is in de hoogte. Ik ben ooit badend in het zweet wakker geworden nadat het plafond naar beneden was gekomen door mijn verzzameling.

 

De mijne staan op het 1e verdiep, maar wel 'boven' een steunmuur. Ik zou het niet aandurven om deze tegenover de muur te zetten waar er geen steunmuur is (maw midden boven onze living).

 

Als ze ergens beneden staan is er niet echt een probleem denk ik.

Link naar reactie

Een vroegere werkgever van mij had destijds allemaal mooie houten stellages staan in hun archiefruimte. Toen zij gingen verhuizen heb ik er diverse kunnen scoren.
De stellages zijn super stevig, het merendeel is 1 meter breed en circa 2,5 meter hoog, sommige planken zijn zelfs 1,25 meter breed. 
De planken staan helemaal vol en nog zie je de planken niet doorbuigen. 
Geen idee, waar het precies van gemaakt is, maar dat is voor mij niet zo belangrijk, dat ik er enorm blij mee ben, dat lijkt mij wel duidelijk.
 
Per heden heb ik twee stellages staan van beide 1 meter breed en tot aan het plafond, mooi 7 planken per stellage.
Helaas heb ik geen ruimte voor een derde stellage, want in dozen zit nog genoeg materiaal om zeker nog een stellage te vullen. 
Het is dus geduldig wachten tot de kinderen het huis uit gaan (en dat duurt nog wel even)
 
Ik zal eens proberen een foto te posten (nog nooit gedaan, dus ik hoop dat het lukt)

Link naar reactie

Ik ben nogal industrieel ingesteld qua smaak, m'n verrolbaar systeem is moeilijk te fotograferen maar Yves heeft een mooie foto gemaakt toen ik de Stripvos kreeg. Het zijn telkens wat smalle gangen maar je kunt zo wel massa's stapelen.  :e002:

 

http://www.bruynzeel-storage.nl/Producten/Verrijdbare-kantoorkasten/Compactus-Original-XT/

Die rekken zijn ook ideaal om midden een kamer te plaatsen omdat je er aan beide kanten bij kunt.

mobile-cabinets-compactus-office_left.jp

 

stripvos.jpg

Link naar reactie

Tx, in 30 jaar verzamel je wel wat maar nu zit alles stampvol, voor ieder boek die ik wil bij doen moet ik er ene uit halen. :e001:

Ja, dat doet zeer, ik sta ook weer op het punt om de minst interessante strips uit mijn kasten te verwijderen, om daarmee weer ruimte te creeeren voor mijn nieuwe aankopen. Dubbel pijnlijk want ik weet ten eerste dat hetzelfde ritueel over een half jaar weer plaats moet vinden en ten tweede wordt de keuze van de minst interessantste strips steeds moeilijker!

Link naar reactie
  • 3 months later...

Ik had een paar problemen met de Expedits van vroeger: te diep, te laag, teveel rommel bovenop, te klein geworden, ...

 

Dus hebben we het eens 'goed' aangepakt thuis (volledig afgewerkte foto's volgen nog):

 

Photo%2031-12-13%2012%2015%2008.jpg

 

Photo%2031-12-13%2012%2015%2016.jpg

 

Oh ja: de strips staan rechts bovenaan...

Er komt nog een bibliotheekladder (en dan zal het linkerbovendeel ook gevuld worden…)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Ik had een paar problemen met de Expedits van vroeger: te diep, te laag, teveel rommel bovenop, te klein geworden, ...

 

Dus hebben we het eens 'goed' aangepakt thuis (volledig afgewerkte foto's volgen nog):

 

Photo%2031-12-13%2012%2015%2008.jpg

 

Photo%2031-12-13%2012%2015%2016.jpg

 

Oh ja: de strips staan rechts bovenaan...

Er komt nog een bibliotheekladder (en dan zal het linkerbovendeel ook gevuld worden…)

 

mooi, het mdf italia random principe. Dat vind ik persoonlijk erg mooi.

Met welke materialen heb je het gemaakt en hoe heb je het afgewerkt? Folie, lakverf, voorgekleefde panelen, ... ?

Allemaal met dreveltjes vastgezet of een ander bevestigingssysteem?

knap werk in elk geval, daar mag je terecht trots over zijn.

Link naar reactie

Merci voor de leuke reacties allemaal! Ik post zeker nog foto's als het helemaal af is!

 

Errug fraai. Hoe diep zijn die planken?

