Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Dat subsidiegeld komt nooit aan bij die Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Aziatische boeren. Daar zitten nog enkele andere structuren tussen, zoals de respectievelijke overheden van die landen en "werkgeversorganisaties" die in feite gewoon overheidsdiensten zijn. Zij cashen mooi op al dat westers belastinggeld. En de boer...hij ploegde voort.

Hoe die subsidiemachine werkt:
De Crisiskaravaan - Achter de schermen van de noodhulpindustrie’ - Auteur: Linda Polman

Link naar reactie
Op 17-2-2018 om 01:16, Red Arrow zei:

Om diezelfde reden jaagt de VRT geregeld angst in over GGO en doet men alsof Amerikaans voedsel vergif is.

 

Voor zover ik weet doet de VRT dat niet. GGO is in België beperkt toegestaan, enkele jaren geleden werd in België nog een proefveld van Monsanto vernield en dat kwam uitgebreid in het nieuws, daarbij werd geen kant gekozen.

Link naar reactie
1 uur terug, Tanuki zei:

Voor zover ik weet doet de VRT dat niet. GGO is in België beperkt toegestaan, enkele jaren geleden werd in België nog een proefveld van Monsanto vernield en dat kwam uitgebreid in het nieuws, daarbij werd geen kant gekozen.

Ik had misschien wat meer na moeten denken over wat ik zei. "Geregeld" is overdreven.

 

Ik dacht niet echt aan VRT N(i)e(u)ws maar eerder aan een van de + jaarlijkse documentaires van Pano(rama) waarin ze over GGO praten op overdreven dramatische toon. Dan laten ze een "evil" Duitse multinational aan het woord die zegt dat GGO veilig is en vervolgens tonen ze ratten met een gigantische tumor. Men zegt er niet bij dat bij die rattensoort sowieso al 80% een tumor krijgt en de "GGO-loze" controlegroep uit het onderzoek te klein is.

 

Ik vind het persoonlijk niet erg dat Europa tegen GGO is, maar als ik zoiets zie voel ik mij toch belogen.

 

Op papier lijkt GGO toegestaan in België, maar als boer moet je kunnen bewijzen dat er geen besmetting optreedt met het veld ernaast. Geen enkele Belgische boer haalt het in zijn hoofd om GGO te telen. In Spanje is het redelijker, daar moet er enkel een paar meter tussen de velden zijn.

 

Een beetje zoals dat van dat schandaal van die bejaardentehuizen. Dan gaan ze undercover om te laten zien hoe slecht het er is en zeggen ze dat een van de problemen is dat bejaarden steeds vroeger naar zo'n zorgcentra willen. Dus eigenlijk werd die reportage enkel gemaakt om de wachtlijst te verkleinen? Dan voel ik mij ook een beetje belogen. Politici wisten het al lang en pas als het uit te hand loopt, komen ze met zo'n oplossing...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 hours ago, Tanuki said:

Voor zover ik weet doet de VRT dat niet. GGO is in België beperkt toegestaan, enkele jaren geleden werd in België nog een proefveld van Monsanto vernield en dat kwam uitgebreid in het nieuws, daarbij werd geen kant gekozen.

Er is toch een redelijk wijdverspreide technofobe mentaliteit aanwezig in de Vlaanders.

Rosanne Hertzberger - moleculaire microbiologe - vatte het als volgt samen: in de 19e en vroeg 20e eeuw werd er heel veel ontdekt op wetenschappelijk niveau, met daaruitvolgend pakken aan technologie die ons leven vergemakkelijken, de levenskwaliteit opkrikken...maar ergens in de na-oorlogse periode lijkt het wel dat het besef van die vooruitgang is verdwenen, angst en afkeer is ontstaan tegen al wat er aan technologie is. Men moet als het ware terug ontdekken wat er al ontdekt is.

Een boel ecobewegingen hebben daar mede schuld aan.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Red Arrow said:

Een beetje zoals dat van dat schandaal van die bejaardentehuizen. Dan gaan ze undercover om te laten zien hoe slecht het er is en zeggen ze dat een van de problemen is dat bejaarden steeds vroeger naar zo'n zorgcentra willen.

Is dat zo? Is dat de mening en de wilsuitdrukking van bejaarden? Of is dat de mening van belanghebbenden bij het bestaan van OCMW-rusthuizen? Of intercommunales, want rusthuizen - zorg dus - mag zeker niet puur privaat gebeuren, maar via een PPS structuur. Een intercommunale dus. Of OCMW, wanneer het komt op zorg.

En we weten allemaal hoe dat uitdraait, met die PPS structuren...

Link naar reactie

De reportage ging zowel over OCMW-rusthuizen als private. De private rusthuizen ontvangen zo veel mogelijk mensen met zo weinig mogelijk personeel. Bijgevolg komt elke bejaarde slechts enkele minuten in contact met personeel. De OCMW-rusthuizen hadden het moeilijk met het vinden van genoeg personeel ofzo, ik weet het al niet meer. Het kwam eigenlijk op hetzelfde neer. Blijf zo lang mogelijk thuis en laat je niet beïnvloeden door reclame, was de boodschap.

