Ga naar inhoud

Amateurstriptekenaar leeft zich uit en ontspant van het tekenen. Hier wat losse vellen


CBP2

Recommended Posts

Ik heb een verhaal van de smurfen gebruikt ter voorbeeld om te oefenen (ik was 5 jaar) en heb de hoed bovendien tot een eigen versie gemaakt (die in een later deel weer zal veranderen).

 

Je kunt me een autodidact noemen , omdat ik vooral de dingen heb moeten ontdekken (zonder cursus of wat dan ook ) , nou ja het vak tekenen op school misschien. Die lerares heeft me vooral gemotiveerd er mee door te gaan.

 

Later deed ik twee pogingen de striptekencursus van de loi en nti enzo uit te voeren. Maar dat gaf ik al ergens aan , ik faal op perspectief /3d en heb tot twee keer toe de cursussen daarop gestaakt.

Toen besloot ik vooral voor mijn plezier te tekenen.

 

 

Link naar reactie

Bij de volgende bladzijde was iets fout gegaan bij de laatste twee plaatjes. Niet alleen gebruikte ik zwarte inkt bij de verkleurde wangen wat het lelijk maakte , bovendien lijkt het rood bij de mond verdacht veel op lippenstift , wat geheel niet de bedoeling was. Ik teken ook voornamelijk in het donker en heb een lijntje verkeerd ingeschat (neem ik aan) .

 

SBhVMb30.13.jpeg

Link naar reactie

Deel 31 Jacht op Beasty.

Ik heb in dit deel wat minder gebruikte spy`s wat meer verwerkt in deze strip, omdat het opviel dat het altijd om dezelfde draaide en daardoor sommigen in de vergetelheid raakte.

Je ziet hier bijvoorbeeld : studiebolspy, beasty spy, schriel spy en later potige spy. (in de eerste 3 bladzijden).

ook redspy krijgt een belangrijke rol (de wapenexpert/verzamelaar).

 

De inktpen was opvallend iets dikker en daardoor beter aanwezig , ik hoor graag terug of dat ten goede of ten slechte was. Ik geloof een 0.6 of 0.7 fineliner, artline drawing system.

 

 

 

 

 

SBJoB31.01.jpeg

SBJoB31.02.jpeg

SBJoB31.03.jpeg

Link naar reactie

Dan nu deel 32 Maffiapraktijken.

Hier het verhaal van Crazyspy (Al marone) die in actie komt, maar eerlijk gezegd zijn de overige zij-verhalen de belangrijkste inhoud van dit deel . Toch is dit verhaal een goed gelukte versie die de aanzet geeft tot een flink vervolg.

 

De eerste bladzijde zal echter op een keer vernieuwd worden.

 

 

SbMp32.01.jpeg

SbMp32.02.jpeg

SbMp32.03.jpeg

Link naar reactie

Na heel lang prutsen krijg ik een bijna witte huid.met een beetje roze restanten en de overige kleuren zijn ook niet ideaal.

Uiteindelijk heb ik de gescande bladzijde bewerkt en de kleuren verandert met contrast, schaduw en dergelijke zaken ...dit is het resultaat: Niet perfect maar ja.....het zou beter moeten kunnen.

 

SbMp32_07.jpg

Link naar reactie

Een JPG kan quasi niet of juist heel hard gecomprimeerd worden, wat een serieuze invloed kan hebben op de bestandsgrootte. (Een PNG van een kleurenpagina is uitgezonderd de uitzonderingen altijd groter dan de jpg.)

 

Ik vermoed dat je bij het opslaan vanuit je nieuwe scanner minder comprimeert dan bij je oude, en dat de bestanden daarom te groot zijn voor 't forum.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...