Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

Op 2017-6-17 om 12:04, Tanuki zei:

 Jammer, want het zou me helpen te begrijpen wat je bedoelt.

 

 

Mask en Mauser hebben één ding gemeen: het is niet de bedoeling dat je begrijpt wat ze bedoelen. In dezen is Mausers vooruitgangsoptimisme beangstigend. Hij heeft nooit oog voor de mens, alleen maar voor technologische processen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
8 minutes ago, Waldorf said:

 

Mask en Mauser hebben één ding gemeen: het is niet de bedoeling dat je begrijpt wat ze bedoelen.

 

Integendeel. Maar ik laat af en toe graag wat activiteit over aan de ontvanger in het begrijpen van wat ik zeg en schrijf.

 

Technologie trekt de mens enkel maar naar het materiële toe. Dat is niet goed of slecht, maar je moet je wel bewust blijven dat technologie maar in één richting werkt en dat is altijd enkel maar dieper en dieper in het materiële. Daar waar technologie goed is in het trachten te doorgronden van en meester te worden over de materie en daarvoor ook dient aangewend te worden,  wordt het slecht wanneer je het te ver doordrijft.

Een te ver doorgedreven technologisering dehumaniseert de mens, debiliseert de mens en wordt uiteindelijk ronduit schadelijk voor de mens.

 

lopende-band-ford-fabrieken-usa-ca-1920.

 

 

hilary-story_647_092616030703.jpg

 

 

bom.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Waldorf said:

 

Mask en Mauser hebben één ding gemeen: het is niet de bedoeling dat je begrijpt wat ze bedoelen. In dezen is Mausers vooruitgangsoptimisme beangstigend. Hij heeft nooit oog voor de mens, alleen maar voor technologische processen.

Wauwelaar. Technologische vooruitgang helpen mensen. Het verhoogt de levenskwaliteit. 

Een hartkwaal kan verholpen worden. Een tumor kunnen we wegsnijden. Een goeie 60 jaar geleden niet.

Link naar reactie
2 uren geleden, Mask zei:

Een te ver doorgedreven technologisering dehumaniseert de mens, debiliseert de mens en wordt uiteindelijk ronduit schadelijk voor de mens.

 

 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik begrijp je redenering wel. De foto met Clinton is misschien niet helemaal correct (het was een gepland selfie-moment) maar er zijn genoeg voorbeelden van die selfie-zombies. Zonder de smartphone zouden die mensen wel een andere manier hebben gevonden om hun hersenen vooral niet teveel zelf te gebruiken. In de middeleeuwen zouden ze vooraan in de rij staan als de hooivorken en fakkels worden uitgedeeld, om maar wat te noemen. De mens is heel wel in staat zichzelf te debiliseren/dehumaniseren zonder technologische hulpmiddelen.

En waar Facebook, om even in het voorbeeld te blijven, inderdaad de horror van selfies en dierenfoto's over ons heeft afgeroepen, helpt de technologie ons wél om quasi kosteloos en in real-time contact te houden met mensen aan de andere kant van de wereld. Bij de aanslag in Zaventem kreeg ik binnen het uur verschillende berichten vanuit Japan om te vragen of ik wel oké was. Ik woon of welk helemaal niet in Brussel, maar ik vond het wel tof.

 

In 1967 werd de eerste harttransplantatie uitgevoerd, wat tot dan onmogelijk werd geacht. Jarenlang was dit een zeer ingrijpende operatie. Tegenwoordig rollen hartkleppen op maat uit de printer, of wandel je 's avonds weer buiten nadat ze 's morgens via je lies een stent hebben geplaatst. Tegenwoordig vindt iedereen het normaal dat met een laser op de millimeter nauwkeurig tumoren worden behandeld, nog niet zo lang geleden echter brandde diezelfde laser haast een gat in je lichaam.

 

Het blijft natuurlijk altijd belangrijk om je verstand te blijven gebruiken, zeker nu alles zo gemakkelijk en bereikbaar wordt. En zeker op het internet gaan soms ongegeneerd alle remmen los, zodat je duidelijk merkt dat een mens niet meer is dan een Neanderthaler met een broek aan.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De rekeningen worden pas gedeblokkeerd nadat je een attest van erfopvolging ontvangen hebt. Afhankelijk van de situatie verkrijg je dit van de notaris of van de ontvanger van de registratie. Sommige erfgenamen kunnen bepaalde kosten (vnl begrafenis) zonder dit attest van de rekening halen.

Zijn er weinig complicaties zal dit attest meestal verkregen worden vooraleer de afrekening van de successierechten volgt.

 

Bestaat de erfenis vooral uit niet liquide goederen kan het zijn dat mensen gaan lenen om de belasting te kunnen betalen, omdat ze anders eerst deze goederen te gelde moeten maken.

Link naar reactie
Zojuist, Kameraad Mauser zei:

Bij mij ook.

 

Maar toch: krankzinning en zware schending van eigendomsrecht.

The person with the account is dead, he has no property anymore...

Wat zit je dan nog te lullen over eigendomsrecht als die persoon er niet meer over kan beslissen. Dan is het maar goed dat je dat geld kan gebruiken voor de begrafenis (das pas afzetterij).

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In veel gevallen heeft de overleden persoon overeenkomsten, regelingen met de nabestaanden, zoals broers, zussen, kinderen enz...vrijheid in associatie. Dat wordt geschonden door de overheid door oa rekeningen te blokkeren enz...

Die wettelijke bepalingen schenden het private tussen de nabestaanden en de overleden persoon.
En begrafenissen zijn inderdaad duur. Vooral het stuk grond dat je moet kopen bij...je raadt het al, de overheid. Plus nog een aantal andere bepalen waar je zowel als nabestaande als begrafenisondernemer moet aan houden. Dat maakt een begrafenis zo duur.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
23 uren geleden, Hamirubi zei:

Waarover gaat die discussie op het algemene stripforum?

Strips interesseren met te weinig en ik krijg die berichten niet gelezen.

Iemand een update?

Een goede beslissing om het niet te lezen.

Helaas was ik niet zo slim... :(

 

Zogezegd gaat het over hoe je stripwereld nieuw (of meer) leven kan inblazen.

Maar daar gaat het niet over. Wil je de kleine kantjes zien van het huidig stripwereldje, dan vind je er je gading... en dan nog wat.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Hoe dit uiteindelijk allemaal gaat aflopen....

 

Quote

In een school in Ronse slaan de leraren alarm omdat enkele kleuters beïnvloed zijn door extremistische gedachten.

Het intern verslag van de kleuterschool in Ronse beschrijft problematisch gedrag van kinderen. Het gaat bijvoorbeeld om het citeren van Arabische verzen uit de Koran tijdens de speeltijd, op vrijdag niet naar school komen om godsdienstige redenen of het weigeren om een hand te geven. Maar in het verslag gaat het ook over ‘moordbedreigingen door een kind uitgesproken aan ongelovigen’ en ‘andere kinderen ‘varkens’ noemen en met de vinger aan de keel bewegingen maken’. De leerkrachten kaartten het gedrag van de kleuters al aan bij de ouders, maar ‘die steunen hun kind en lachen ermee’.
 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170821_03027322

Link naar reactie
11 minuten geleden, IvoVWS zei:

(En misschien eens een beetje minder werkgroepen en onderzoekscommissies oprichten die enkel adviserende raad geven en eens IETS doen.)

Er is een werkgroep bezig met neerschrijven WAT we dan moeten doen. Maar ze wachten nog op advies.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...