 

±40 - sommige iets minder, wegens achterliggende leidingen - maar daar passen de manga's dan netjes voor...  :e012:

 

Super mooi, ik zal dit tonen aan m'n vrouw als voorbeeld voor een muurtje die ik graag zo eens zou willen bekleden, misschien lukt het.  :e002:

 

SafetyGirl was ook blij met het ontwerp en met de uitvoering... (al heb ik dat - vooral wegens tijdsgebrek voor 90% aan professionals overgelaten - heb (jaja, een architect) wél eigenhandig ieder hokje uitgetekend - geen enkel is gelijk)

 

mooi, het mdf italia random principe. Dat vind ik persoonlijk erg mooi.

Met welke materialen heb je het gemaakt en hoe heb je het afgewerkt? Folie, lakverf, voorgekleefde panelen, ... ?

Allemaal met dreveltjes vastgezet of een ander bevestigingssysteem?

knap werk in elk geval, daar mag je terecht trots over zijn.

 

 

Thx - de inspiratie heb ik ergens bij een 'design'-kastje gehaald - volledig in fineer dacht ik. Bij bestaat het uit met 'koekjes' (drempeltjes?) gemonteerde MDF-platen-met-laminaat (volledig glad/mat). De sterkte wordt gegarandeerd door ingenieus bepaalde platen te laten doorlopen, houtlijm, op de goede plaatsen toch wat schroeven en een geschroefde rugplaat. De kast is in een 6-tal delen in het atelier gemaakt en dan ter plaatse afgewerkt. Grootste stuk was zo'n 4,5m lang en 1m hoog - dat was wel even puffen om dat met 4 man boven te krijgen...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

leg je daar geen glazen vloer op? Of ga je echt laddertree per laddertree een strip uit de linkerbovenste legsel halen? 

 

Wel schoon!

 

Er komt een 'brug' - maar niet tegen kast zelf.

Het is ook niet de bedoeling om de zaken die je 'dikwijls' vastgrijpt in het hoge deel te plaatsen. De kast dient ook als (gewone) boekenkast, archief, ...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
 

Thx - de inspiratie heb ik ergens bij een 'design'-kastje gehaald - volledig in fineer dacht ik. Bij bestaat het uit met 'koekjes' (drempeltjes?) gemonteerde MDF-platen-met-laminaat (volledig glad/mat). De sterkte wordt gegarandeerd door ingenieus bepaalde platen te laten doorlopen, houtlijm, op de goede plaatsen toch wat schroeven en een geschroefde rugplaat. De kast is in een 6-tal delen in het atelier gemaakt en dan ter plaatse afgewerkt. Grootste stuk was zo'n 4,5m lang en 1m hoog - dat was wel even puffen om dat met 4 man boven te krijgen...

 

ah ja, van die ovalen schijfjes als bevestiging. Een geschroefde rugplaat is idd wel nodig met zo'n oppervlakten. Gelamineerde mdf platen.

Ik heb mijn keukenkast met gelamineerde vezelplaten gemaakt, maar dat was een vergissing, dat is niet stevig genoeg. Dus als ik deel 2 van de kast maak, dan zal ik deel 1 wel terug hermaken in multiplex. En dan op zoek naar folie om er zelf over te kleven.

Het lijkt me wel heel wat werk geweest in je atelier, maar het resultaat is er eentje om trots op te zijn.

Link naar reactie

Erg mooi inderdaad! Ik zou dit graag eens zien als het volstaat, ik durf te wedden dat je dan helemaal niet meer weet waar je moet kijken. Heb je nog rekening gehojden met de verschillende formaten van de strips/boeken?

 

Ja hoor - was één van de voornaamste redenen om zo 'at random' te werken. De Cowboy Henk - omnibus past erin, dus... (kan je zien op de bovenste rij, links)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Heerlijk om dit allemaal te zien!

 

Zelf had ik ooit Billy dingen maar ik kreeg teveel boeken en heb toen alles op grote lange planken gezet. En ja... die buigen nu door :)

Ik kreeg van de mensen van de Gamma te horen hoeveel cm er tussen de rails moesten zitten en daar heb ik NIET naar geluisterd en heb ze dichter naar elkaar toe gezet... en nog buigen ze door :)

 

in ons nieuwe huis (sinds 2004) hebben we nogal spitse kamer (so to speak) en heb ik alles de nok in gebouwd.

 

20.000 comics ondertussen zal ik wel hebben.

Strips is voornamelijk de Rode Ridder, Storm, Yoko Tsuno, Guust Flater, Ronnie Hansen.
Dus maar een klein onderdeel van alles.

post-130-0-51216300-1389966392_thumb.jpg

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...