 

Mijn grootvader zat op het eind van zijn leven in een rusthuis. Gelukkige mensen vind je daar niet snel.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
54 minutes ago, Red Arrow said:

 Blijf zo lang mogelijk thuis en laat je niet beïnvloeden door reclame, was de boodschap.

 

Mijn grootvader zat op het eind van zijn leven in een rusthuis. Gelukkige mensen vind je daar niet snel.

Daar kan ik me helemaal in vinden en dat is ook de richting die we best uitgaan. Eenmaal binnen in zo'n sterfhuis en je hebt helemaal niets meer te willen.

Link naar reactie

Wat rusthuizen betreft, is er toch een groot verschil hoor. Mijn grootvader woonde in een particulier rusthuis, uitgebaat door een koppel, en dat werkte zoals het hoorde... tot het werd overgenomen door zo'n rusthuisfabriek. Plots werd het onderhoud teruggeschroefd, personeel afgebouwd, was er geen tijd meer om deftig voor de cliënten te zorgen, ... Het verschil kon niet groter zijn. Uit zo'n ding blijf je inderdaad best zo lang mogelijk weg.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zonder milieutaks is dat enkel een probleem voor diegene die het produceren en het gratis weggeven.

Nu is het ook jouw probleem: jij zal en mag nu al betalen voor de gekkigheden van een ander dmv belastingen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Je kan er de klok op gelijk zetten, iedere Zaterdag om een uur of vier kom ik Fred tegen.

Fred, altijd lopend in een lange regenjas afwisselend een witte of een blauwe, en ik geloof werkzaam in

de medische wereld dus eigenlijk is het professor Fred.

Blijkbaar is Fred ook professor in de stripwereld, een lopende encyclopedie met een kennis over vele

striptekenaars die hij graag deelt met mij.

Een van zijn gevleugelde uitdrukkingen is," kijken moet je!, kijken !" en met een welhaast autoriteit geeft

hij ongezouten zijn mening over diverse tekenaars.

In het begin vond ik dit amusant en verdomd van sommige tekenaars wist hij haarfijn uit te leggen waarom het eigenlijk niet correct of juist was, en ook was hij niet te beroerd om af en toe een strip ( Wallace Wood ) kado te geven met de boodschap "hier moet je eens opletten".

Franquin en Carl Barks zijn in Fred's ogen de weinige tekenaars die de punt van kritiek kunnen weerstaan, ik

beargumenteerde nog de dat de olie schilderijen van Barks toch pure kitsch waren, maar ook dit was niet juist

want "er moest toch brood op de plank komen zonder het pensioen van Disney".

Afgelopen zaterdag liet ik na de vraag "en waar ben je nu mee bezig te lezen" een boek van Richard Corben

zien met "Heavy Metal present Corben from Creepie & Eerie", wat ik zojuist had aangeschaft, en weer met

grote stelligheid "och dat vind je over een paar jaar niets meer aan, hij tekent veel te grote hoofden, kijk die anatomie, die handjes".

Eigenlijk vond ik het nu wel klaar," kom op Fred, kritiek is prima maar afkraken is toch wel van een heel

andere orde ".

Natuurlijk blijf ik van Fred "houden", maar mijn eigen visie laat ik nu voorop stellen ten opzichte van

"stripprofessors " ook  al hebben ze negen van de tien keer gelijk.

P.S

Het boek van Corben is redelijk genietbaar, wel zijn de scans van slechte kwaliteit, erg "modderig ",

schijnt iets te maken te hebben met het missen van de originelen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Links Karel De Grote, groot vorst met volgens sommige bronnen ook een Grote Charel en een scheefpoeper zonder weerga met meer bastaarden dan geslachtsziektes.
Rechts Varg Vikernes, vader van vijf kinderen, voormalig muzikant en veroordeelde brandstichter en moordenaar, thans boer...

 

Hmm...

varglemagnekopie.png

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Kimber, Glock e.a. hebben echt wel kleine modellen. Met wat behendig duw-en wringwerk moet dat wel in de desbetreffende lichaamsholtes in te brengen zijn.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik probeer al jaren een mancave in te richten in een extra kamer boven. Mijn  boekenrek met strips staat er, samen met een oude pc en wat eigenlijk een hobbytafel zou moeten zijn. Die tafel, de vloer errond en de bureautafel liggen echter steevast vol met rommel van mijn vrouw. Regelmatig begint ze met opruimen maar lang duurt dat nooit. Ik vermoed een strategie...

Link naar reactie

Ik heb geen man cave. We hebben een bureau waarin drie muren bezet zijn door boekenkasten met mijn strips en boeken, maar het is ook de plaats waar de kinderen huiswerk maken en mijn vrouw soms thuiswerkt. Het is er dus een stort. Werken doe ik op mijn werk, aan mijn auto prutsen doe ik soms op de oprit, soms in het atelier op het werk, boeken en strips lezen doe ik zo wat overal in huis.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...