Ga naar inhoud

Grant Morrison


Timhardt

Recommended Posts

Gelijk welke uitvoering, The Invisibles is moeilijk te begrijpen. ;) Zeker voor iemand die Druuna al niet begrijpt. :P

 

Maar ik vind het een goeie reeks ! Die HC omnibus heb ik in de winkel zien staan. Dat is zo'n boek waar je iemand letterlijk mee kan doodslaan, maar die je niet in je luie zetel kunt lezen. Aan tafel dus. Ik koop nooit meer zo'n omnibussen. De enige die ik had (Alias, nog een klassieker, maar bij Marvel Max deze keer) heb ik vervangen door gewone trades.

Link naar reactie

Doom Patrol en Invisibles moet je gewoon hebben. Laat je gewoon leiden door het verhaal, take the journey en denk niet al te veel na.

All-Star Superman, Kill your boyfriend en Arkham Asylum zijn toegankelijker en ook goed uiteraard.

 

Koop gewoon The invisibles, jong...

Daarna Doom Patrol en Animal Man en The Filth.

En dan de rest...

:e005:

Grr. Argh.

Link naar reactie

ik ben zelf ergens halverwege geraakt. het heeft een schitterend uitgangspunt. Maar ergens halverwege had ik toch het gevoel dat hij die joint eens moest wegleggen, zich wat minder david lynch moest voelen en geen burroughs moest spelen. Maar er zitten geweldige vondsten in, supergoeie passages, leuke personages en een krankzinnig goed uitgangspunt. Maar ergens heeft hij mij in het verhaal verloren.

Maar goed, van mij moet je over Morrison niet te veel aannemen. Ik vond WE3 wel goed. Maar verder heb ik van de man nog niets aanradenswaardig gelezen. Tja, hij ligt me zo niet :)

Link naar reactie

Ik denk, Aap, dat jij comics gewoon vaarwel moet zeggen. Er ligt je blijkbaar niks. ;)

 

Het meeste van Morrison vind ik goed tot zeer goed, maar enkele dingen vind ik het lezen niet waard, zoals bijvoorbeeld Kill Your Boyfriend, Kid Eternity, Flex Mentallo, Joe the Barbarian. Maar dat zijn maar vier titels uit zijn uitgebreid oeuvre. Ik las natuulijk verre van alles :) maar de rest vond ik dus steeds goed tot zéér goed.

 

Begin jij maar gewoon met The Invisibles en Doom Patrol, Timmie.

Link naar reactie

Ik denk, Aap, dat jij comics gewoon vaarwel moet zeggen. Er ligt je blijkbaar niks. ;)

 

 

als dat een bocht was, dan had je niet enkel de binnenste curbstones geraakt, het publiek weggemaaid, maar de struiken en zelfs het frietkot in de volgende bocht mee genomen, zo kort ging je er door :)

 

jij bent gewoon nog nijdig omdat ik preacher niet vet vond :)

 

Wazige dingen liggen me niet. Veel dingen zeggen zonder iets te benoemen. Ik heb het liever concreet en to the point. Misschien omdat ik zelf veel te wazig ben en ik liever heb dat mensen eens dingen benoemen in mijn plaats, dat leuteren over conspiracy's zonder iets te zeggen, doe ik zelf al genoeg :) Ach, ik vind "de reis is boeiender dan de bestemming" vaak een uitspraak om te verdoezelen dat je gewoon maar wat doet dat nergens op slaat en zelf ook niet meer weet waar je naartoe wil.

 

Spandex lees ik wel af en toe en daar zitten best goeie dingen tussen maar dat is niet direct "mijn ding".

 

Over the top dingen liggen me ook niet zo. Veel maffe personages in een omelet bij elkaar, gekke verhaallijnen, het een al dwazer als het andere en na 20 issues denk je dan, leuke dialogen, maffe figuren, maar waar gààt het over?

 

Maar goed, smaken mogen verschillen en de mijne is nu eenmaal apart.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik merk dat ik op comics-vlak vooral werk heb liggen van drie scenaristen: Mignola, Moore en Morrison. Morrison is de enige waar ik me soms doorheen moet worstelen. Seven Soldiers of Victory bijvoorbeeld was (zeker tijdens de eerste delen) een behoorlijk lastige bevalling. Morrison wilt soms een beetje té geniaal zijn. Maar desondanks blijf ik zijn werk wel boeiend vinden, ook al heb ik tot nu toe The Invisibles aan me voorbij laten gaan. Telkens ik het vastneem in een winkel spreekt het me om de een of andere reden niet aan. Misschien ligt het aan de tekeningen.

 

Zijn meest toegankelijke werk lijkt mij zijn Supermanstrips.

Link naar reactie

Dat symbool op de helm van de middelste: vriend uit 20th cb, iemand?

 

 

Dat is helemaal geen hand op die helm. Lijkt me eerder een inktvis. Of misschien wel een chtulhu ;)

 

nee, wacht, het is het oude symbool 'de hand van fatima' of, volgens de joden 'de hand van Mirjam'. 

véél ouder dan 20th century boys dus ;)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...